رواية أشواك الحب الفصل الثالث
فى المستشفى عند توتا كانت توتا تقف فى احد العنابر تتحدث مع المرضى، اتى معتز اقترب منها قائلا للفت انتباهها فهى لم تره : دكتوره تسنيم. نظر...
فى المستشفى عند توتا كانت توتا تقف فى احد العنابر تتحدث مع المرضى، اتى معتز اقترب منها قائلا للفت انتباهها فهى لم تره : دكتوره تسنيم. نظر...
فى الجامعه بعد ان انتهى معتز خرج الطلاب، كان هو يراقبها وعندما تحركت لتخرح من القاعه نادها، فتصنعت انها لم تسمعه، فنادها مره اخرى وقد تضا...
عند سامح دخل سامح المستشفى وهو يحمل مرام ويصرخ فزعا: حد يلحقنى بسرع. اسرع اليه بعض الممرضات ومعهم سرير نقال، وضعها عليه ودخلن بها بسرعه، ...
فى منزل محمود اتى صفوت وارسل لسهيله فاتت اليه فنظر لها قائلا: جوزك اتصل بيا وجاى دلوقتى عايز يتكلم معاكى. سهيله غاضبه: لاء طبعا انا مش عا...
فى منزل محسن كانت رباب تجلس فى غرفتها دخل لها والدها قائلا: الجميل قاعد بيعمل ايه؟ رباب مبتسمه: بجهز لسته بالهدايا اللى هاخدهم معايا الدا...
فى شركة فارس كان فارس يجلس على مكتبه هو وعمار يتحدثان فى العمل واتت شهد قائله: فى معاد بعد ربع ساعه وده الورق الخاص بالمقابله. ووضعت الور...
فى الشركه عند نادين اتى تامر الى مكتب نادين، وجد ايثار تجلس على مكتب الاستقبال نظر اليها بنظره متفحصه، اقترب من المكتب نقر على المكتب بيد...
فى منزل نادين بغرفتها توقفت ايثار عن البكاء قائله: هو فى حل واحد بس معرفش رد فعل فارس هيكون ايه، بس ايا كان رد فعله مش هرجع عن الحل ده....
عند ايثار وشهد خرجت ايثار من الخيمه قائله: اخوكى مين يعنى اللى هيكون قطعها. تضايقت شهد قائله: معلش هو كان متعصب امبارح جدا بس متوقعتش انه...
نظر لهم عمارغاضبا: مش هنزل ياكلب انت وهو. ووضع يده علي المسدس ليمسكه، فزعت ايثار ونظرت اليه قائله: سيب المسدس هيقتلوك وياخدو العربيه، الل...
(عند فارس وايثار ) استيقظت ايثار في موعد صلاة الفجر، خرجت من الخيمه دخلت الحمام توضاءت وخرجت، وجدت فارس ينتظرها امام الباب قائلا: استتيني...
(عند فارس وايثار) ركبا فارس وايثار في السياره وتحركت بهم فارس: بما اننا بقينا عيله متحكيلي عن نفسك شويه.
(في شقة مارك بفرنسا) استيقظت نادين بعد القليل من الوقت، لكنها ظلت بغرفتها ولم تخرج، حتي اتي مارك ودق باب الغرفه. مارك: نادين... انت غريبة...
نظرت مرام الي سامح بغضب قائله: خدعتني في ايه يا سامح؟ صدم سامح لانها سمعته اغلق الخط، ونظر لها حزينا واقترب منها وهو يشعر بالخجل والخزى...
(في شقة مارك ) كانت سرين تشعر بخوف نادين ففكرت ان تتكلم معها وتهدأها. سيرين: نادين ممكن ندخل نتكلم بغرفتك. مارك: سادخل اعد انا الطعام كاع...
مازن بسخريه: امال عربيات ايه وشركات ايه بقا اياد: ياعم انا بحب القطر في السفر ملكش دعوه مازن بنبره جاده: بص بقا انتا بقالك كتير مجتش اسكن...
يتكئ سليم على مخدعه فى انتظار وجد التى لم تأت منذ ان حضر .. وهو ينفث دخان الغضب من داخله كصقر يتربص قدوم فريسته .. - طيب ياوجد .. صبرك عل...
انا وعد ١٨ سنه بدرس بالصف الثالث الثانوى من فتره قريبه ماكنش عندى اعتقاد فى اى حاجه اسمها جن وعفريت هو مذكور ف القرأن بس انا لان معلوماتى ض...
ستصلك الرساله التى تنتظرها .. ولكن فى الوقت الذي ستتوق فيه عن انتظارها , ستقرأها وتبتسم وتُكمل وكأنك لم يكن كل ما رجوته يومًا - انا قول...
امال: طيب هانعمل ايه دلوقتى يا امى وهانعرف كمال بيه ازاى انك أخته جميله. الام: يطلع النهار بس وربنا يكتب كل خير. امال: بس ما قولتليش از...
ادم ببتسامة ثقه_: شرطك ايه ياتقي بتقولي تقي بتحدي: ترجعني بيتي وبعد كدا اتجوزك ادم وقد فهم مايدور في رأسها: طالما هنتجوز وهترجعي تاني لاز...
فريده: احمد مش فاكر حاجه انهارده كدا احمد بنشغال في ملفات عمله: لا يافريده في ايه انهارده عشان مش واخد بالي معلش فريده بضيق: عيد ميلادي ي...
استفاقت مريم من شرودها علي صوت هذا الشخص مريم باسف: انا اسفه ... اسفه ...: انتي بتتاسفيلي ليه انتي الي كنتي هتموتي ما زالت عينيها ملتص...
في قسم الشرطه اتي اتصال يبلغ عن جريمه انتحار فانتقل الضابط والطبيب الشرعي ومعهم حمله الي الشقه المبلغ عنها دخل الضابط والطبيب وبدأا البحث ...
مقدمة الرواية كم يمر بحياتنا من محن وآلام وكم نمر بصعاب قد نجتازها وقد ننهزم امامها لبعض الوقت، ولكن ليس عيباً ان ننهزم لبعض الوقت، الاهم ان...