رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الثانى

مواضيع مفضلة

رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الثانى

 

 

 رفعت نور بصرها فوجدت نفسها تحت اقدامه نعم هو من رفعت يداها عليه تحولت نور إلى كتله جليد من شده الخوف
ظلت نور تحت اقدام ادم تتابع نظراته القاتله في خوف شديد.



ادم: مستغربه ليه اني وصلتلك بالسهوله دي ول ان ده مكانك الحقيقي تحت رجلي لانك رخيصه ولازم حد يعرفك مكانتك صح وانا بقا ال هعرفهلك
ثم اندفع نحوها وجذبها من شعرها
ادم بقي بنت زباله زيك تضرب ادم سليم إلى محدش اقدر عليه ول حتى يرفع عنيه في عيني تجي انتي وترفعي ايدك عليا
نور اااه
ادم اه دي لسه بدري عليها انا لسه معملتش فيكي حاجه
دانا هخليكي تكرهي اليوم ال شوفتني فيه.

نور بالم شديد وهي تحاول ان تخلص نفيها من هذا الوحش ابعد عني سبني
ادم بجد هو انتي فكره اني هسيبك كده بالسهوله دي
نور ابعد عني انت بني ادم حقير
تملك ادم الغصب منه بشده فاصبح لا يري امامه
ادم بصوت كالرعد انا بقا هوريكي الحقير ده هيعمل فيكي ايه
وسحب ادم نور من شعرها إلى احد الغرف الموجوده بالاعلي.
ظلت نور تسبه بأبشع الشتائم حتى يتركها ولكن لاجدوي
دلف ادم إلى غرفه نوم والقي نور على الفراش.

وسحب حجابها فتسقط شعرها الطويل الاسود كسواد الليل
فصرخت نور على هذا الوقح فرفعت يداها حتى تصربه لكي تنفس عن غضبها
ولكن هيهات احكم ادم قبضته على يدها وقد اشتد غضبه اضعاف فنهال عليها بالضرب الشديد اخذ ينظر لها نظرات تعرفها هي جيدا فمن هي حتى تستطيع التغلب عليه نور فعلمت انها كالعصفور البرئ امام هذا الصقر فلجئت إلى الرجاء
نور بدموع شديده ارجوك سبني انا اسفه.

وفجاه توقف ادم
وظل ينظر لها باستقزاز وهو يشير لها
ادم: انت مفكيش حاجه تغري ادم سليم
نور بتعب شديد بعد ما تعرضت له من ضرب واعتداء وذل
نور وهي تلم ثيابها الممزقه حتى تداري جسدها وبصوت ضعيف جدااا انت بني ادم قذر
جذبها ادم من شعرها بقوه وبصوته الذي يشبه فحيح الافعي
انا قذر مش كدا ول لاني ما ضعفتش ادم الجمال ال انتي بتستعمليه مع كل الرجاله عشان يقضوا معكي ليله والسلام.

جحظت عين نور بشده لما تسمع وظلت تصرخ بشده انت حيوان وزباله
شدد ادم قبضته عليها وظل يركل لها الضربات الشديده حتى اختفت معالم وجهها من شده الضربات
ادم انا حيوان انتي عندك حق انا مش هكتفي انك تضربي وتنذلي ليله واحده بس
انا هكتفي اني اشغلك عندي خادمه هنا واذل فيكي عشان كدا امضي العقد الجواز العرفي ده
نور بدموع لا مش همضي على حاجه حتى لو موتني عندي اموت ول اني افضل على ذمه واحد قزر ذيك.

عاد ادم إلى الضرب مره اخري
ثم قال بصوته المخيف امم انتي فعلا معجبتنيش مش مغريه كدا
بس انا سمعت ان ليكي اخت اصغر منك مش يمكن تكون احلي ان لازم اجرب بنفسي
صدمت نور وتعالت شهقاتها لاااااا ارجوك انا مواقفه هات العقد ومضت نور ومضت نور وثيقه موتها بيدها كانها عقدت على سجينها عقدا ابديا
ادم كدا نولتي شرف الخدمه في قصر ادم سليم
نور بضعف سبني امشي.

ادم ضحك لاول مره ولكن بسخريه ههههه بالبساطه دي لا ياقلبي دانا هشوه سمعتك وسمعت ابوكي لما الكل يشوف بنته الوحيده عايشه مع رجل من غير جواز في قصر واحد
نور بصدمه بس انا دلوقتي مراتك
ادم ههه مراتي انتي مصدقه نفسك عمر العبيد ما يبقوا اسياد وعمرك ما هتنولي شرف انك تكوني مراتي دي مجرد ورقه مش اكتر عشان لو فكرتي تسيبني او ان اهلك يعملوا شوشره ول حاجه.

نور بعصبيه شديده وصوت مبحوح انت ايه شيطان حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
ادم وهو يمسك وجهها بيده ويضغط عليه بشده بانامل يده
الشيطان ده لسه هيوريكي اولا لازم تتاسفي على القلم ال ادتهوني حالا
نور ابدااا عمري ماهعتذز ولو الذمن رجع تاني مكنتش هتردد ثانيه واحده
صفعها ادم صفعه قويه فقدت على اثرها وعيها
وخرج تاركها غارقه في بحر من الدماء نتجه الضرب المبرح التي تعرضت له
ادم وهو يوجه كلامه لفارس.

الكلبه دي متخرجش من هنا ومحدش يدخلها اي اكل ول ميه مفهوم
فارس مفهوم ياادم بيه
ورجع ادن إلى القصر تاركا وراه ضحيه بريئه.

في القصر وجد ادم حازم وعمر في انتظاره
حازم كنت فين ياادم
ادم بصوت كالرعد من امته حد بيسال ادم سليم هو فين
عمر منقصدش ياادم بس احنا خايفين عليك
ادم وانا مش صغير عشان تقلق عليا فوق لكلامك
حازم ياادم حرام ال بتعمله ده البت ذنبها ايه حرام عليك
ادم ذنبها انها اتحدتني ومش هسابها ال لما اكسرها
عمر بس اهلها مش هيسكتوا يا ادم
ادم اهل مين انت ناسي انا ابقا ايه وبعدين محدش يناقشني.

حازم بعصيبه انت ايه ياادم ايه ال غيرك كدا
ادم حازم خد عمر وامشي من هنا فورا
ترك حازم القصر ورحل فلا فائده من الحديث معه
عاد حسام إلى المنزل وهي منكسر وحزين للغايه
فركصت ملك اليه ها عملت ايه
حسام مالقتش اي اثر لها ورحت اعمل بلاغ قالي بعد 24 ساعه
ملك بصراخ ودموع يعني ايه نور رحت لااااااا لااا يعني هنسيبها كده ليهم
حسام بس ياملك كفيا حرام عليكي انا مش ناقص كفيا الاحساس بالعجز ال انا حاسه.

ملك بدموع لا يارب احفظها يارب
محمد وهو يغلق الباب بعد عودته من العمل في ايه يا ملك بتعيطي ليه
ملك نور يابابا
محمد ماله نور
حسام بس يا ملك
محمد في اي ياحسام ماتتكلمي ياملك مالها اختك
ملك بدموع اتختفت يابابا في ناس خطفوها
شعر محمد بالاختناق الشديد وفقد واعيه
في غرفه شديده الظلام بشعه المنظر من يراها يظن انها سجن لنهايه الحياه.

بدات نور في استعاده وعيها شئ فشئ وهي تشعر بالم شديد في انحاء جسده تكاد تموت من الظمأ والجوع
ظلت توزع انظارها في الغرفه فتفجاءت انها في غرفه مختلفه عن التي كانت بها
نعم فادم قد تم نقلها للقصر ولكن في غرفه تحت القصر كانت مخزن قديم ياله من قلب لا يعرف الرحمه
نور بسيط يحتج هذا المكان المعتم فنظرت له نور بضعف فوجدت باب الغرفه يفتح وادم يدخل منه
وضع ادم الكرسي وجلس بثقه وبرود وضعا قدما فوق الاخري.

ادم يارب تكوني مبسوطه معنا
رفعت نور نظرها اليه بضعف شديد وبضعق اشد مش قولتلك حقير
تملك الغضب من ادم وتحولت عيناه لكنله دماء من هذه الضعيفه التي ترسم امامه القوه فاقترب منها وهو يضغط على شعرها شئ فشئ ظلت نور تصرخ حتى يتركها ولكن لاجدوي
ادم انتي يا ذباله لسه بتتحديني موتي هنا من قله الاكل والشرب مش هعبرك حتى لو بوستي جذمتي عشان اسامحك مش هسامحك
نور بضعف والم مين قالك اني هطلب منك السماح.

جن جنون ادم فلم يعد بامكانه التحمل فخنق عنقها بشده اختنقت نور وعلمت ان هذه هي النهايه
ابتعد ادم عنها عندما لاحظ انقطع انفاسها
وتركها ورحل
في المشفي
دخل محمد في غيبوبه نتيجه اصابته بذبحه قلبيه
شهد بدموع في اي يا حسام ايه ال حصل نور فين وايه ال ملك قالته على الفون ده.

حسام ال سمعتيه صح يا شهد نور اختفت ومحدش عارف هي فين ول دول مين انا حاسس اني عجز مش عارف اعمل ايه وال اختي فين ول ولاد الكلب دول عايزبن منها ايه
شهد ببكاء على صديقه دربها يعني ايه نور فين
حسام ال عمل كدا حد عايز ينتفم من نور
ملك وانت عرفت منين
حسام واضحه ذي الشمس ليه ما اخدوش ملك ال عامل كدا يقصد نور
شهد اكيد الولد ال ضربته نور بالقلم
راكض حسام إلى شهد مين هو اسمه ايه اوصله اذي.

شهد معرفوش ياحسام انا اول مره اشوفه
بس بين عليه انه غني جدا
ركل حسام المقعد بقدمه وهو يشد على شعره فكيف ينقذ اختاه وهو لا يعرف اي شئ عنه
فات الليل على الجميع بسحابه سودء غيمت على الكل
فملك تري اختها امامها وهي تبكي لكي يساعدها احد
وشهد تبكي بشده على صديقتها وانها السبب في دخول نور بتلك المشاكل
حسام كان محطم داخليا على اخته وكره حياه الفقر التي منحت الاغنياء سبب لنزع حياتهم والاستهزاء بكرمتهم.

حازم احساس الذنب يسيطرعليه لانه لم يقدر على ان ينقذ فتاه بريئه من صديقه
عمر ظل يفكر ماذا يفعل كي بخلص هذه الفتاه
ادم الذي جن جنونه من عند هذه الفتاه التي ترفض الخضوع له وتوعد لها بالمزيد بالعذاب
نور التي تبكي الما وقهرا على الظلم الذي تتعرض له وزواجها من الشيطان من وجهه نظرها.

في الصباح دخل ادم اليها وجدها كما تركها ملقاه على الارض باهمال ثيابها ممزقه جسدها ينزف بشده حتى انعا لم تقدر على الوقوف فظلت راكضه تنظر له بكره وحقد شديد
ادم مش ناويه تعتذري عشان تتولي مهمتك في القصر
نور بصوت يكاد يكون مسموع لو هموت افضل اني اعتذرمنك
ادم وهو يقرب وجهه منها بشده حلو جو الشجاعه ده اوك وانا موافق موتي من قله الشرب
وتركها ادم وغادر.

ظلت نور صامده امام هذا الصقر وهذا ما ذاده غضبا شديدا.

اما عندحازم
عمر حازم احنا لازم نتصرف ادم مش راضي يسمع من حد
حازم انا دورت في كل حته في القصر مالهاش وجود
عمر ممكن تكون في اي فيلا او عماره من بتوعه
حازم لا مفتكرش هي في القصر
عمر طب ايه ال مخايك واثق اووي كدا
حازم لان ادم مخرجش من القصر
عمر طب هنعمل ايه الوقتي القصر كبير جدا ولو قعدنا ندور عليها ممكن نقعد سنين لما نلاقيها
حازم مفيش غير حل واحد
عمر باللهفه الحقنا بيه الله يخليك
حازم هدي هانم.

عمر يابن الايه كان فين الحل ده من ساعتها بس هي فين انا معتش بشوفها في القصر.
حازم عند سيلا بقالها يومين احنا لازم نكلمها حالا
احضر حازم فونه وطلب رقم هدي جده ادم.

في احد العمارات التابعه لاملاك ادم سليم
سيلا هو مش ناوي يسامحني ياتيتا عايزه ارجع القصر
هدي هيسامحك ياحبيبتي انشاء الله بس انتي عارفه ادم عنيد جدا ومش بيسامح بسهوله كدا
سيلا بحزن شديد عارفه ياتيتا عارفه بس انا فرحانه اوووي انك عرفتي تيجي تقعدي معيا 4ايام
هدي بعد محاولات شديده ياختي
فرن هاتف هدي
هدي هات الفون ده ياسيلا ممكن يكون ادم
احضرت سيلا الفون لجدتها
هدي ايه ده حازم استر يارب.

هدي ايوه ياحازم يابني خير في حاجه
حازم احم انا عايزه من حضرتك ترجعي القصر حالا
هدي ليه في ايه
حازم انا هفهم حضرتك كل حاجه
هدي خلاص يابني حاضر جايه
قامت هدي وارتدت ملابسها
سيلا بحزن شديد مش انتي وعدتني يا هدهد انك هتعقدي معيا 4ايام
هدي والله ياحبيبتي هعوضك بس لازم ارجع القصر ضروري اشوف في ايه مادام حازم ال كلمني تبقا كارثه حصلت ربنا يستر
سيلا خير انشاء الله
احد الحرس العربيه جهزت ياهدي هانم.

هدي اوك نزله مع السلامه يا حبيبتي وخالي بالك من نفسك ياسيلا
سيلا حاضر ياتيتا
توجهت هدي إلى قصر الصقر.

عمر ها قالتلك ايه
حازم جايه
عمر انت داخل فيها على طول كدا مفيش مساء الخير اذيك عامله ايه مفيش اسلوب راقي في الحديث
حازم سبنالك ياخويا الرقه كلها
عمر امال ايه دانا الرقه كلها مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه
حازم وهو يربع يده اذي بقا
عمر اقعد لوحدك هنا محدش بيعبرك ال انا لولاي كان زمن ريحتك فحت انا كل يوم بقول اجي ابص عليك يمكن تكون الروح صعدت للخلقها ول حاجه القيك بوم ياخويا.

حازم طب ايه رايك روحك انت ال تصعد للخليقها
عمر وعلي ايه اسكت احسن
فحازم يفوق عمر بجسده الرياضي الجذاب
وصلت هدي إلى القصر فوجدت حازم وعمر في انتظارها
هدي اي ياحازم في اي
عمر اهلا هدهد
هدي دا وقته ياعمر قول ياحازم في ايه
حازم في بنت بريئه ادم هيضيعها
هدي بنت ايه انا مش فاهمه حاجه
قص حازم كل ما حدث بين ادم ونور
صدمت هدي بشده على شجاعه هذه الفتاه التي فعلت ما لم تستطيع هي فعله
هدي طب البنت دي فين.

حازم ماهو عشان كدا كلمت حضرتك دورت عليها في القصر مش لقيها
هدي دورت في المخزن
حازم مخزن ايه
هدي اكيد حبسها هناك انا هحاول اساعدها ربنا يستر وتكون سليمه
وتركت هدي حازم وعمر وتوجهت إلى القصر
حازم ربنا يستر.

دخلت هدي القصر وعلمت انا ادم بالخارج فتوجهت إلى الاسفل لانقاذ هذه الفتاه المسكينه.

نزلت هدي إلى المخزن السفلي
فوجدت قفل كبير على باب المخزن فطلبت احدا من الحرس لكسر القفل
ظل الشاب يرتجف من الخوف وابي بشده انا يعصي اوامر ادم سليم
هدي افتح الباب مستني ايه
الشاب ياهدي هانم ادم بيه ممكن يقتلني
هدي ياحوله ول قوه ال بالله العلي العظيم هو مربلكم الرعب كده ماتخفش يابني مش هقول مين ال كسر الباب خلص بقا قبل ما البنت تموت
وبالفعل كير الحارس الباب في لمح البصر.

دخلت هدي المخزن فقطع قلبها وصعقت مما رات
كانت نور ممده على الارض كالجثه الهامده ووجها مغرق بالدماء حتى لم تستطع ان ترب ملامحها بوضوح
اقتربت هدي منها وحاولت افاقتها ولكنها فشلت
هدي للحارس شيلها بسرعه وهاتها اوضتي
وبالفعل حمل الحارس نور إلى غرفه هدي
في منزل نور الذي اصبح ككتله من الحزن بسبب اختفائها.

كان يجلس حسام وهو يضع يده على وجهه من شده الغضب فهو بحث كثيرا عليها ولم يجدها وقدم بلاغ للشرطه فلم يستطيع احد العثور عليها
ملك يعني ايه هم ممكن يكونوا عملوا فيها حاجه
سهد حرام عليكي يا ملك الف بعد الشر عليها
ملك ببكاء شديد امال ايه انا هموت فينك يانور يارب
حسام خلاص بقا الله انشاء الله هلقيها هقلب الدنيا عليها
وخرج حسام وهو ممزق القلب يبحث من جديد
في غرفه هدي.

بدأت نور في استعاده وعيها بفضل بعد ان مسحت لها الخادمه وجهها بالماء ومعالجت جروحها
ففتحت عيناها ببطئ شديد وتعب
صدمه كبيره وقعت على هدي صعقت بشده مما رأت نور تشبه كثيرا والدة ادم
فعلمت هدي ان لما ادم اذي نور إلى هذه الدرجه وانها لن تستطيع هي الاخري انقاذها يالحظك يافتاه وقعتي مع الصقر في عرين واحد
اقتربت هدي منها
نور فتحت عيناها بخوف شديد فوجدت نفسها في غرفه من افخم مايكون.

فلمحت عيناها سيده جميله جدا يبدو عليها الوقار وانها ذو مكانه كبيره في هذا القصر.
هدي انتي كويسه ياحبيبتي
نور بضعف شديد عايزه ميه اشرب
هدي راكضت اليها واعطت لها الماء
لم تستطع نور القيام من شده جروحها فساعدتها هدي
شربت نور كثيرا حتى ارتوت كانها لم تشرب منذ قرن
هدي ياحبيبتي يابنتي لدرجادي بقا عديم الرحمه
نور بصوت ضعيف جدا يكاد يكون مسموع عايزه امشي من هنا ارجوكي.

هدي بدموع على منظر نور المؤلم حاضر ياحبيبتي بس كلي الاول وغيري هدومك وانا هوصلك لبيتك
نور ببكاء مش عايزه اكل ارجوكي طلعيني من هنا
هدي لو سمعتي الكلام هخرجك لازم تكلي الاكل ده كله عشان تقدري تقفي
لم تنقش نور هدي لجوعها الشديد وكلت بعض اللقمات البسيطه
هدي دا لبس سيلا انا عارفه انك محجابه بس ال لقيته بقا
احتملت نور على نفسها وقامت إلى المرحاض واغتسلت ولبست مااعطته لها هدي.

فكان فست اسود طويل إلى حد ما مزين بفصوص كرستال اسود على بنطلون جنز واردتدت الطرحه التي كانت ترتديها لان سيلا غير محجبه
اعجبت هدي بها بشده بجمال نور فكانت نور حقا جميله برغم الضعف الشديد والجروح في وجهها
هدي بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يابنتي
نور بدموع لو بتعتبريني بنتك بجد خرجيني من هنا
هدي بشفقه على ما وصلت له هذه القتاه التي تترجاها من اجل حريتها حاضر ياحبيبتي تعالي.

واخدت هدي نور وتوجهت إلى الاسفل
كان ادم قد عاد من الخارج في ذلك الوقت
فاحمر وجهه غضبا واستقر عيناه اللون البني الغامق كدلدله على غضبه الشديد
فزعت نور وترجعت خلف ظهر هدي وجسدها ينتفض بشده
ادم بغضب شديد وهو يتوجه ناحيه نور وقبض عليها من حجابها.
ادم بصوت كالفحيح انتي ايه ال خرجك من المخزن يا زباله انتي
هدي سبها يا ادم انا ال خرجتها سبها
ادم بعصبيه شديده ليه
هدي بقولك سبها ياادم احسنالك سبها
ادم مش هسبها ال لما اعلمها اذي تتعامل مع اسيادها
انا ادم سليم حته بت زباله ذي دي تمد ايدها عليا انا
هدي سبها يا ادم مش ده السبب ال عامل فيك كدا انا فاهمه كويس انت عامل كدا ليه
ذاد غصب ادم اضعافا عندما تذكر ما تملي له جدته
ادم مش هسبيها.

هدي انت مجنون اهلها مش هيسوبك
ادم محدش هيقدر يعمل كدا
هدي لا بالقانون هيقدروا
ادم مفيش قانون في الدنيا بيسجن زوج زوجته في بيته
صدمت هدي مما سمعت
هدي انت
ادم ايوه اتجوزت الزباله دي عشان اربيها برحتي هي ال حفرت قبرها وطلبت من ادم سليم يدفنها وانا معنديش مانع
ضغط ادم على حجاب نور بشده حتى انها اختنقت بشده
نور ااه ابعد عني سبني امشي
ادم بجد عمرك شوفتي حد بيتحكم عليه بالمؤبد وبيخرج منه.

هدي حرام عليك ياادم انت ايه ال غيرك كدا
ادم كتير حاجات كتير
وجذب ادم نور
نور سبني ارجوكي خرجيني من هنا
ادم بجد
انتي ليه مش عايزه تصدقي ان مفيش حد يقدر يمنعني عن ال في دمغي
سحب ادم نور بالقوه إلى غرفته ودفعها بقوه شديده حتى ضربت راسها الحائط فنزفت
ادم وهو غير مبالي لجرحها ونزيفها اسمعي يا زباله انتي هتخدمي القصر ده كله وقوله انا
طلباتي كلها تتنفذ بالحرف الواحد فاهمه
اكتفت نور بهز راسها فقط.

ادم بصوت كالرعد وهو يضغط على ذرعيها فاهمه
نور ايوه اااااه.

تركها ادم ودلف إلى مرحاض غرفته وابدل ملابسه إلى بنطلون ابيض وتيشرت رمادي بلون عيناه الرماديه فكان ضيق يبرز جميع عضلات جسده فكان حقا وسيما جدا لا يليق عليه القسوه وانما ملاك رقيق فادم يمتاز بالملامح الهادئه الرجوليه الجذابه يمتلك بشره بيضاء وشعر اسود اللون يميل للبني طويل يصل إلى نهايه رقبته
ورموش كثيفه للغايه وعيناه الرماديه
ظلت نور تتطلع له في دهشه هل هذه القسوه موجوده في هذا الجمال.

ادم اقومي هاتي لي اكل
نور من فين
ادم اه صحيح انتي هتعرفي منين ما انتي اخرك اوضه ومطبخ
نور بصوت عالي فعلا اوضه ومطبخ بس عايشين ملوك بمحبتنا لبعض في اخ بيحب اخته وابنه بتحترم ابوها وسعاده وحب ال ذيك ميعرفش عنهم حاجه
ادم ههه حب ايه ال بتتكلمي عنه ال ذيكم عنده حب بس حب الفلوس وياتري مين ال بيقبض تمنك ابوكي ول اخوكي ول ال يبعتك الاول.

نور وهي تحاول الوقوف على قدامها انت فعلا حقير اوووي فعشان كدا شايف كل الناس حقيره ذيك او يمكن انت ال بتعمل الشغلانه دي فعارف مقايسها كويس
تملك الغضب الشديد ادم غضب قاتل اقترب منها وصفعها بشده
ادم مين ال حقير يا كلبه انتي
انتي مصممه انا اقتلك قبل عقوبتك وانا مستعد لده واحده بالوساخه دي متستهلش ال القتل
نور وهي تحاول ان تبعد ادم اما انا بالواسخه دي ليه اتجوزتني.

ادم توتؤ انا مش اتجوزتك ياحلوه انا اشترتك حاجه ذي كده حد يلقي خدمه ببلاش الايام دي لا وكان ترضي كل رغباتي
نور انت حيوان
صفعه اخري تلقتها نور منه
ادم شكل الضرب عجبك مش كده
غوري من وشي هاتيلي عشا من تحت احسن وقسمن بالله اخلص عليكي انتي فاهمه
لم ترد نور ال بعد سماع صوته المخيف فاهمه
نور بخوف شديد حاضر
ادم غوري
توجهت نور إلى الاسفل وهي تركض كمن رات شبحا
في فيلا حازم.

عمر وبعدين ياحازم هنعمل ايه ادم منشف دمغاه اوووي
حازم مش عارف ياعمر حاولت معاه معرفتش
عمر دا عليه دماغ شبه دماغ الصعايده ياجدع
نفسي اشوف حد معلم عليه محسسني انه فاندم حاجه اخر مسخره والله انا ابتديت اخاف منه اما يتقفل علينا باب لوحدنا عاد حاجه ياجدع لا يوجد كلمه لشرحها
حازم هو انت ايه ال مقعدك هنا ياعمر
عمرمطرود قلنا.

حازم وانت مالك عامل شبه ال حاصل على جائزه نوبل كدليه مانا عارف يخويا مش كنت بتقضي ليله عند ادم وليله عندي
عمر انت عايزني اروح لادم وهو بالحاله دي استحاله اتجننت انا وال ايه
حازم لا بس تجنن في ال جابوني انا اتخمد ياخويا
عمر اكيد بس في الاوضه مش هنا تصبح على خير
حازم وانت مش من اهله ياخويا
عمر اهله امه ابوه مش هتفرق اهم حاجه اني انام هههههه
حازم بارد والله
عمر من غير حلفان مصدقك والله.

نزلت نور تبحث عن المطبخ حتى تصنع العشا الذي طلبه ادم
بعد عده دقائق من البحث وجدت المطبخ
انبهرت بتصمميه فكان مصمم بافضل التصمميات الفرنسيه ولكن ما لفت نظرها وجود باب في المطبخ جرت نور إلى الباب وفتحته وركضت حتى تهرب ولكن وجدت حديقه متسعه للغايه تمتلئ بالخضره والاشجار الخضراء وبسين كبير جدا ولكن ما راته وجود اعداد كبيره من الحرس فدخلت إلى المطبخ بعد ان ياست من محاولات الهروب.

فوقع نظرها إلى الهاتف المعلق بالمطبخ راكضت نور اليه وعلي وجهها ابتسامه امل
رفعت السماعه في لهفه وطلبت رقم حسام
في منزل نور
كان يجلس حسام بعد ان عاد من الخارج مجهدا بعد ان بحث عن نور في كل مكان وذهب إلى والده المشفي
فدق هاتفه فرفع الهاتف في عدم اهتمام
حسام وهو مغمض عيناه في تعب الو
نور حسام
واقف حسام نور انتي فين
نور ببكاء حسام الحقني انا اممم
حسام نور الو نور نور.

جن جنون حسام فاخته تستغيث به وهو لا يقدر على مساعدتها
عند نور
كانت تتحدث في الهاتف في اخاها لكي ينقذها فتفجاءت بمن يكمم فمها
ادرها ادم اليه وهي ينظر لها والغضب يتطير من عيناه فذاب في جمال عيناها الخضراء وظل يتامل جمالها عن قرب
دفعت نور ادم الذي كان على وشك تقبيلها بعيدا عنها وجاءت لتركض حتى لا تتعرض للضرب مره اخري فاحست بان هناك جدار عازل يمنعها فالتفتت حتى تري فوجدت ادم يمسك ذراعها.

ادم بعيونه البنيتان القاتله يعني كمان مش قادره تنضفي مين حسام ده كمان واحد من المعجبين ول ايه مانا لازم اعرفهم كلهم كام واحد معجب بيكي عشان احسب بس ومتفجاءش بحد جديد
عرفت الدموع الطريق على وجه نور د وهي تقول انت عايز مني ايه سيبني الله يخليك انا اسفه بعتذر منك خاليني امشي من هنا.

ادم انتي عمرك ما هتخرجي من هنا وجذبها ادم من ذرعها ودفعها حتى سقطت على الارض واقترب منها وقيد رجلها برباط من الحديد كالكلبه وتركها تنام بالمطبخ على البلاط في الشتاء
(يالا مقطوعه شعر مني اهو عشان انا كيوت
ياله من قلب قد قست عليه الايام فاصبح اقسي ما يكون ولكني انا النور الذي ساضا قلبك القاسي وساحيه حتى يعيش من جديد
انا النور الذي ستسطع له الشمس حتى انير دنياك
انا النور الذي سيمحي كل ظلمات قلبك.

انا النور الذي سامتص قسوه قلبك وذكريات ماضيك حتى اصبح انا نور قلبك وعيناك.

ترك ادم نور وعاد إلى غرفته بعد ان حذر كل الخدم بعدم التعطف معها
ظلت نور تبكي بشده وهي تعاقب من انسان ظلم لا يعرف الرحمه
حاولت فك قداماه فهو يربط قدما واحده فقط ولكن فشلت
فاستسلمت للنوم ونامت مكانها
لم يستطع ادم النوم فعيون نور تلحقه وهو يتذكر جمالها ونظره عيناها وشعرها الاسود الذي يزيدها جمالا على جمالاها
كانت شهد حزينه بشده على نور وتحاول ان تخفف على ملك التي ترفض تناول الطعام لحين عوده اختها.

ظلت ملك حزينه بشده على اختها واباها
فشلت شهد في ارجاع البسمه على وجهها فهي من تريد ان يرسم احدا لها البسمه.

في الصباح الباكر
استيقظ ادم مبكرا من النوم كالعاده ابدل ثيابه وارتدي ترنج رياضي وذهب للركض
بعد مرور ساعه عاد ادم إلى القصر وتوجه إلى المطبخ فوجد نور تنام كالجنين وقد ازرقت شفتاها من شده البروده تقدم ادم منها وهو ينظر لها باعجاب بعيناه الرماديه ولكن تبدلت نظراته إلى البني القاتم لتذكره حسام الذي لم يكن يعرف انه لم يكن سوي اخاها
حاول ادم افاقتها ولكنها لم تستجيب له
فاحضر زجاجه من الماء وسكبها عليها.

قامت نور مفزوعه فوجدت ادم يقف امامها بطالته الرجوليه الطاغيه
ادم اسفين على الازعاج يا سمو الاميره
فين فطاري
ظلت نور تنظر له في خوف شديد فطار ايه
ادم امم شكلك عايزه قلم على الصبح كدا يفوقك وجاء ادم حتى يقترب منها
قاطعه الخادم
الخادم وهو يضع عيناه إلى الارض حازم بيه بره يافندم
ادم اوك انا جاي الحيوانه دي محدش يفكها مفهوم وشوف حازم يشرب ايه على ما اغير هدومي
الخادم حاضر يافندم.
وخرج ادم متوجها إلى غرفته.

ظلت نور تبكي بشده على مصيرها الذي اوقعها مع هذا الشخص
عند حازم كان يجلس في انتظار ادم
فدهل عمر زومي حبيبي انت اذي تمشي من غير ما تصحيني ياجدع
حازم هو انت حد بيعرف يصحيك ياخويا
عمر لا بضرب على طول
حازم بارد
عمر عارف هعععععع
حازم في بني ادم بيضحك كدا
عمر هعععع انا هععع المهم قولي مش هنفطر
حازم انت مش فاطر معيا ياحيوان اقبل ما تكمل نومك.

عمر هو ده فطار خاليك كل عيش وجبنه لم تبقا شبه السردين خهعععععع وتتجوز سرين بنت خالتي وارتاح منكم هععععع.
حازم بتقول ايه يا ذفت انت
عمر ول حاجه هروح اشوف سحر تعملي فطار بدل السندوتشات ال بتعملها دي مش عارف مش بتجيب واحده ست تخدمك ليه خايف للتحرش بيك
حازم لا وانت الصادق خايف عليها منك
عمر انا دانا كيوت وعسل مووت والنبي ليقه تنفع اغنيه
حازم غني يا حبيبي غني برحتك وادم انشاء الله عليه التلحين.

عمر صد نفسك يابعيد ذي مانفسي اتصدت مش واكل هروح اجيب سندوتش كفته ول حاجه
حازم.

ذهب عمر إلى المطبخ لاحضار ما يلزم له
فذهل عمر مما راي
عمر ايه ده انتي هدهد لسه ممتشكيش
نور بدموع ارجوك ساعديني
عمر ادم ال عمل كدا
نور ايوه خرجتي من هنا الله يخليك
عمر متخافيش هتصرف
وبعث عمر رساله لحازم
في الخارج
وجد حازم رساله من عمر
حازم مجنون عايز ايه الحيوان ده
بعد فتح حازم الرساله واقف فزعا وتوجه سريعا إلى المطبخ
حازم في اي يالا مصيبه ايه دي
عمر انت بتبصلي ليه مش انا المصيبه
حازم امال مين.

اشار عمر إلى نور هذه الكارثه الحقيقه التي سنتشلوح اذ حررنها فقل لي يا فتي ماذا نحن بصنعون
حازم انا بقول تخفي من ادمي احسنلك
عمر الله مش بقولك ال هيحصل
حازم متقولش اطلع عطل ادم على ما احاول افكها واخرجها من هنا
عمر انا اطلع لادم تما اقولك على فكره احسن ماتطلع انت تعطل ادم وانا ههربها برضو وقشطاات
حازم هتعرف تفكها
عمر لا
حازم امال هتعمل ايه
عنر هندلها المطبخ هديه
حازم عمر غور من وشي.

وبالفعل صعد عمر حتى يحاول تعطيل ادم
ارتدي ادم بدله سوداء على قميص ابيض وصفف شعره الكثيف ووضع البرفينوم الخاص به هو الذي يسلب العقول فكان حقا وسيما
عمر اذيك يا ادم عامل ايه ياحبيبي
ادم انت طلعت هنا اذي
عمر ههه على رجلي والله
ادم وسع مش فاضيلك
عمر تعرف ياادم انا بحبك اد ايه
ادم مش عايز اعرف
عمر طب تعرف انك البنات هتتجنن عليك
ادم تعرف انت بقا لو مبعتدتش من ادمي هعمل فيك ايه
عمر لا عليا النعمه ماتحصل ابدا.

ادم مسك عمر من ياقه التيشرت في اي ياعمر انطق احسنالك
عمر الواد حازم بيهرب البت ال تحت في المطبخ
ادم ايه
عمر ايوه وبعتني عشان اعطلك بس انا مرضتش بس هو اصر وانا جيت وانت كالعاده مركب عيون صقر قعرفت كل حاجه
ادم حسابك معيا بعدين
توجه ادم إلى الاسفل وهو يكاد ينفجر من الغضب
في الاسفل
نور ارجوك عايزه امشي
حازم متخافيش يانور بحاول اهو
حاول حازم كسر الرباط الحديدي بالضغط عليه بالاداه الحاده
ادم حازم.

تخشبت نور مكانها وانتفض جسدها من نظراتها القاتله وصوته الرعدي
ادم بصوت عالي جدا انت بتعمل ايه
حازم ادم ال بتعمله ده غلط
ادم وانت بقا بتعمل الصح بتخون ثقتي فيك ياحازم
حازم فكها ياادم
ادم لا عمرها ما هتخرج من هنا
حازم انت مجنون صح
فك ادم نور وجذبها من ذرعها إلى الاعلي تحت صراخها واستغاثتها لحازم وعمر ولكنهم فشلوا في تخلصيها
فتح باب غرفته ودفشها إلى الداخل ثم عاد إلى الاسفل
حازم انت اتجننت يا ادم.

ادم ممكن ولسه الجنان الاكبر لما اخلص عليها
هدي تخلص عليه انا ايه مفيش في قلبك رحمه
ادم مفيش قلب هيبقا في رحمه اذي
حازم واهلها يا ادم مش هيسكتوا
ادم محدش يقدر يتكلم هي خلاص بقيت مراتي
هدي مراتك بالورق العرافي ده
حازم بصدمه انت اتجوزتها عرفي اذي انا مش مصدق
ادم انا اتجوزتها بس مش عرفي.

 

تااااابع ◄ 

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف