رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الثالث

مواضيع مفضلة

رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الثالث

 

 

 ظلت نور تبكي بشده لحالها حتى لفت اتباهها صور لادم مع سيده تشبهها بنسبه كبيره ولكن في هذه الصوره كان ادم يضحك من قلبه وكانت هناك فتاه تشبه ادم ايضا
في الاسفل
ادم انا اتجوزتها بس مش عرفي
هدي امال ايه انا مش فاهمه


ادم وانا مش مجبور افهم حد
وتركهم ادم وصعد إلى نور وركل الباب بقدمه بقوه شديده افزعت نور
ادم ايه اتخضيتي
نور ظلت تعود للخلف بخوف شديده
ادم ايه خايفه فين القوه الرهيبه ال كانت عندك.

نور بصوت يكاد يكون مسموع ارجوك خاليني امشي من هنا
جلس ادم على المقعد بثقه وهو يضع قدما فوق الاخري وينظر لها بتفحص شديد
ادم عايزه تخرجي من هنا هو حلم بس عمر الاحلام مبتحقق
نور بعصبيه شديده انت ايه
وادم وهو يقف انا ادم سليم ياذباله ال اتجرءتي ورفعتي ايدك عليه بس متقلقيش انا هعرف اخد حقي منك اذي
نور انت مش بني ادم طبيعي انت مجنون صح
ادم وهو يقترب منها بشده وبصوت كالفحيح تحبي تشوفي المجنون ده ممكن يعمل ايه.

نور انت مش معقول انت مريض نفسي
ادم بغضب شديد انتي صح
وجذبها من ذراعيها إلى المطبخ مره اخري ودفعها إلى الارض وربط قدمها بالرباط وهي تترجاه ان لا يفعل كهذا مجداد ولكن لا يوجد رحمه في قلب دهسه الزمان بالقسوه
اسف حبيبتي اعلم اني قسوت عليكي ولكن نفسي هي من تفعل ذلك نفس قتلت الف مره في اليوم حتى اصبحت هي من تحرك كتله القسوه بداخلي.

ادم وهو ينظر إلى ساعته معاكي 5دقايق تعملي فيهم فطار ليا والا هتشوفي الجنان عامل اذي
نور بخوف شديد طب فكني عشان اعرف اعمل
ادم انا ال حدد امته افكك مش انتي وقتك بدا من الوقتي
وتركها ادم وذهب إلى مكتب القصر الموجود به حازم
ادم وهو يتجه ليجلس إلى مكتبه
انت لسه ممشتش
حازم لا ياادم ومش همشي ال لما تمشي البنت دي من هنا
ادم وهو يتابع عمله يبقي هتفضل هنا كتييير ياحازم.

حازم ادم حرام عليك ال بتعمله ده يعني لو سيلا ال مكانها كنت هتعمل ايه
ادم وهو ينظر له بنظرته الصقريه انا بحتطش نفسي مكان حد انت فاهم
حازم بوجع على جرح صديقه الذي يتسع ويتزيد مع السنين وهذا هو سر ادم سليم
لسه منستوش ياادم.

ادم وقد احتلت عيناه لون البني القاتم قولتلك ميت الف مره بلاش تتكلم في الموضوع ده تاني والا وقسمن بالله ياحازم انسي انك صديقي وهتشوفي وش ادم سليم الحقيقي ال بيظهر للاعداء بس
حازم وهو يتجه للخروج مش ادم سليم ال يوري وش الاعداء للاصدقاءه سلام يا صاحبي
تعثرت نور في خطواتها كي تصنع الفطور للصقر كما يلقبه الجميع
بصعوبه شديده فرباط الحديد في قداماها يشيل حركاتها.

ظلت نور تبكي بشده وتدعو الله انا ينقذها من هذا الوحش الذي لا يعرف الرحمه
دخل ادم إلى المطبخ فوجدها تتحرك بضعف شديد والم من الرباط الحديدي الضيق على قداماها
ادم خلصتي
هذا الصوت كان كفيا لاسقاط نور ما بيداها
ادم ايه ال عملتيه ده انتي عارفه تمن الطقم ال كسرتيه ده كام لو عشتي انتي واهلك تجمعوا تمنه مش هتعرفوا
نور فعلا عندك حق بس السعاده مش في الاكل في الاطباق الغاليه ولا بالفلوس يا ادم بيه.

عند ذكر نور اسم ادم لاول مره رقص قلبه طربا ولم يعلم السبب انه العشق الذي سيدمرك
ادم فعلا امال بايه بيبع نفسك.

نور بعصبيه شديده ودموع انت ايه حرام عليك ال بتعمله ده انا عمري ما عملت كدا ول هعمل كدا مش لاني خايفه من اهلي وال تنهم ربوني كويس
ادم بسخريه والله امال من ايه بقا مالقتيش ال يدفع اكتر
نور لا ياادم بيه لان عندي خوف من ربنا وواثقه انه هينقذني منك لاني بدعي عليك دايما وربنا مابيردش دعوه مظلوم
كان هذا الكلام كفيلا بختراق قلب ادم المتحجر
ادم بابتسامه تظهر لاول مره استغربت نور لاجلها.

ادم وهو يقترب منها بشده حتى تاهت هي في جمال عيناه الرماديه انا بقيت ظالم عشان ظلمتك يومين طب بالنسبه للظلم القابع سنين ده يبقي اسمه ايه
نور ها
ادم انا اتظلمت بس مش يوم ول شهر اتظلمت 20سنه عارفه يعني ايه 20سنه
جحظت نور بشده لما سمعت
ادم بصوت كالفحيح انا ظالم مش كدا طب ايه رايك تسوفي الظلم ال على اصوله
وسحب ادم نورالتي تعثرت اكتر من مره بسبب سرعته.

واخذها إلى اسفل القصر في غرفه يحتلها الظلام والقي بها على الارض
كانت غرفه مرعبه حقا تمتلاها الغبره والظلام الدامس
نور بخوف شديد وهي تنظر لادم برجاء فهي تعلم ما ينوي فعله
ادم كدا بقا استهل اسم الظالم بتاعك
ادم توجه للخروج
ولكن نور اعترضت طريقه
نور برعشه ارجوك متسبنيش هنا انا خايفه
لم يستمع ادم لها واكمل طريقه
نور تمسكت بيده
كانت كارعشه التي انتقلت لادم عندما امسكت نور بجسده
كانها اعطت ما تشعر بيه له.

بدات ءكريات الماضي تهاجم ادم من جديد فنور ذكرته بنفسه
حينما ترجي امه ان تخرجه من هذه الغرفه اللعينه ولكن لم تستمع اليه
نور بدموع ارجوك متسبنيش هنا
ظل ادم ينظر لها كالصقر فهي تشبهها إلى حد كبير
فدعس قلبه وخرج وتركها تبكي بشده من الخوف الشديد
ذهب ادم إلى غرفه الرياضه وظل يجهد نفسه بالتمارين الرياضيه الشاقه حتى ينسي ما مر به ولكنه فشل فشل في ان ينسي شئ
ظات نور تبكي من الخوف الشديد وهي لاتري شئ سوي الظلام.

ففتح ادم باب الغرفه
ادم تعالي
صوته انقذ نور من الظلمات التي كانت تغرق بها فركضت اليه وهي تجفف دموعها
توجه ادم إلى غرفته ونور تمشي خلفه بصمت
جلس ادم على المقعد بتعب وهو مغمض العينين
ادم هتبصلي كده كتير
نور بخوف شديد اعمل ايه
ادم في عندك لبس جوه اختاري ال يناسبك وخدي شور
نور بخوف شديد ليه
ادم هو ايه ال ليه عايزه تقعدي بشكلك ده برحتك
نور بس
اشار ادم لها بيده فصمتت.

ادم مبحبش الكلام كتير والا هغير راي وهرجعك مكان ما جبتك
نور بخوف شديد لاااا حاضر
وبالفعل اخذت نور اللبس وتوجهت إلى المرحاض حتى تغتسل
اما ادم فظل حبيس الذكريات التي لا تزيده ال قسوه على قسوته
فلاش باك
والده ادم انت لازم تتعاقب على ال عملته
ادم لا يامامي مش انا ال وقعتها صدقيني احمد ال وقعها حتى استلي ادهم
والده ادم انت وادهم هتتعاقبوا
ادم لا يامامي بلاش ادهم تعبان خلاص عقبيتي انا.

والده ادم هسيب اخوك بس لو قولت لابوك هحبسه معاك
ادم بخوف ارجوكي ياماما بلاش المخزن عقبيني اي عقاب بس بلاش المخزن المخيف ده
والده ادم انت متستهلش ال هو
واخدت ادم ذات ال 9 اعوام إلى هذه الغرفه الذي ظل حبيسها لسنوات ماضت وسنوات قادمه
افاق ادم من ذكرياته على خروج نور من المرحاض وترتدي من الثياب الذي احضرها لها فكانت كالحوريه بشعرها الذي يتساقط منه قطرات المياه وتغطيه هي بالحجاب.

اقترب ادم منها وهي تعود للخلف في خوف شديد
ادم تفتكري اني لو عايز حاجه هتقدري تمنعيني
نور وهي تعود للخلف افتكر انك قولت مفيش حاجه تغري ادم سليم
ادم دا تحدي ول تذكير
نور ول ده ول ده ارجوك سبني امشي وانا والله ماهجيب سيره لحد ارجوك
ضحك ادم بصوته الرجولي الجذاب لاول مره ترجع البسمه إلى وجهه
ماذا ضحك ادم سليم فكم هو وسيم عندما احتلت الابتسامه وجهه ذادته جمالا على جماله.

ادم هه حد مين انتي متخيله اني ممكن اخاف من حد
نور بدموع انت عايز مني ايه انا اعتذرتلك كتير سبتي بقا
ادم بصوته المرعب اعتذرتي بس لسه مزلتكيش
نور انت حيوان
صفعه قويه من ادم لها كرد على ماقالت
اقترب ادم منها شكلك حبيتي اسلوبي في التعامل معكي ثم اقترب منها بشده انا لو عوزت حاجه بخدها ادم سليم مفيش حاجه بتوقف في طريقه
نور يااه دانتي كمان قذر
ادم لا مش قذر انتي ال هتعملي ده مش انا
نور بصدمه انا انتي مجنون.

ادم بابتسامه بلاش تتحديني
نور بعند واصرار انت مجنون انا لا يمكن اعمل كده
ادم وهو يقترب منها بشده هنشوف
اقترب ادم من نور وظلت هي تعود للخلف نزع الحجاب من على شعرها
وهو ينظر لها برماديه عيناه المهلكه
تاهت نور في سحر عيناه فهي بئرا عميق احست انها تغرق به
ادم وصوته يلفح وجهها عايزاني ابعد
نور ها
فابتسم ادم وعلم بنجاح خطته
وكانها اعطت له الاذن ان يصبح زوجها.

قبلها ادم قبله اذابت كل القسوه بداخله كانت قبله رقيقه جدا رغم القسوه بداخله
كانت نور في عالم اخر عالم ملئ بالحب لها والعشق
بعد وقتا طويل
فاق ادم من هذا الحلم الجميل على صدمه اجمل
فعلم بظلمه لها وانها بريئه من التهم الدنيئه التي القاها اليها
فابتسم ابتسامه ثقه في اختيارها له كزوجه
في الصباح الباكر
توجه ادم إلى المرحاض
حتى يستعد للخروج إلى الشركه.

بعد قليل خرج ادم وهو يرتدي بدله زرقاء على قميص ابيض وصفف شعره ووضع البرفينوم الخاص به فكان حقا ساحرت كعادته
بدات نور في فتح عيناها بكسل
فوقع عيناها على ادم الذي يجلس امامها وعلي وجهه ابتسامه غرور وثقه
تذكرت نور ماحدث بالامس وكيف انهاك اسستسلمت له وانها لم تقاوم هذا الصقر
اقترب ادم منها
نور بصدمه ودموع انت عملت ايه ياحيوان
ادم وهو يجذبها من شعرها مش بقولك انتي
بتحبي تشوفي قسوتي.

نور بدموع عملت فيا كدا ليه حرام عليك
ادم والله كان برضاكي
نور انت كداب وزباله
صفعه قويه من ادم لها وجذبها من معصمها حتى تقف امام الصقر
ادم انتي مصره تخليني افقد اعصابي عليكي صح اوك وانا موافق
نور سبني
ادم انا فعلا غلطت لما دخلت واحده ذباله ذيك هنا
وجذب ادم نور إلى غرفه سيلا
ادم ادخلي في ظرف 5 دقايق تكوني جاهزه سامعه
نور ببكاء حاضر
وتركها ادم ورحل.

ظلت نور تنظر إلى الغرفه بتعجب شديد فكانت غرفه جميله حقا تملئها الالوان والبهجه
وما لفت نظرها صور لنفس الفتاه التي راتها مع ادم في الصور
شعور غريب شعرت به نور بين الغيره وانها تريد ان تعرف من هذه الفتاه
فلمحت نور مجموعه من الكشاكيل الموجوده على مكتب صغير بالغرفه فاتجهت لها وقرات الاسم الموجود عليها
سيلا سليم.

فعلمت انها اخته ولكنها تحب الحياه واضح من غرفتها فكيف لها ان تكون اخت هذا الصقر لم تهتم نور بكل ذلك ودخلت ابدلت ثبابها والدموع تغرق وجهها
بعد وقتا فصير
نزلت نور إلى الاسفل وهي كالدميه المتحركه
عمر ايه ده انتي تاني ياشيخه اتقي الله انتي عايزاه ادم يولع فينا مهربتيش ليه
تطلعت نور للصقر الذي يقف خلف عمر بكره شديد فهو دمر مستقبلها.

عمر ماتردي ياختي ماخلعتيش ليه اوعي يابت تكوني عملتي حاجه في ادم اصل مش لقيه لا في الشركه ول في القصر انتي موتيه
عمر قشطه السكوت علامه الرضا تب قوليلي يختي الجثه فين عشان اكرام الميت دفنه ما يصحش كدا
ادم فعلا ياعمر عندك حق اكرام الميت دفنه
عمر ماده ال انا قولته ياشابه اي ده انتي صوتك بقا خشن ليه كدا
ادم انا هقولك ليه.

عمر لااااااعليا النعمه مانت قايل ليه انا عارف كل حاجه انا بس كنت جاي اعطيك الفلاشه دي وخالع اوي تعصب نفسك
ادم بهدوءه الشديد بره
عمر طبعاااا
وخرج عمر وظلت نور كما هي تنظر فقط لادم بكره شديد
ادم انا هخرج وهرجلك تاني فانصحك متعمليش حاجه تندمي عليها
وخرج ادم من القصر.

في منزل نور
ملك بدموع وبعدين ياحسام
حسام بياس انا قلبت الدنيا مالهاش وجود ياملك انا ياست
شهد طب حاول تاني ياحسام عشان خاطري
حسام دورت وبدور تاني وتالت ومش هسكت
شهد بدموع انا هنزل انا وهجيلكم بكره الوقت اتاخر وماما هتقلق عليا سلام
حسام استني ياشهد هوصلك
وخرج حسام معها حتى اوصلها إلى الشارع الريئسي
شهد ارجع انت بقا انا وصلت البيت اهو
حسام تمام خالي بالك من نفسك
شهد اوك ياحسام باي
حسام مع السلامه.

توجه حسام للعوده إلى منزله ولكن لفت اتنباه فتاه تركض بزعر وخوف شديد وتتجه اليه
الفتاه بدموع ارجوك ساعديني ارجوك
حسام طب بس اهدي وفهميني في اي بس
سيلا في ناس بتجري ورايا ارجوك احميني
الرجل الاول تعالي ياحلوه متخفيش هنخدك براحه هههه
الرجل التاني ليه حق تتكبر ياعم الجمال ده اكيد لازم يتكبر
سيلا وهي تحتمي بحسام وتتمسك بقميصه كانها تترجاه ال يتركها
الرجل الاول خهههه لا دحنا بقينا تلاته.

نزع حسام يد سيلا وتوجه اليهم وابرحهم ضربا قاسيا حتى اصبحوا جثث هامده
سيلا شكرا مش عارفه اشكرك اذي
حسام انتي اصلا اذي تخرجي في الوقت ده
سيلا بدموع انا كنت في بيتي وهم اتهجموا عليا
حسام بستغراب طب فين اهلك
سيلا بدموع انا ماليش غير اخ بس هو مش ساكن معيا حاليا ارجوك وديني ليه
حسام طب معاكي رقمه
سيلا على الفون وهو مش معيا الوقتي مش حفظه.

حسام طيب خلاص هوصلك ليه بس الوقت اتاخر اووي ما ينفعش نمشي في الوقت ده وانتي كمان هدومك مش مناسبه فكانت سيلا ترتدي بيجامه وتركه شعرها منسدل خلفها
سيلا بدموع طب انا هروح فين لبكره
حسام احم تعالي معيا
سيلا ظلت تنظر له شزار
حسام ههههه لا استني متفهمنيش غلط انا مش عايش لوحدي معيا اهلي وممكن ماتدخليش ال لما تتاكدي
ذهبت سيلا معه وهي خائفه ولكن هي مضطره لذلك.

عند نور راكضت في القصر لتبحث عن اي طريقه للخروج من هذا القصر اللعين
ولكن لم تجد
فاتجهت خلف القصر فوجدت ان هناك حارس واحد فقط على بوابه صغيره
ظلت تفكر ماذا تفعل فجاءتها فكره
اشهلت عود من البخور وقربته من انذار الحريق فاصدر صوت في القصر كله
فزع الحرس وجاءوا مسرعين فاستغلت نور
انشغالهم وهربت من هذا القصر
وظلت تركض وتركض كانها تفر من مقبره
فوجدت من يسد طريقه عليها بسيارته
وما كان سوي ادم سليم.

اخذ حسام سيلا إلى المنزل
حسام اتفضلي ادخلي
ظلت سيلا واقفه في الخارج بخوف شديد ولا تريد الدخول فهي لا تثق باحد بعد ما صار معها من معتز وهذا ما فهمه حسام
حسام ملك ياملك
ملك نعم ياحسام مين دي
حسام دي سيلا ياملك كان في ناس بتحاول تضايقها وهتفضل هنا لبكره عشان ارجعها لاخوها
ملك تذكرت اختاها ومع حدث معها وانه لم تجد احد يساعدها فافتخرت باخيها
ملك تعالي ياحبيبتي اتفضلي
اطمانت سيلا عندما رات ملك
ودخلت معها.

صدمت نور عندما رات ادم امامها
نزل ادم من السياره واتجه اليها
ابتلعت نور ريقها في خوف شديد
ادم وهو ينظر اليها نظرته الصقريه القاتله بلون عينه البني القاتم
ادم اركبي
نور بخوف شديد لا
ادم بنظره قاتله قولت اركبي والا قسمن بالله ادفنك مكانك هنا انتي سامعه
لم تستمع نور له وظلت تركض كمن رات شبحا
ركضت نور سريعا حتى انها لم تنتبه للشاحنه التي تعبر الطريق
في لمح البصر كان ادم يحمل نور التي كانت على وشك الموت.

نور سبني ابعد عني
لم يتحدث ادم ابدا وحمل نور إلى السياره التي ظلت تركله حتى يتركها ولكنها فشلت
في منزل نور
ملك ماتخافيش ياحبيبتي واعتبري البيت بيتك
سيلا شكرا ياملك بجد اناحبيتك اوووؤ
ملك ربنا يدوم المحبه ديما ياقلبي
سيلا هو انا ممكن اسالك سؤال
ملك اكيد
سيلا هو انتي تكوني ايه لحسام يعني زوجته
ملك ههههه لا ياستي انا اخته حسام مش متجوز هههه الانتيم بتاعه نور
سيلا بغيره مين نور دي.

ملك بحزن نور دي اختي الكبيره نوره البيت وقلوبنا كمان
سيلا مالك ياملك انتي كويسه
ملك وهي تزيح دموعها التي اعتادت عليها بعد غياب اختها انا كويسه متقلقيش ياحبيبتي انا جهزتلك فستان من عند نور لانكم مقربين لبعض في الطول والجسم ربنا يرجعك بيتك بالسلامه ياحبيبتي بس ياريت نكون اصدقاء
سيلا طبعا انا حبيتكم كلكم اقصد حبيتك اووي
ملك هههه ماشي ههه.

احمر وجه سيلا خجلا فهو وقعت في حب حسام منذ النظره الاولي فحست انه قوه لها وحمايه فبالرغم الفقر ال انه لم يتخلي عن رجولته ووقف بجانبها دون ان يأبي بالمشاكل التي ستقع على عتاقه
حسام وهو يضع عيناه على الارض ممكن ادخل
ملك تعال ياحوس
حسام رفع عيناه لتقابل عين سيلا التي تنظر له بحب
حسام انتي خلتيني ادخل ليه ياملك من غير ما سيلا تكون لبسه الحجاب
ملك ياحسام اصل هي
حسام هي ايه ياملك ينفع كدا عن اذنكم.

سيلا ياحسام ملك عايزه تقولك اني مش محجبه
شعر حسام بالحرج لما فعل
حسام وهو يضع عيناه على الارض طب انا كنت جاي عشان اقوالكم العشا جهز
سيلا اي ده هو انت ال بتعمل الاكل
ملك هههه اه اصل انا بعد عنك مابعرفش اعمل الا الشاي بس
سيلا يعني انت ال بتطبخ على طول
ملك لا نور ثم اكملت بحزن واضح من نبره صوتها كامت نور هي ال بتطبخ.

حسام حتى يخرج ملك مماهي فيه بالذمه مانتش مكسوفه من نفسك وانتي بتقولي مبعرفش اعمل الا الشاي واحده ذيك كانت ماتت من الكسوف وهي سايبه اخوها ال يوقف يعملها الاكل
ملك ايه ياحوس مانا قولتلك سبني وانا اروقك
حسام لا ابوس ايدك انا لسه مدخلتش دنيا وانا لو كلت الاكل ده هخرج منها قبل ماادخلها
ملك يبقا تطبخ وانت ساكت
حسام طب يالا ياختي
ملك اوك يالا ياسيلا
سيلا لا روحي انت ياملك انا مش جعانه.

ملك عليا الطلبات ماتحصل لازم تيجي بدل ما اطلق حسام من الدنيا
سيلا ههههههه انتي مش معقوله هههههه حاضر
جلس حسام وملك وسيلا على المنضده البسيطه
سيلا هو انت متاكد انك ال عامل الاكل ده
حسام دون ان ينظر اليها ايوه ليه
سيلا ههه مش معقول ده طعامه احسن من الشيف ال عندنا دا لو ادم دق اكلك مش هيسيبك هيمشي طقم الشيفات ال عنده
حسام بعصبيه شديده بس انا مش بشتغل عند حد ياانسه سيلا.

وبعدين مش معني ان اخوك ده عنده نفوذ انه ممكن يشغل نص البلد عنده
سيلا لا انا ماقصدش
حسام تصبحوا على خير
سيلا ملك انا مااقصدش
ملك عارفه ياحبيبتي بس اعذري حسام من يوم اختفاء نور وهو عاد عصبي شويه
سيلا هي نور دي اختك صح
ملك ايوه
سيلا اختفت اذي وليه
ملك هحكيلك بس تعالي نشيل الاكل الاول ونعمل اي حاجه نشربها وانا احكيلك كل حاجه
سيلا انتي ال هتعملي حاجه نشربها
ملك ايوه
سيلا لا مش عايزه ارجوكي مش ناقصه ارتباك معوي.

ملك ياغبيه مش هعملك ال بعرفه شاي
سيلا هههههه ماشي
عند ادم
دخل ادم القصر وهو يسوق السياره بسرعه شديده كانها تعبر عن غضبه الذي يكمن بداخله
صف السياره باهمال واخذ نور التي رفضت النزول معه ولكن جذبها بالقوه
فتح ادم باب الغرفه ودفشها على الارض بقوه شديده
وظل يقترل منها
نور بخوف شديد انت عايز مني ايه ارجوك سبني امشي من هنا
ادم وهو يقترب منها انا قولت ايه
نور وهي تزحف من الخوف وادم يقترب منها.

نور سبني ارجع لاهلي الله يخليك
ادم بصوته الرعدي انا قولت ايه
ظلت نور تزحف للخلف ولكن اصطدمت بالحائط اي انها محاصره
جلس ادم على قدماه وهو ينظر لها ببنيه عيناه القاتله
ادم لاخر مره بقولك انا قولت ايه
نور بدموع ماعملش حاجه
ادم تندمي عليه وسمعتي الكلام ذي ما انا قولت
نور بضعف وخوف اسفه
ادم وهو يقترب منها بشده وبصوت كالفحيح الكلمه دي انا بكرهها اووي وقولتلك للمره المليون مش موجوده في قاموس ادم سليم.

نور بخوف مش هكررها تاني
ادم مش هتعيشي اصلا عشان تكرريها تاني
وجذب ادم نور من معصمها إلى المخزن الغرفه المظلمه التي تعتبر كالقبر
نور لاا سبني ارجوك انا اسفه والله ماهعمل كدا تاني مدخلنيش الاوضه دي ارجوك
لم يستمع ادم لها ولا إلى رجاءها بل سحبها بالقوه من حجابها
ادم انا كنت غلطان لما عملتك ذي البني ادمين
وسبتك من غير ما احبسك ذي الكلبه بس ادم سليم مبيعدش غلطه مرتين.

وقيد ادم نور بالرباط الحديدي للمره التالته ولكن هذه المره في هذه الغرفه الملعونه كما تلقبها نور
ظلت نور تترجاه وهي تبكي بشده ان يخرجها من هذه الغرفه التي لا توجد بها اي شئ سوي الظلام وشئ من راحه القبور
تركها ادم ترك حبه عشقه الذي ينكر وجوده في قلبه القاسي ولكن العشق سيقتلك انت
ذهب ادم إلى غرفته وهو يكاد ان يموت من شده الغضب
في منزل نور.

حكت ملك كل شئ يخص نور إلى سيلا التي احبت نور بشده من قبل ان تراها وبكت عندما قصت لها ملك ماحدث معها
سيلا يعني ايه معرفتوش توصللها
ملك بحزن حسام قلب الدنيا عليه مالهاش اي اثر
سيلا طب ماقدمش بلاغ ليه
ملك قدمنا كتير مافيش فايده ياسيلا
سيلا وهي تضع يداها على كتف ملك انشاء الله هترجع
ملك يارب يا سيلا يارب.

عند نور
توجهت نور إلى ربها حتى يخرجها مما هي فيه
ظلت تصلي طوال الليل لان الصلاه تريحها وتنقذها من الخوف الشديد الذي تشعر بها
اما ادم ظل حبيس ذكرياته
فلاش باك
ادم ارجوكي ياماما خرجيني من هنا انا خايف ارجوكي
امل متقولش ماما انت سامع انا مش امك خاليك هنا عشان تموت ونخلص منك انت واخوك
وتركته سهير وغادرت تركت طفل ذات ال9اعوام يبكي في قبر نعم قبر لا ينقصه سوي الغبار.

ادم بدموع شديده خرجيني من هنا ياماما ارجوكي
ادهم ادم
ادم ادهم خرجني من هنا ياادهم انا خايف اوووووي ارجوك
ادهم بدموع على اخاه التوام فهو يشعر به ويستشعر ما يراه من الم
ادهم ماتخافش ياادم انا جانبك ماتخافش
ادم بدموع الاوضه ضالمه اووي ياادهم انا خايف
ادهم وهو يجلس بالقرب من ادم يفصلهم فقط باب الغرفه
ادهم انا جنبك ياادم غمض عيونك واتخيلني جنبك.

وبالفعل اغمض ادم عيناه وهو يتخيل ادهم بجانبه فكان يستشعر بالقليل من الامان
اما ادهم فكان يزداد كرها لهذه المرآه وكان يتوعد لها بالهلاك على عذاب اخيه الاصغر فادم يصغر ادهم بعشر دقائق
فكان ادهم ذو شخصيه قويه جدا
وادم شخصيه ضعيفه لذلك كانت تستغله امل كثيرا وكانت تفرض سيطرتها عليه بخلاف ادهم.

ومرت السنوات ومازالت العقوبه مستمره ولكن كانت تظن امل انها تنفذ عقوبتها على ادم ولكن كان ادهم هو من بهذا القبر كان ينقذ اخاه منه استغل الشبه الكبير بينهم فهم متماثلان تماما ولكن ما يفرقهم الشخصيه
افاق ادم من ذكرياته على سطوع اشعه الشمس الذهبيه التي تعلن عن دخول نور جديد بقلبه القاسي من ظلم الايام
في منزل نور
استقظت سيلا من النوم ولم تجد ملك فخرجت من الغرفه فوجدت حسام يحضر الفطور
سيلا صباح الخير.

حسام دون ان يرفع نظره لها وهو يكمل مايفعل من وضع الاطباق صباح النور
سيلا انا صحيت مالقتش ملك
حسام ملك في الجامعه عندها امتحانات
سيلا ربنا يوافقها
لفت اتباه سيلا إلى باب الشقه
سيلا بينها نست تقفل الباب بتاع الشقه
حسام لا انا ال فاتحه
سيلا هههه لا متخفش مش هعمل فيك حاجه
فرفع حسام عينه لها التي ابت ان تترك عيناها العسلي الصافي
ولكن ابعد عيناه عنها وظل يستغفر ربه الذي امرنا عن غض البصر.

استغربت سيلا من هذا الشخص الذي لم تري له مثيلا من قبل
حسام يالا افطري عشان هنتحرك على طول
انا هغير هدومي
سيلا حسام
حسام وهو يضع نظره إلى الارض نعم
سيلا انا اسفه مقصدتش الكلام ال انت قولته دا
حسام بابتسامه بسيطه زداته جمالا لا عادي ول يهمك
سيلا حيث كدا بقا تفطر معيا
حسام مره تانيه انشاء الله
سيلا اوك بس توعدني
حسام اسف مقدرش اوعدك بحاجه انا مش عارف اذا كنت هقدر اوفي بالوعد ده ول لا
هروح البس عن اذنك.

جلست سيلا وهي تحلم بهذا الشاب الجذاب الذي يزينه التزمه بربه وعزمت على التغير من اجله
ملك السلام عليكم
سيلا لا رد
ملك هزت سيلا بقوه
سيلا يامامي
ملك ههههه يااه على الرقه ياجدعان هههههه فينك ياشهد
شهد انا هنا حد يسال عليا
ملك تعالي ياختي دايما كدا بتطلعي في الاوقات الصح
شهد ههههه اكيد ياختي بس مين القمر دي
سيلا بابتسامه انا سيلا وانتي
شهد انا شهود عشر قواضي قتل و30 تحرش و50 سب وقذف
ملك يخربيتك هتودنا في دهيه.

شهد حد سامع حاجه ال عايز يبلغ عني رقم الحكومه 15333 هعععع مش احنا ال بنتهدد
سيلا هههههههههههه مش قادره هههههه
حسام اي يابت عامله دوشه على الصبح ليه
شهد ابعد بعيد عني انا مش بكلمك وعايزه اقتلك واخلص
حسام ليه بس يا شوشو انا عملتلك ايه
شهد بقا يارجل تتجوز ومتقوليش لا وال زد وغطا انك كنت معيا امبارح ومجبتليش سيره
حسام انا لا انا متجوز من سنين
شهد ومقولتيش ليه كنت عملت الواجب ماشي ياحسام.

ملك هههه اه ياهبله دي سيلا صديقتي
شهد يعني مش مرات الواد ده
ملك ههههههههه لا ههههههه
شهد امال مين مراتك ياحسام
حسام انتي مراتي صح ول ايه ياملك
ملك ههههههههههههه اه
شهد امته الكلام ده لا لاااااااااااااا
حسام بس الله يخربيتك خرمتي ودني
ملك هههههه
شعرت سيلا بالغيره الشديده من شهد
حسام مش يالا يا انسه سيلا
ملك كدا ياسيلا هتسيبنا وتمشي.

سيلا انا هجي اشوفك ياملك انا حبيتك اووي كان نفسي يكون ليا اخت بس معنديش ممكن اعتبرك اختي
ملك بفرحه اكيد
شهد طب وانا
حسام انت تسكتي خالص وبعدين انا عندي ليكي حته مفاجاه
شهد ايه
حسام الواد سيد السباك عارفه
شهد اه ماله ذي ذفت
حسام طالب ايدك مني
شهد دك كسر عضامه الغبي ده ويدوروا على دكتور يعالجه وميلاقوش الذباله ده انا الدكتوره شهد ابصله
حسام عيب يا شهد كدا وحرام انك تشبه بالفظ ده.

شهد انا اسفه ياحسام بس انا دكتوره وعايزه حد موهل عالي ذيك كدا
حسام بتريقه بلاش ذيي هيصرف عليكي منين ماهو انا ركن الشهاده على جنب عملت بيها ايه
شهد شهاده ايه انا بتكلم على الجمال والشياكه ال ادمي دي
حسام بس يا بت
شهد حاضر يا ابيه
ملك الاحترام نعمه
شهد ول يكره يعمي
سيلا انا عايزه رقمك ياملك
ملك والله ياسيلا مامعيا تليفون بس ممكن تكلميني على تليفون حسام ثانيه واحده هكتبلك رقمه
شهد وهي تجذب حسام من ذراعه.

شهد واد ياحسام
حسام اي عايزه ايه
شهد مين المزه دي
حسام سبي درعي اصل اقتلك
شهد جواب اصل اتحول شبح بعد القتل وادوش امك بقا
ملك اتفضلي ياحبيبتي
سيلا هكلمك اكيد
ملك هتوحشيني انت عوضتني عن غياب نور
عاد الحزن إلى قلوب الجميع بعد ذكر ملك لها
سيلا انشالله هترجع
شهد مش عايزه رقمي انا كمان دانا احسن من ملك جربي بس ومش هتندمي
سيلا اكيد هاتيه
شهد معيش تلفيون ههههههه بس رقمي شوشو محبه خدلك حبه.

سيلا هههههههههه مش قادره هموت منكم ههههههههههههه
حسام خلاص بقا ياشهد يالا ياانسه سيلا
وبالفعل اخذ حسام سيلا وتوجه إلى قصر الصقر التي تحبس فيه نور وتعامل كالعبيد
ظلت نور تقرء الايات القرانيه الكريمه بصوتها العذب التي تنير الظلام في هذه الغرفه
صوتها كان جميلا للغايه دخل قلب ادم القاسي
وتردديها بسم الله الرحمن الرحيم
اليوم تجزي كل نفس بما كسبت لا ظلم اليوم ان الله سريع الحساب
صدق الله العظيم
ادم ونعم بالله.

تفجاءت نور بوجود ادم معها في الغرفه
ادم تعرفي يانور انتي الحاجه الوحيده ال حاسس اني مرتبط بيه بس مش عارف ليه
اخذت نور تلتفت لمصدر الصوت ولكن لا تري شئ من الظلام الحالك
مسك ادم يدها
ادم انا هنا
استغربت نور كيف علم انها تبحث عنه كيف يراها
ادم متستغربيش يانور انا واخد على كده لاني اقعدت هنا عشرين سنه
جحظت عين نور بشده
نور بصوت ضعيف من الخوف 20
ادم الا يومين 20 الا يومين
نور ليه ومين ال عمل كده.

ادم وهو يجذبها حتى تقف واتجه إلى باب الغرفه ليخرجها كانت نور تتعثر في المشي ولكن ادم كان يعرف الطريق جيدا
نور بعد ان خرجت من الغرفه انت مجنون صح
ادم ياريت اكون مجنون اسمعي انت دلوقتي مراتي وانا مش عايز ايذيكي اكتر من كدا
نور انا مش عايزه اكون مراتك ارجوك سبني امشي من هنا
ادم للاسف انتي مراتي
نور بعصبيه شديده انت ايه انت مريض نفسي ولازم تتعالج من القرف ال انت فيه انت اااه.

جذبها ادم من حجابها انتي ال واضح انك بتحبي تتعاملي بقسوه وللاسف ده ال موجود عندي
نور ابعد عني ياحيوان
صفعها ادم بقوه على وجهها
ادم بصوت كالرعد كل ما هتقلي ادبك هربي بطريقتك فميش حد يقدر يخرجك من هنا لان محدش يقدر يوقف ادمي
نور بدموع وهي تجلس على الارض حرام عليك انت بتعمل فيا كدا ليه انا اعتذرت لبك وانت ذلتني اخدت ال انت عايزاه عايز ايه تاني سبني الم ال فاضل مني عايز ايه تاني.

ادم وهو يجلس امامها اكسرك عايز اكسرك يانور
فارس ادم بيه
نظر ادم له بغضب شديد
فارس وهو يضع عيناه إلى الارض بخوف شديد
ادم جذب حجاب نور الملقي على الارض ووضعه على شعر نور المذهوله مما تري
ادم حسابك معيا بعدين اخرج من هنا
فارس انا اسف بس كان في حاجه حصلت ولازم حضرتك تعرف
ادم حاجه اي دي
فارس في ناس طلعوا على العماره ال انسه سيلا فيها وضربوهم
ادم بصوت عالي وسيلا
فارس منعرفش يافندم دورنا عليها مالهاش وجود.

ادم بعيونه البنيه القاتمه وهو يقترب من فارس تحت نظرات نور
كان فارس محمول بذراع واحد من ادم على الحائط الذي يضغط على رقبته
ادم بصوت كالفحيح سيلا لو مظهرتش صدقتي هدفنك مكانك وانت والحيوانات ال تحت
وتركه ادم وهو ياخذ نفسه بسرعه كبيره من الاختناق ووشه تكسوه الحمره من الخوف
ادم معاك ساعه واحده وتكون سيلا ادمي وال وقسمن بالله لكون حفيرلك قبرك بايدي غور
فارس كح كح ح ا ض ر.

كل ذلك تحت نظرات نور الخائفه التي تقسم بداخلها انه ليس صقرا بل العن
ادم ترك نور وتوجه إلى غرفته حتى يبدل ملابسه
نور كانت تنظر للغرفه التي امامها بزعر شديد فركضت من امامها وصعدت إلى اعلي ولكن هذا القصر كبيييير للغايه وادم تركها وهي لا تعرف شئ
وجدت نور غرفه تبدو انها لم تفتح منذ سنوات
كانت الغرفه بها غبار ولكن لم يمحو الغبار جمالها
كانت الغرفه جميله حقا لم تري لها نور مثيل.

كان يوجد بها سريرين احدهم مكتوب عليه ادم والاخر ادهم
اندهشت نور بشده عند راويتها صور قديمه لادم وشبيها لا بل هو كيف هل له تؤام بل نفسه نفس كل شئ العينان والبشره لا يفارقهم شئ
ووجدت على احد الفراش مذكرات
اخذتها نور وهي تمسح من عليها الغبار
ووجدت عليها اسم ادهم
وكانت اول صفحه بها
العشق
العشق انواع عشق الحبيب وعشق الذات
ولكن عشقي مختلف فعشقي لاخي وامي هم كل شئ لحياتي
امي هي كل شئ بحياتي هي القلب واخي نبضه.

هي التي تنير دنياي هي النور وهي السكن
ووجدت نور ابيات من الشعر يكن بها ادهم العديد من المشاعر لامه
فقلبت عده صفح حتى وجدت
ادم هو اخي الصغير ولكن ضعيف الشخصيه يخاف بشده من الجميع حتى نفسه يخاف منها وهذا ما جعله فريسه سهله لمخططت الجميع التي احاول انقذه منها
دهشت نور فادم الذي امامها شخصيه قويه للغايه وليست ضعيفه قط
افاقت من غفلتها على صوت الصقر.

ادم بصوته الرعدي انتي بتعملي ايه هنا وايه ال مسكك الحاجات دي
نور انا انا توهت ومعرفتش ارجع
ادم وهو يشير لها بايده اياكي اشوفك في هنا تاني انا بحذرك فاهمه
نور حاضر
ادم هاتي
نور اجيب ايه
ادم بغضب ال في ايدك ده
نور اتفضل
واعطت نور ادم المذكرات وفي داخلها الكثير من الالغاز
ولكن لا يهمها شئ هي تريد الخروج فقط من هذا القصر اللعين
عند حازم
في غرفه نومه وهي يغط في نوم عميق
عمر واد ياحازم
فزع حازم.

حازم سلاما قولا من ربنا رحيم
عمرمتخافش دانا
حازم ماعشان كدا انا خفت انت دخلت هنا اذي ياذفت انت
عمر من الباب
حازم هو انا بقولك الطريقه
عمر فهمت اصل محتفظ بنسخه من المفتاح بتاعك
حازم ليه انشالله
عمر اصل ناويت اتجوز هنا عندك
حازم ايه
عمر حبيبي اهدي ماكنتش اعرف انك بتحبني كدا
حازم جدا ثانيه واحده
عمر ليه
حازم اصبر بس
عمر بس بسرعه
حازم طبعا تعال ياروح امك
عمر اي ده
حازم دا شبشب
عمر لا ياحازم ماينفعش
حازم ليه.

عمر يعني عمر السيوافي يتضرب بشبشب
حازم امال بايه
عمر بالجذمه اشيك
حازم
ادم والله عال البهوات اقعدين هنا يهزروا وعلي على بالهم
عند سماع عمر لصوت ادم افش في راقبه حازم ههههه
حازم ايه ياسوبر مان الشجاعه راحت فين
عمر اسكت ياحيوان
ادم الذفت ال اسمه معتز الشرقاوي هو وابوه بيتحداني
حازم دا اكيد عايز يفحر قبره هو وابوه باديهم
عمر طب استاذن انا واسيبكم تفحروا القبور برحتكم سلام
ادم انت رايح فين ياحيوان.

عمر استني ياحازم ياحيوان مش سامع ادم بيكلمك
حازم هههه اه انا سمع بس انت كنت بتعمل ايه
عمر كنت بعنل تمرين السمانه للجري في المناطق الخطره
حازم ايه
عمر متركزش
ادم حازم الحيوان ده يكون عندي في المخزن لازم اشوف اخره ايه
حازم اعتبره حصل ياادم
ادم عمر
عمر نعم
ادم انت هتتواي مكاني انا وحازم في الشركات عمر هههه احلي شغل هو انا قليل دانا عمر الروش الجنتل ال العملاء هيموتوا عليه مش ذيك انت وابو قردان ال جمبي ده.

جذب ادم عمر من اقفاه
ادم عارف ياذفت انا اتسببت في اي كارثه جديده انا هعمل فيك ايه
عمر عليا النعمه مانت قيل حاضر دانت طلباتك اوامر اطلب بس حتى لو طلبت اني اموت ابويا ابوكرش ده عليا النعمه مااتاخر ثانيه واولع في البت سردين بنت خالتي والله ياواد ياحازم لو شافت ادم ده لتتقلي وهي واقفه
ادم عمرر كلامي مفهوم
عمر مفهوم ياكبير انشالله اعدم الواد حازم ده قول يارب مفهوم
وتركهم الصقر ورحل.

حازم ههههههه شكلك مسخره مش طالع عليك الاحترام خالص هههه
عمر احترام ايه ياغبي دانا بعمل كدا عشان ادم صعبان عليا
حازم عهههه يارجل
عمر ايوا امال ايه رجل وسيد الرجاله كمان
حازم اي ده ادم
عنر وهو يركض فين
حازم ههههههههه تعال ياسبع الرجال
عمر يعني مفيش حد
حازم ههه لا ياخويا بس لو مانفذتش المطلوب منك اعتبره جي
عمر مين ده اسكت اصل بيجي على السيره ربنا يجعل كلامنا حفيف عليه
حازم هههه ماشي ياسوسن عايزه حاجه ياختي.

عمراتنين كيلو بطاطس وانت جاي ياسي حازم
حازم ليه
عمر بحب اكلها مقليه مع كوتشب
حازم كوتشب اي ده اسم جديد ده ول ايه
عمر ياغبي بدلع الطماطم
حازم تما تيجي ادلعك انا ياعماره
عمر لا شكرا مش عايز من خلقه امك العكره دي دلعات انا همشي اصل اتدلع بال
سلام
حازم سلام ياخويا
واتجه عمر إلى الشركه
واتجه حازم إلى احد المطاعم حتى ينفذ ما طلبه منه الصقر.

استغلت نور عدم وجود ادم في القصر وبحثت عن اي هاتف او اي شئ يساعدها في الخروج من هذا القصر ولكنها فشلت
فجلست تبكي بشده
ادم لو خلصتي تفتيش اعمليلي قهوه مظبوطه
نور انا
ادم وهو يجلس ويضع قدما فوق الاخري ويتفحص حاسوبه
ادم انا مبعدش كلامي مرتين قولت
اتجهت نور إلى المطبخ في خوف شديد لكي تصنع ما طلبه ادم منها
بعد قليل احضرت نور القهوه وقدمتها لادم
نور اتفضل
ادم وهو يتابع عمله على اللاب مش شايفني مشغول.

فاتجهت نور لكي تضع الكوب على المنضده
ادم لا خاليكي مسكاه
نور ليه انشالله كنت خدامه سياتك
ادم لا خدامه دي مكانه احسن من العبيد انتي هنا ذي العبيد
القت نور الفنجان على الارض وبعصبيه شديده انا مش عبيده عن حد انتي بني ادم مجنون وذباله
اغلق ادم الحاسوب وتوجه إلى نور
ادم انتي ليه مصممه تخاليني اقتلك قبل المده ال انا محدده ليكي
نور مش بقولك مريض نفسي.

ادم ههههه انتي بتفكريني بالنمله ال بتتحد الصقر وهو اصلا مش شايفها
نور بس النمله قرصتها صعبه جدا
يعني اكيد هتاثر في الصقر بتاعك ده
ادم بابتسامته الرجوليه الجذابه التي تظهر لثاني مره بسبب هذه الفتاه
تاهت نور فيها
ادم هههه يابنتي انتي بسيطه اووي اصل انا
بصوت منخفض جدا جذاب انا مش صقر انا ديناصور يعني النمله ماتقصرش بديناصور يانوري
نور انت قولت ايه.

ادم هههه قولتلك ادم سليم مش بعيد كلامه مرتين وغمز لها ادم وتركها في حاله من الذهول العجيب
عند حازم
وجد معتز يعاكس فتاه
وصدم عندما راها
شهد انت حيوان ياض ول بتستهبل
معتز ليه بس ياجميل
شهد كان في ياخويا وخلص ولم نفسك اصل اطول جذمتي دي عليك
فارس هنعمل ايه ياحازم بيه
حازم هههه هنختفه
فارس طب والبنت دي
حازم هنخطفها هي كمان.

تم خطف شهد ومعتز
في احد المخازن التابعه لادم سليم
كان يجلس معتز الشرقاوي بخوف شديد فهو يعرف حازم جيدا
حازم اي كنت متخيل انك هتهرب بعد ال انت عملته
ادم عندك حق ياحازم الحيوان ده مفكر اني بهدد بس ميعرفش اني عمري مرجعت في كلمه قولتها
حازم انا همشي انا يا ادم
قبل ان يتوجه حازم للخروج همس لمعتز بالتالي
حازم انت وقعت ما ال مبيرحمش ادك فرصه وانت ضعيتها بغبائك مع السلامه يا ها زيزو
عند حازم في الفيلا.

شهد انتم يا ناس يا ال خطفني انتم ياعالم
شهد اي ده في حد يخطف حد من غير ما يايده ول حتى يكتم بوقه الجماعه دي اكيد غبيبه اووي
ودا اي ده كمان الباب مفتوح
اخذت شهد تتجول في الفيلا ومنبهره بجمالها التي لم تري له مثيل
شهد هو في حد يخطف حد في فيلا جميله كدا
حازم اسالي نفسك
شهد ياماما اي ده انت مين
حازم بابتسامه انا ال خطفك
شهد ليه كدا مش عيب شاب بالحلاوه دي يختف حد
حازم ههههه اهو بقا ال حصل.

شهد بارد اتقي الله يااخ انت
حازم هو انتي اسمك ايه
شهد اسمي شهد ياخويا
حازم الله اسم جميل اووي
شهد اي ده انت هتعود تسبلي بعيونك الحلوه دي اخطفك انا والله
شهد احم يعني عايز ايه
حازم عايز اتجوزك
شهد اي ده على طول كدا
حازم هههه امال انتي عايزه ايه
شهد يعني مش هتغصابني وبعد كده تصلح غلطك وتتجوزني بعد اما انا انتقم منك
حازم ههههههههههههههههههه انتي بتتفرجي على افلام هندي كتير صح.

شهد لا ياخويا راويات جابولنا الاحباط
حازم ليه
شهد جايبين كل البطلات بعيون خضره وبيض
حاجه كده تقهر ياخويا
حازم هههههههه ماشي ياختي يعني هتتجوزيني ول اغير ريي
شهد عشان كنت قتلتك
حازم نعم
شهد سبك المهم طمني
حازم على ايه
شهد الفيلا دي بتاعتك
حازم ايوه ليه
شهد وانا موافقه اتجوزك
حازم انتي مجنونه صح
شهد حاجه ذي كده
حازم وانا حبيتك من اول نظره شوفتك فيها.

شهد بصوت منخفض ولكن حازم سمعه ياما علبا ياجدعان الحلاوه دي واقعه في حبي انا طبعا انا اي حد دا شهد محبه خدلك حبه احم اه صحيح انت شوفتني اذي
حازم انتي مش فاكراني
شهد لا
حازم انا ال كنت مع
شهد مع ايه
حازم الشاب ال ضربك بعربيته
شهد بصدمه انت تعرفه
حازم ايوا دا ادم صديقي
شهد انت تبقا صديق الحيوان ده
حازم ابوه
شهد طب نور ارجوك قولي نور فين هو ال خطافها صح
حازم لا رد.

شهد بدموع ارجوك طمني انا هموت عليها وابوها جاله غيبوبه اول لما عرف ارجوك
حازم ايوا ياشهد نور مع ادم
شهد فين الحيوان ده لازم يروح في دهيه
انا لازم ابلغ البوليس
حازم للاسف مش هيعرفوا يعملوا حاجه
لانها بقيت مراته
شهد بصدمه مراته
حازم ايوا ادم اتجوز نور
شهد دا حيوان اذي يعمل كدا وانت كمان عايز تنتقم مني.

حازم لااا ياشهد انا لو عايز اعمل كدا مكنتش جبتك بيتي انا حبيبتك من اول ماشوفتك وكنت بدور عليكي وما صدقت اوصلك
شهد بدموع طب الله يخليك عايزه اشوفها دا لو بتحبني بجد ذي مابتقول
حازم بس صدقيني النهارده مش هينفع انك تشوفيها اوعدك بكره انا هجيلك بنفسي
شهد طب ايه ال يضمنلي انك هتخاليني اشوفها او انك هترجع اصلا
حازم لانك هتكوني مراتي ياشهد
ومكنتش جبتك هنا
شهد هو انت بتتكلم جد.

حازم اما اجي معاكي واطلب ايدك من اهلك هتصدقيني
شهد ليه
حازم قولتلك حبيبتك من اول نظره
شهد بس انا مش حلوه اووي لدرجه انك توقع في حبي كدا ول غنيه ذي البنات الاغنياء
حازم في نظري انتي اجمل بنت في الدنيا كلها وحجابك هو الثروه الا انتي بتملكيها
شهد انت كنت فين زمنك انتهي من زمان
حازم ليه شايفني ادمك ابيض واسود يالا عشان اوصلك وتعرفيني البيت
شهد ممكن طلب وسؤال
حازم الاتنين
شهد ايوه
حازم اتفضلي.

شهد السؤال اما انت عارف اني كده كده هوافق ختافتني ليه
حازم ههههه لاني حسيت انك بتحبي جو المسلسلات ده فقولت اعملك شو وكده
شهد وانت عرفت منين
حازم ههههه من طريقه ردك على معتز وهو بيعاكسك ايه هو الطلب
شهد يعني احنا هنتجوز صح
حازم صح
سهد وجيبني على المكان ال هنتجوز فيه صح
حازم صح
شهد وينفع تمشيني من غير ماتعزم عليا تتغدا يصح كدا
حازم يالا ياشهد ادمي اصل اغير رايي.

واخد حازم اميرته ال اسرت قلبه من النظره الاولي مش شرط الجمال
الجمال بيتمثل في الالتزام.

ادم فين سيلا
معتز معرفش
ادم لاخر مره بقولك سيلا فين
معتز بخوف وضعف شديد من كثره الضربات التي تلقاها من الصقر صدقني معرفش انا فعلا خاليت رجالتي يهاجموها عشان انتقم منك بس في شاب انقذها منهم واختفت بعد كده
ادم وعيونه يتطير منها الشرر نهايتك اتحددت خلاص يامعتز بس مش مني لاني موسخش ايدي بدم واحد حقير ذيك
ادم فارس
فارس كله تمام ياادم بيه
وعاد ادم إلى القصر.

بحث ادم عن نور فوجدها تجلس في غرفه سيلا وهي تبكي بشده
فدخل ادم الغرفه
ادم فين الغدا
نور غدا ايه انا معملتش حاجه
ادم ليه
نور بصوت عالي انت بارد اووي انت عايزاني كمان اطبخلك بايدي انا لو طولت اكلك سم مش هتاخر
ادم وهو يقترب منها وبصوته الرعدي صوتك ده لو عالي تاني صدقيني هتندمي يانور والمرادي العقوبه مش يوم بس هتكون اكتر من كدا.

نور عقوبه عقوبه اي انت ايه اصلا عشان تنفذ عقوبه انا مشفتش في حياتي اوسخ من كدا انت اذي تختف واحده وتجبرها انها تعيش معاك لا وتتجوزها عصب بحتته ورقه عرفي وعايزه تخدمك كمان انت مستحيل تكون بني ادم ول حيوان الحيوانات بتحس عنك
لم يتملك ادم اعصابه بعد الذي قالتله نور وجن جنونه
ادم وهو يقترب منها وكاد ان يتحدث ولكن قاطعه ان احدهم يقرع الباب
ادم ادخل
الخادمه ادم بيه الست سيلا تحت ومعها واحد
ادم سيلا.

الخادمه ايوه يافندم
تركها ادم ونزل إلى الاسفل
عندما راته سيلا راكضت لحضن اخيها التي تشعر بداخله بالامان
ادم انتي كويسه ياسيلا اي ال حصل وكنتي فين
سيلا انا الحمد لله بفضل حسام
ادم تواجه احسام
ادم انا بشكرك جداا على ال انت عملته
حسام مفيش داعي انك تشكرني دا امر الله اني اعدي من المنطقه دي في الوقت ده
في الاعلي احست نور بشئ غريب احست كان احدا ما قريب منها تعرفه اخذها قلبها إلى خارج الغرفه
ولكن افاقت.

نور ايه الهبل ده ايه ال هيوصل حد من اهلي هنا.
وجاءت لتدخل مره اخري ولكن اوقفها صوت تعرفه جيدا صوت حسام
حسام طب هستاذن انا
سيلا طب ما تقعد شويه انت لحقت
حسام وهو يضع عيناه على الارض مش هينفع انا اتاخرت جدا ومهمتي خالصت الحمد لله انك رجعتي لبيتك بسلامه
ادم بشكرك لتاني مره
حسام ولا يهمك السلام عليكم
راكضت نور باقصي سرعه تمتلكها إلى مصدر الصوت فوجدت اخاها حسام
نور حسام حسام.

تفجاءت سيلا بهذه الفتاه الجميله التي تركض من الاعلي وهي في حاله من الزعر
حتى ادم تفجاء بها
نور بدموع وهي تركض حسااااام
وضع ادم يده على فم نور وجذبها إلى احد الغرف الموجوده
احس حسام باحد يناديه فالتفت فلم يجد سوي سيلا فاكمل طريقه على امل انه كان يتخيل
اخذت نور تضرب يد ادم التي يكمم بها فمها ولكن كما قال هو هي نمله امام الصقر
بعد ان تاكد ادم من خروج حسام دفع نور حتى سقطت ارضا.

قانت نور وهي تبكي بشده واتجهت إلى الخارج وهي تنادي باعلي صوت لها على اخاها حتى ينقذها من هذا الصقر
نور ببكاء حسااااام حسام
علمت سيلا ان تلك الفتاه هي نور
ادم وهو يجذبها من حجابها
ادم بصوت كالفحيح حسام مين وتعرفيه منين انطقي.
نور سببني ياحيوان
ضرب ادم نور
ادم حسام مين
نور وجدت طريقه حتى تنتقم من ادم ولكنها لم تعلم انها تحرق نفسها باقترابها من النار.

نور حسام ده حبيبي وكل حياتي وساكن قلبي ياريت تخلي عندك دم بقا وتخرجيني من هنا نفسي اشوفه وحشني اووي
لم يشعر ادم بنفسه فجذب نور من حجابها وصفعها بشده نزفت على اثرها
ادم مش قولتلك انتي واسخه انا كنت عارف كدا من الاول بس كنت بكدب نفسي
طب ايه لازمته ده تلبسيه
وخلع ادم الحجاب من على نور
ادم مالوش لازمه انك تلبسيه
نور وهي تتحداه وانت بقا ال حددت انه ليه لازمه البسه ول لا انت ايه اصلا انت بني ادم ذباله ومجنون.

سيلا كانت كالتمثال الذي نحت منذ سنوات من الصدمه هذه الفتاه تجرء ان تتحدث مهذا مع اخاها
فعلمت سيلا سبب وجود نور هنا
ادم انا بقا هوريكي المجنون ده هيعمل ايه
سيلا ادم سبها حرام عليك
نظره واحده من ادم كانت كافيه لان تذهب إلى غرفتها ولكنها عزمت على مساعده نور مثلما ساعدها حسام.

وجذبها ادم إلى الاعلي
وقيدها والقي
ادم وهو يقترب منها انتي مفكره انك اصلا بني ادمه انتي هنا ذي العبيد انتي فاهمه
نور بضعف وهي تقاوم حتى تصمد امام الصقر انا مش عبده حد
وراحت نور تفقد وعيها تدريجيا بسبب شده الضربه وهي تردد انا بكرهك بكرهك اووي
وفقدت نور وعيها
ظل ادم ينظر لها بعشق
نعم احبها بل عشقها نعم الصقر عشق
عشق عصفور صغير برئ غير قلبه المتحجر.

اقترب ادم منها وفك قيودها وحملها إلى الفراش وخلع عنها حذاءها واحضر علبه الاسعافات الاوليه واخذ يضمم لها الجرح الموجود بجانب شفتاها
كان ادم كالمغيب امام هذا الجمال فاقترب منها حتى يفبلها ولكن فاقت نور ودفشته بعيدا عنها
نور ابعد عني اوعي تفكر انك ممكن تلمسني انت فاهم
ادم ههه ما تتحدنيش يانور لانك بتندمي
نور انت بني ادم وسخ اووي واحده بتقولك بتكرهك وبحب واحد تاني وعادي كدا.

هذه الفتاه السخيفه اخرجت الوحش الذي يحاول ادم اخفاءه
ادم انتي صح
واقترب ادم منها حتى انه لم يعد يفصلهم شئ
وضع ادم يداه على رقبه نور وضغط عليهم بشده وكلما احس باختناقها خفف الضغط عليها
نور س ب ن ي
ادم انتي عرفتي تخرجي الوحش ال جوايا بسبب غباءك اتحملي نتجه جنانه
ظلت نور تحاول التخلص من قبضته ولكن ادم كان الاقوي
نور كح كح
ادم ترك عنق نور ولكن لم يتركها
ادم بنصحك متتحدنيش تاني لانك هتخسري.

بكت نور بشده وانهارات امامه من هذا الحيوان المتحجر القلب الذي لا يعرف الرحمه
لاول مره يتحرك قلب ادم
وضع ادم يده على قلبه في دهشه فقلبه يتالم
ماذا قلب الصقر يتالم لدموع احد لا
رفع ادم وجه نور حتى التقت عيناه الرماديه بخصراء عيناها
ادم وهو يجفف دموعها
ادم انا
ادم انا
انا
لم يستطيع ادم نطق هذه الكلمه الثقيله التي لم ينطقها من قبل منذ عشرون عاما
ادم انا
ادم اسف
جحظت عين نور بشده في حاله استيعاب لما سمعت.

نور انت قولت ايه
ادم انا مش بعيد كلامي مرتين يانور
توترت نور من قرب ادم المهلك لها وعيناه التي تعبر لها عن عشقه وهوسه بها
اقترب ادم منها وقبلها قبله طويله تزيح عنه كل الالام التي مر بها طوال حياته
كانت نور كالمغيبه امامه فادم يمتلك سحره الخاص
في الصباح
احست نور بالدفي وانفاس تلفح وجهها
ففتحت عيناها
وصدمت بشده وجدت ادم يغط في نوم عميق وهي بحضنه
قامت نور وسحبت من الغرفه ما يلزم لارتداه وخرجت.

في الاسفل كانت تجلس سيلا وهي تفكر كيف تتمكن من اخراج نور من هنا ولكن تفجاءت بنور المنهاره من البكاء والتي تركض إلى الخارج
فعلمت سيلا ان نور على وشك ارتكاب غلطه جديده ستحاسب عليها من جديد فاسرعت اليها
سيلا نور استني
نور بدموع ابعدي عني انا هخرج من هنا يعني هخرج
سيلا انا هساعدك انك تخرجي من هنا بي مش بالطريقه دي وكانت سيلا تلتفت كي تتفحص عدم وجود الصقر.
نور وانا ايه ال يخاليني اصدقك اكيد انتي ذباله ذييه.

سيلا طب بس تعالي نتكلم فوق وانا هفهمك كل حاجه
نور لا انا هخرج
سيلا يانور انا خايفه عليكي حتى لو عرفتي تخرجي من هنا ادم مش هيسيبك وممكن ياذي حسام وملك
نور بدهشه انتي تعرفي ملك منين
سيلا ماهو ده ال بحاول اشرحهولك تعالي بس
واخدت سيلا نور إلى غرفتها
وقصت لها على مافعله حسام لها
سيلا بس ياستي وملك بقيت اختي يبقا انتي كمان اختي
نور بدموع لو بتعتبريني اختك بجد خرجيني من هنا.

سيلا اوعدك اني هخرجك بس تنفذي ال هقولك عليه
نور ايه هو
سيلا ادم مش هيسيبك ول هيسيب اهلك
فلازم يكون في وقت تعرفي تهربي انتي وهما
فعشان كدا مفيش ادمك ال لاخر الشهر ده
نور اشمعن
سيلا لان ادم كل شهر بيسافر 4ايام
نور انا لسه هستان كمان اسبوع
سيلا هو ده الحل الوحيد في الاربع ايام دول ممكن تهربي انتي واهلك
انا لوهربتي الوقتي قبل ما توصلي حتى لشارع الريئسي هكون وصل قبلك
نور انا جربت وفشلت.

سيلا انا معاكي والله هساعدك
نور بدموع حسام وملك وبابا وحشوني اوووي
سيلا انا ممكن اخليكي تسمعي صوتهم
نور بلهفه اذي
سيلا هكلم حسام واخليه يدني ملك بس اوعي تتكلمي يانور لو خايفه عليهم
نور حاضر والله هتكلم بس اسمع صوتهم بس
سبلا ماشي واحضرت سيلا هاتف جديد من خزنتها وطلبت رقم حسام
حسام السلام عليكم
سيلا وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حسام سيلا
سيلا اذيك ياحسام عامل ايه
حسام الحمد لله.

ذاد بكاء نور عند سماعها صوت اخيها
اشارت لها سيلا فحاولت ان توقف بكائها فبكت بصمت
سيلا انا كنت عايزه اكلم ملك لو يعني مش هزعجك
حسام لا ول ازعاج ول حاجه ثانيه واحده هدخلها الفون
نور ببكاء مش قادره
سيلا خلاص هففل
نور لاا عايزه اسمع صوتها
ملك السلام عليكم اذيك ياحبيبتي
سيلا الله يسلم قلبك ياملوكه ياقمر
ملك هههه ول قمر ول حاجه
سيلا اين لنا من هذا التواضع
ملك ههه ول تواضع ولا حاجه ياختي المهم طمنيني عليكي.

سيلا انا الحمد لله انا كلمتك عشان متقوليش نسيتك وعشان اشكرك على ال انتي عملتيه معيا
ملك لا ياقلبي مفيش اخت بتشكر اختها
هههه دا كلام نور اختي كنت اخد منها اي حاجه كانت تقولي كدا
سيلا ربنا يرجهالكم بالسلامه
ملك بدموع يارب ياسيلا اصل انا خلاص هموت بجد
اردت نور اخذ الهاتف من سيلا حتى تحدث اختها وتخبرها انها بخير ولكن سيلا كانت الاسرع
سيلا ملك انا هشوف اخويا عايز ايه وهكلمك تاني سلام ياحبيبتي.

ملك في رعايه الله
في هذا الوقت افاق ادم ولم يجد نور بجانبه فلبس قميصه وخرج يبحث عنها بغضب شديدا لمحاولتها الهرب مجددا.

عند سيلا
نور قفلتي ليه كنت عايزه اكلمها
سيلا مينفعش يانور
نور ادني التلفون اكلمها ارجوكي
سبلا يانور انتي كده بتخاطري بيهم صدقبني انا هخرجك من هنا والله بس ادم يسافر وانتي لازم تساعديني حاولي توصليله انك ياستي واتقبلتي فكره انك تعيشي معاه
نور هتخرجيني
سيلا والله هخرجك من هنا انا عارفه انتي عايزه تخلعي من الواد العسسسل ده دا كافيا لون عيناه يالا مالكيش في الطيب نصيب.

نور ياسلام خديه ياختي متشكرين لخدماتك
سيلا ههههه لو ينفع مكنتش اتاخرت بس انا مش عيوني خضره وعسل ذيك
نور هههههههههههه
تاه ادم في سحر ابتسامه نور الذي يراها لاول مره
نور هههه يابت مانتي عسل كده بلاش مرمطه هههههه وقله كرامه وضرب هههههههه خاليكي كده احسن
سيلا ماشي يانور ماشي ليكي حق تتكبري عليا
نور ههههه خلاص مش هتكبر عليكي هتواضع احم انتي عيونك عسسسسسسل ههههههه بس يارب ماتختفيش هههههههه.

سيلا ههههه يعني كل ال بيتختفوا العيون الحلوه بس
نور هههههه ايوا هههه البسي نضره ياغبيه عشان محدش يخطفك
سيلا واجيب عكاز بالمره
نور ههههههههههههههه وانا هساندك ههههههههههه
سيلا لا انتي تشحتي عليا
نور ههههههه من عيوني دانا خبره انا والبت شهد في كدا هههه حتى اخر واحد كان عندنا في الجامعه شحتنا عليه شحت ههههه مش هينساه طول حياته
سيلا مش بين عليكي خالص
نور متستقليش بيا دانا الدكتوره نور اخت حسام حسين يابت.

سيلا ايه ده انتي في طب
نور بتنهده ايوه انتي خرجتني من ال انا كنت فيه انا متشكره ياسيلا انك هتخرجيني
جحظت عين سيلا في رعب شديد عند رويه ادم يقف خلف نور
سيلا بتوتر ايوه هخرجك وانا راحه الجامعه مانتي لازم تشوفي جامعتك وامتحاناتك وانا هجي معاكي وهقنع ادم انشالله
نور ايه
سيلا ادم انت صحيت امته
ادم ايه ال خرجك من الاوضه من غير مااعرف او اعطيكي الاذن
نور بخوف انا كنت
سيلا في اي ياادم بلاش نتعرف على بعض.

ادم سيلا انا مش بوجهلك الكلام
نور انا كنت نازله المطبخ اجيب حاجه اكلها بس قبلت سيلا وحبيبت اتعرف عليها
ادم تعالي معيا واخد ادم نور إلى الغرفه
ادم اخر مره ال حصل ده يتكرر سامعه
نور انا عملت ايه
ادم سامعه
نور حاضر
تركها ادم دون ان يتحدث بشئ اخر وتوجه إلى المرحاض اما نور فاقمت إلى صلاه الضحي وجلست تقرء واردها اليومي من القرآن الكريم
خرج ادم من المرحاض فوجد نور ترتل الايات القرانيه بصوتها العذب.

جلس ادم يستمع لها دون ان تشعر هي بوجوده
نور صدق الله العظيم
ادم نور ياريت تقري القرآن بالتجويد افضل من كدا في بعض الكلمات يعني قوله تعالي (يهذي من سوره سيدنا يونس) الكلمه دي جاءت بكسر الهاء مع التشديد على حرف الدال
الكلمه دي ذكرت في الايه 5مرات ولكن بنطق ومعني مختلف والمره التالته جاءت بالتشديد
نور انت بتعرف تقرء قرآن
ادم حد مسلم ميعرفش يقرء كتاب الله.

نور والله هو في حد مسلم يعامل حد كده ويرغمه انه يعمل حاجه غصب عنه وكمان يختفطه ويتجوز عرفي كمان
ادم مبن قالك اني اتجوزتك عرفي
نور يعني ايه
ادم يعني شوفتي القسيمه العرفي بعينك
نور بدموع وصراخ يعني ايه انت متجوزتنيش يعني انا
ادم اهدي
نور ابعد عني انا اهون عليا الموت احسن من كدا
ادم نور انتي مراتي بس راسمي مش عرفي
نظرت له نور بدهشه اذي
ادم العقد ال مضتيه كان راسمي مش عرفي واتسجل كمان.

يعني انتي مراتي شرعا وقانونا
نظره له نور نظره كره وعدم تصديق
فقام ادم بفتح الخزنه واحضار نسخه من العقد لها والقاه لها
ارتاح قلب نور قليلا فحمدت الله انها لم تعصيه ولكن ذادت حيرتها في هذا الشخص العجيب
نور طب عملت كدا ليه قولتلي انك اتجوزتني عرفي
ادم كان نوع من الانتقام انا ممكن اكون غلطت في حاجات كتيبر اووي بس عشان احميكي
نور من ايه
ادم اكيد هيجي وقت تعرفي فيه كل حاجه.

نور مش عايزه الوقت ده ارجوك طلقني وسبني امشي من هنا
ادم قولتلك الاحلام مش بتحقق
نور انت ايه انت ا
ادم نور ماتخلنيش اعمل حاجه انا مش حاببها
نور هتعمل ايه يعني هتموتني ياربت
ادم الموت بسهوله كدا راحه من ال هتشوفيه
نور بدموع انت عندك اخت ممكن يحصل فيها كدا اتقي الله وخاليني اخرج من هنا
ادم وهو يجلس بجانبها لا يانور مش هتخرجي من هنا ابدا
نور بعصبيه انت عايز ايه
ادم عايزاك انتي.

نور وانا مش عايزاك بكرهك هو بالعافيه
صفعها ادم وهو يحركها بقوه
ادم انتي عايزه ايه عايزاني اموتك قولتلك متعصبنيش وال ممكن اموتك
نور ياريت تموتني
سيلا في اي سبها
حرام عليك ياادم ال بتعمله ده
ادم مالكيش علاقه بالموضوع ده اخرجي منه احسنلك
سيلا لا ليا ياادم انا كنت هدفع تمن ال بتعمله ده وال حامني هو حسام اخو نور انا اقعدت يوم كامل في بيته وحتي مش رفع عينه في عيني ماان كنت معاه لوحدي سبها ترجع لاهلها ياادم.

ادم قولتلك اخرجي احسانلك
سيلا مش هخرج ياادم انا كلمت تاتا وهي راجعه وسابت المستشفي وهي مريضه عشانك
ادم وانتي فاكره انها هتعرف تواقفني مفيش حد هيمنعني عنك يانور الا الموت
ظلت نور تبكي بشده وهي متماسكه بسيلا كانها الهواء بالنسبه لها او طوق النجاءه
خرج ادم من الغرفه واتجه إلى الغرفه الرياضيه للممارسه التمارين
سيلا ليه كدا يانور قولتلك مترفزهوش وانا هخرجك
نور ببكاء مقدرتش
سيلا طب بس اهدي.

نور دا مش بني ادم انتي اذي قاعده هنا معاه
سيلا بابتسامه انا سبت الدنيا كلها وجيت هنا سبت امي واخوي ال من رحمي واختارت ادم
نور مش فاهمه هو مش اخوكي
سيلا ادم اخويا بس مش من نفس الام
سيلا بدهشه انتي سبتي عيلتك عشانه
سيلا بتنهيده هو ال حامني منهم يانور ومن جوز امي
نور انا مش فاهمه اي حاجه.

سيلا بوصي يانور ماما انجوزت ابو ادم وكان وقتها ادم 9سنين وبعدها خلفتني انا واحمد اخويا وبعديها بابا اتوفي وماما اتجوزت واحد ذباله اوووي ادم ال حامني منه واتحد الكل واخدني منهم كلهم انا ال استنجدت بيه ادم حنين عليا اكتر من اخويا ال من رحمي
نور طب مين ادهم
سيلا ادهم اخو ادم التؤام بس مات من سنين
نور بدهشه ادهم مات
سيلا ايوه يانور ادهم مات ودا السبب الا خالي ادم بالقسوه دي كلها
نور طب ادهم مات امته.

سيلا معرفش انا ما شوفتوش ال كام مره بس كان بيختفي كتييير اوووي انا شوفت بس ادم
هو ال كان موجود معيا
نور وهي تحدث نفسها اذي وهو قبل انه كان في الاوضه دي 20سنه
والمذكرات ال انا لقيتها واضح انها من قريب مش سنين بدات نور تنبش بالماضي السر الذي يخفيه ادم سليم ول يعرفه احد سواه.

 

تااااابع ◄ 

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف