قصة أرض حياة
كنت عايزة اتخلص من عيشتي مع اهلي بأي شكل كانوا بيعملوني اسوء معامله وكأني خدامة عندهم وكنت منتظرة اي عريس يتقدملي عشان اتجوز وامشي من عندهم...
كنت عايزة اتخلص من عيشتي مع اهلي بأي شكل كانوا بيعملوني اسوء معامله وكأني خدامة عندهم وكنت منتظرة اي عريس يتقدملي عشان اتجوز وامشي من عندهم...
يجب ان تثق عزيزي /عزيزتي بأن ما ستقرأه هنا ليس بقصة عاطفية او فيلم رومانسي انما هي قصة واقعية واليكم القصة. من الطبيعي ان يحب ذلك الشاب تلك...
كان ذلك الشاب الوسيم يتنزه بسيارته الجديدة الجميلة .. كيف لا وقد عاد لتوه من بعثته الدراسية التي كللت بالنجاح حصل على أثرها على وظيفة مرموق...
الفصل 4 لقد حان دورى الان فالتحدث اظن انكم تعرفونني انا مريم ... بتاكيد انتم تعرفون ماحدث من قبل لذلك لن اطول عليكم بقصه مره اخرى لقد م...
في هذا الجزء من الروايه سادع الشخصيات تتحدث اظن ان لديهم الكثير ليقولوه ما رأيكم بهذا القرار رائع اليس كذلك؟ الفصل 1 انا من سأبدأ بالح...
استفاقت مريم من شرودها علي صوت هذا الشخص مريم باسف: انا اسفه ... اسفه ...: انتي بتتاسفيلي ليه انتي الي كنتي هتموتي ما زالت عينيها ملتص...
اتتذكرون تلك القصه القصيره وانتم اطفال تلك القصه التي تحكي عن بطه مختلفه عن باقي اشقائها فهي سوداء وقبيحه ولكن فالنهايه اصبحت بجعه جميله......
امال: طيب هانعمل ايه دلوقتى يا امى وهانعرف كمال بيه ازاى انك أخته جميله. الام: يطلع النهار بس وربنا يكتب كل خير. امال: بس ما قولتليش از...
نزلت امال من العربيه وعدت على الصيدليه تجيب العلاج الناقص لمامتها علشان كان خلص. وكل ده وشريف كان بيراقبها من على بعد بعد ما فضل ماشى و...
فى إحدى المناطق الشعبيه تعيش امال ابنة العشرون عاما. تعيش امال مع والديها فقط لأنها الابنة الوحيدة وهي من تقوم برعايتهم والاهتمام بهم لكبر ...
إبراهيم: عندك حق انا هحجز اقرب طيارة ونمشي من هنا بكرة الصبح انشالله طيارة خاصة متخافيش يا حبيبتي متخافيش انا هخدك من هنا ونمشي ومنرجعش تان...
بس لا لا لا انا بضحك على نفسي واجب إنساني ايه ده انا غطيته كمان زمانه هيقول عليا ايه دلوقت أنا غبية اوي معقول اكون لسه بحبه بعد ما سمعته ف...
نور: انا هنزل الفندق تحت اتعشى عشان مكلتش حاجة من بدري وشوية واطلع وانتي نامي شكلك مرهقة وبكرة نتكلم براحتنا شمس: انا فعلا مرهقة جدا خلاص ...
شمس: ماشية في الشارع لوحدها حسيت بخطوات حد ماشي وراها شمس: قالت يمكن حد معدي بالصدفة ووقفت مكانها لكن صوت خطواته وقفت معاها شمس خافت تبص و...
شمس: قاعدة في الارض جوه الزنزانة وهي سرحانة وقاطع سرحانها صوت باب السجن وهو بيفتح بصيت لقيت الحارس بيشاور لها قامت وقفت وراحت معاه في طريق...
شمس حسيت برهبة وخوف و كل جسمها قشعر و فضلت واقفة ومكانتش قادرة تتحرك حاولت تتراجع وتخرج من الباب تاني لكن كان فيه قوة خارقة بتسحبها للظلام...
نور: بصيت على البحر من فوق المركب وهي مصدومة ومش بتتكلم خالد: في ايه نور اتكلمي في ايه؟ نور: شاورت ب ايدها على حاجة خالد: , نظر من أعلى حا...
نور: دخلت الأوضة تنام وبعد شوية شمس: قاعدة بتتفرج على الفيلم سمعت صوت؟! جاي من ناحية البلكونة قامت من مكانها وراحت ناحية الصوت وفتحت البلك...
شمس: ارجوك خليني امشي ارجوك انا معملتش حاجة رزق: تمشي فين يا عروسة مش تشوفي مين جوه مستنيكي شمس: بصيت له ب استغراب رزق: فتح باب الاوضة ادخلي...
ف ايه اوعى انت بتستهبل وجات تبعد عنه وترجع لوراء شدها ناحيته بقوة ولف أيده الاتنين حوالين وسطها وقال: . لو صرختي او فتحتي بوقك المسدس ده هفر...
سيدة عجوز كانت كل يوم تركب القطار الى آخر محطة ثم تعود لبيتها تجلس أمام نافذة القطار تفتحها بين لحظة واخرى وتخرج كيسا من حقيبتها وترمي أ...
مازن بسخريه: امال عربيات ايه وشركات ايه بقا اياد: ياعم انا بحب القطر في السفر ملكش دعوه مازن بنبره جاده: بص بقا انتا بقالك كتير مجتش اسكن...
ادم ببتسامة ثقه_: شرطك ايه ياتقي بتقولي تقي بتحدي: ترجعني بيتي وبعد كدا اتجوزك ادم وقد فهم مايدور في رأسها: طالما هنتجوز وهترجعي تاني لاز...
استفاقت مريم من شرودها علي صوت هذا الشخص مريم باسف: انا اسفه ... اسفه ...: انتي بتتاسفيلي ليه انتي الي كنتي هتموتي ما زالت عينيها ملتص...
اتتذكرون تلك القصه القصيره وانتم اطفال تلك القصه التي تحكي عن بطه مختلفه عن باقي اشقائها فهي سوداء وقبيحه ولكن فالنهايه اصبحت بجعه جميله......
الظهيرة لم تكن من أوقاتها المفضلة بالنهار، فهي تحمل ساعات تمضي ببطء فلا هي ذروة النشاط إذ أن الجميع ينصرف إلى ساعة الغداء وفي الغالب تمضي...
تعلم أننى اكتب واعلم انك لا تقرأ .. فدعنى استغل الفرصه واخبر الجميع عنك .. رجل يشبه فى جماله كمطلع القصائد .. وفى حديثه انتشاء رهيب كاس...
في سن 5 توفي والده. في سن 16 عاما ترك المدرسة. في سن 17 سنة كان قد خسر بالفعل أربع وظائف. في سن 18 تزوج.
حانت ساعة زفاف فتاة إحتشمت وعفت، فتم الزفاف من بعد اذن الله، ودخل العروسان إلى منزلهما ، وقدمت الزوجة العشاء لزوجها ، واجتمعا على المائد...
خبيب بن عدي الصحابي الذي دفنته الملائكه. سيدنا خبيب بن عدي رضي الله عنه قتل اثنين من الكفارفي غزوة بدر فنذرت زوجة احدهم ان تشرب الخمر بر...