رواية سجينة ثوب الرجال الفصل السابع
استيقظت بهيره سعيده جدا، فهى لم تحلم يوم ان تذهب الى حديقه لا الى مدينة ملاهى، اردت ان تفعل شى تشكر بيه عبير لكن هى لا تعرف ماذا، فأعدت...
استيقظت بهيره سعيده جدا، فهى لم تحلم يوم ان تذهب الى حديقه لا الى مدينة ملاهى، اردت ان تفعل شى تشكر بيه عبير لكن هى لا تعرف ماذا، فأعدت...
خرجت بهيره من الغرفه قائله: يلا بينا انا جهزت اها. نظر لها حازم فى زهول: انت بهيره بت عمتى؟ تنحنحت قائله: واه معرفنيش ولا ايه؟! حازم مص...
استيقظت نواره وهى تشعر بزهو الانتصار، نظرت الى عزمى النائم وابتسمت بمكر قائله فى عقلها: دور مرتك الاول وبعدين دورك. قامت ودخلت الى الحم...
مر الوقت عليها وهى بغرفتها تبكى حتى شعرت بدوار وانها تتنفس بصعوبه، ولم تستطيع فتح عينها حاولت عدت مرات لكن دون فائده، فابقتها مغمضه وارتم...
سمعت صوت وحركة في شقة عمها مما ارعبها وملئ عقلها بالظنون، هل هو احد ابناء عمها أتى للبحث عنها، ظلت بغرفتها دون اصدار أي صوت، حتى رأت شخص ...
جلست بهيره الى جواره، وقد علمت انها وضعته فى مازق صعب، ولكنها لم يكن لديها حلا اخر، نظرت الى الاسفل وقد امتلاء عقلها بالافكار، نظر اليها ...
في صباح اليوم التالي عادت تريزه الي المنزل لم تجد هاني فدخلت الي المطبخ وجدت ام سامح وام جورج تريزه: صباح الخير اذيك يا ام سامح ام سامح...
ماري: هو بيت صحبتك الي اشبها دي قريب من هنا الفتاه: مش بعيد ماري: طب ممكن تودوني بيتها
بعد ان امضي هاني بعض الوقت مع صديقه لف لبعض الوقت بالسياره وكانه كان يفكر في شئ وتوقف امام صيدليه واشتري منوم وعاد به الي المنزل كان يف...
دادا: ايه الي صحاكي يا ماري يا بنتي ماري: سمعت صوتك صحيت هيا دي صلاة ايه لحسن مش فاكره
وصل حسام مكتب محمود محمود بغضب: ايه الي اخرك كده عامر فين هو ضحك علينا وهرب حسام بتعجب: هرب ايه ياعم ده نايم في الاوضه التانيه وانا قاف...
جلس حسام يفكر في طريقه لتأمين نفسه فقد تكون لعبه منه لخطفه والمساومه عليه او قتله فتذكر ان لديه شريحة تعقب كان قد استلمها في احد العملي...
في منزل خالة حسام سعاد: ما تقلقيش يا فايزه اكيد هيتصل ان شاء الله عامر عمره ما اتاخر عنك فايزه: خايفه ما شفهوش تاني وكان نفسي اشيل عياله ...
لحظات وعاد محمود محمود: جبتلكو كل المعلومات البطاقه باقي فيها سنه وتخلص ومفيش اي عقرات تاني باسمها حسام: واحنا لقينا اسمها موجود هنا في...
في الصباح اجتمع الثلاثه في مكتب محمود محمود: صباح الخير يا باشوات يسري: صباح الورد واضح انك مبسوط حسام: اكيد طبعا اخدنا يوم راحه لازم ي...
مازن بسخريه: امال عربيات ايه وشركات ايه بقا اياد: ياعم انا بحب القطر في السفر ملكش دعوه مازن بنبره جاده: بص بقا انتا بقالك كتير مجتش اسكن...
انا وعد ١٨ سنه بدرس بالصف الثالث الثانوى من فتره قريبه ماكنش عندى اعتقاد فى اى حاجه اسمها جن وعفريت هو مذكور ف القرأن بس انا لان معلوماتى ض...
فريده: احمد مش فاكر حاجه انهارده كدا احمد بنشغال في ملفات عمله: لا يافريده في ايه انهارده عشان مش واخد بالي معلش فريده بضيق: عيد ميلادي ي...
ادم ببتسامة ثقه_: شرطك ايه ياتقي بتقولي تقي بتحدي: ترجعني بيتي وبعد كدا اتجوزك ادم وقد فهم مايدور في رأسها: طالما هنتجوز وهترجعي تاني لاز...
مقدمة الرواية كم يمر بحياتنا من محن وآلام وكم نمر بصعاب قد نجتازها وقد ننهزم امامها لبعض الوقت، ولكن ليس عيباً ان ننهزم لبعض الوقت، الاهم ان...
فى ذات يوم تلقت الفنانة وداد حمدى اتصالا هاتفيا من الريجيسير الذى يدعى "متى باسليوس"، وأثناء حديثه معها عرض عليها أداء دور بأحد ...
فى حياة كلا منا أسرار يرفض البوح بها، فهل هذا يجعلنا غريبي أطوار؟ لكل منا في حياته اختيارات أو قرارات ربما لا توافق توقعات الآخرين، فهل هذا...
مقدمه فتاة فقدت كل ما تبحث عنه، عاشت في كنف مخاوف لم تنته فرت هاربة من حصار أوهامها مختبئة خلف ستار حب أعاد لها تشكُل الحياة، أحبت حياتها ...
كلنا فاكرين فيلم ليلة الدخلة بطولة حسن فايق وإسماعيل ياسين والبنتين الوحشين اللي اتجوزوهم توتو وسوسو الصور دى لواحدة منهم اسمها رجوات منصو...
عجبت لأناس يروني حملا ثقيلا علي الأعناق، بل ويروني كالعار إذا علموا بأن المولود فتاة، هرعوا كأني لعنة ستصيبهم بالدمار، فما إن تفتحت عيناي ح...