رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الرابع

مواضيع مفضلة

رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل الرابع

 

 

 اخذت نور تفكر في هذا اللغز ولم تلاحظ انها دخلت إلى غرفه ادم الرياضيه
في الغرفه الرياضه الخاصه بادم


دخلت نور فوجدته يتدرب بحرفيه شديده كانه مدرب كمال اجسام
ادم دون ان يلتفت لها في حاجه يانور
فزعت نور بشده فهو لم يلتفت لها
نور انا
ادم اقترب ادم منها وبصوته الجذاب ايه خايفه
نور بشجاعه مصتنعه وهخاف ليه انا كنت ماشيه ولقيت نفسي هنا
ادم وهو يجفف ذراعه بالمنشفه مصدقك
نور هو انا يعني ممكن
ادم ممكن ايه.

نور بدموع يعني اشوف اهلي
تحولت نظرات ادم للنظرات البنيه القاتمه
ادم انتي فاكراني عبيط وال اهبل
نور ببكاء اشوفهم بس مره واحده ارجوك وهرجع معاك والله
ادم بابتسامه مستفزه مش بقولك انك عايشه في عالم الاحلام ال عمره مايبقا واقع
نور وهي تمسك يد ادم
نور ارجوك والدي تعبان في المستشفي مااستحملش اني انختفت ارجوك والله ماهطلب منك اي حاجه تاني
ادم وانا مش مضطر انفذلك حاجه انتي سامعه
نور ارجوك
وتركها ادم ورحل.

جلست نور تبكي بصوت مسموع
نور يارب يارب ارحمني.

في غرفه ادم
اخذ ادم يسترجع ماضيه المؤلم الذي بسببه بدل ادم كليا
احمد مامي
امل روح قلب مامي
احمد ادم ضرب سيلا
امل ايه
احمد ايوه ورجلها اتعورت جامد
راكضت امل إلى الحديقه فوجدت
سيلا تبكي بشده وادم بجوارها
سؤيلا ااااه رجلي
ادم معلش ياسيلا
سيلا بدموع رجلي بتوجعني اووي
امل ادم
ادم نعم يامامي
امل صفعت ادم بشده صفعه تلو الاخري
امل انت بتمد ايدك على بنتي يازباله
ادم والله ماانا احمد ال واقعها
امل وكمان بتكدب.

سبلا ياماما احمد ال وقعني
امل اسكتي انتي بتكدبي وبدفعي عنه وسايبه اخوكي الحقيقي
سيلا دي الحقيقه يامامي
لم تستمع اليها امل واخذت ادم ذات15عاما إلى الغرفه المظلمه إلى القبر
ظل ادم يبكي بشده كي تتركه ولكنها لم تستمع إلى بكاء هذا الطفل
عاد ادهم من الخارج وهو يبحث عن اخيه فلم يجده فعلم ان هذه المراه من فعلت ذلك
ذهب ادهم إلى غرفه امل
امل نعم في حاجه انت كمان
ادهم ادم فين
امل وانت مالك وال تحب تشرف معاه.

ادهم وهو يجلس ال هو انكل ممدوح مجاش النهارده
امل بفزع م م ممدوح ليه
ادهم ابدا اصله واحشني
امل لا انكل ممدوح مجاش بقاله كتير
ادهم اما تشوفيه ابقي سلميلي عليه
ها ادم فين
امل هجيبه حاضر
بعد عده دقائق اخرجت امل ادم الذي اسرع إلى غرفه اخاه وهو في حاله رعب شديده
ادهم اخد ادم في حضنه
ادم ادهم انا كنت خايف اووي لتتاخر في الرجوع
ادهم وهو يجلس امام اخاه.

ادهم ادم انا قولتلك ميت مره قبل كدا لازم تعتمد على نفسك لازم تكون قوي ياادم تكون شخصيه قويه الكل يخاف منها
ادم بس انا مش بحب اكون اقسي
ادهم انا مقولتلكش تكون قاسي بس في اوقات بتتطلب منك تكون قوي ياادم الكل كده مش هيعملك حساب
ادم انا مش فاهم
ادهم عشان تكون شخصيه قويه لازم اسمك الكل يخاف منه اسم ادم سليم يهز الابدان مفيش تسامح مع حد ظالمك ياادم
ادم بس ياادهم انا مش كدا.

ادهم وعشان كدا الكل بيستضعفك واولهم الحيوان ال اسمه احمد والهانم ال فوق دي ال شايفه ابنها ملاك مفهوش عيوب وكمان بتبان ادم ابوك انها ملاك وهي حربيه
ادهم وهو يضع يداه على كتف اخاه اتغير ياادم عشان تعرف تعيش وسطهم لازم تكون اقوي منهم
فتح ادم عيناه التي احتلت لون عيناه الصقريه البني القاتم بسبب الذكريات المحفوره بداخله
وتابي ان تتركه
في غرفه سيلا
سيلا يارتني ماقولتلك ان باباكي في المشفي.

نور بدموع انا كان قلبي حاسس ياسيلا بابا اصلا مريض انا اترجيته اني اروح بس اشوفه وهرجع تاني رفض
سيلا مانا قولتلك اصبري بس اسبوع
نور ببكاء كتير ياسيلا كتير مش هقدر انا لازم اخرج من هنا.

عند ادم
دخل حازم وعمر الغرفه
حازم ادم
ادم وعيناه تمتلاهم الغضب الشديد
حازم كافيا ال بتعمله في نور ده ياادم خاليها ترجع لاهلها كفيا كده
ادم لا رد
عمر ياادم فوق بقا دي مش اخلاقنا كفيا عليها كدا انت مكنتش بالقسوه دي
ادم ضحك بصوت كله وجع والم.

ادم ههه ياريت ياعمر كنت على طول بالقسوه دي مكنتش خسرته انا شوفته وهو بيموت ادام عيني معرفتش اساعده ول حتى اعمله حاجه بسببها هي السبب هي ال ادت فرصه للحيوانه ذي دي تدخل حياتنا وتدمرنا كلنا واولهم اخويا
حازم انسي انسي ياادم
ادم انسي انسي ايه ول ايه ياحازم
حازم طب هي ذنبها ايه في كل ده
ادم ذنبها انها نسخه منها بتفكرني بيها
عمر انت حبيتها ياادم
ادم سبوني لوحدي
حازم ياادم
عمر خلاص ياحازم سيبه لوحده.

حازم ماشي ياصاحبي بس انا نفسي ترجع لاصلك ياادم
ادم مفتكرش اني ممكن ارجع ياحازم خلاص.

عادت هدي إلى القصر
سيلا تيتا وحشتني اووووي
هدي وانتي اكتر ياسيلا المهم طمنيني ادم عامل ايه
سبلا بحزن لسه ذي ماهو ونور مفطوره من البكا مش عارفه اهديها
هدي طب هي فين
سيلا في اوضتي
هدي خلاص قولي للخدم يجهزوا الغدا وانا هطلع اتكلم معها
سيلا حاضر ياهدهد
هدي يابت اتلمي احسنلك
سبلا ههههه لا وعلي ايه الطيب احسن يا هدهد
هدي هههه ماشي بس استني عليا بس.

ركضت سيلا إلى الاسفل وتوجهت هدي إلى الغرفه الموجود بها نور فوجدت نور تجلس على الفراش وهي تبكي بشده
هدي ممكن ادخل
نور وهي تمسح دموعها وتنظر لهدي باستغراب
هدي متستغربيش انا جده ادم ال ساعدتك افتكرتني
نور ايوه افتكرت حضرتك
هدي وهي تجلس بجانبها بصي يابنتي انا مقدره كل ال انتي فيه و مش عارفه اقوالك ايه
نور خرجيني من هنا بس ده ال انا عايزاه
هدي صعب يابنتي ادم مش هيسيبك.

نور بعصبيه ليه انا معملتولوش حاجه تستهل كل ال بيعمله ده
هدي غصب عنه يابنتي انتي شكلها بالظبط
نور هي مين
هدي رنا مامت ادم وادهم الله يرحمه ونا كانت انسانه متكبره جدا بتحب الموضه والخروجات والنوادي واصدقاءها والحفلات وحاجات كتييره جدا اخر اهتمامتها كانت اولادها وجوزها ودا طبعا ال خالي سليم ابني يتجوز مره تانيه وهي مااستحملتش اتطلقت ورمتله الاولاد واتجوزت على طول وال مره سالت فيهم
نور وبعدين.

هدي سليم ابني اتجوز حيه يابنتي بني ادمه ذباله اووي كانت بتعذب ادم كتيييير اوووي وبتخاليه يدفع تمن كرهها لولدته
نور بحزن طب وادهم
هدي ادهم كان الله يرحمه شخصيه قويه جدا بس كان حنين اووووي امل كانت بتخاف من ادهم او الكل رغم ان عمره كان صغير بس الكل كان بيعمله حساب.

امل كانت بتعملهم كويس ادام سليم ومن وراه كانت بتعذب ادم ودايما بتتفتري عليه انه مش كويس كان عندها غيره منه لانه كان متفوق هو وادهم جدا وابنها كان ضعيف.

فاتت السنين وهي برضو مستمره الاضطهاد على ادم وادهم مازال بيحاول يحميه بس مش على طول بينجح لحد ما مات سليم ابني والسبب في قاتله حاجه غريبه انه مات بجرعه سم ساعتها انا كنت مريضه وبتعالج في المشفي في امريكا ورجعت على وفاته كانت صدمه كبيره اووي ليا يا نور والاصعب كمان اختفاء ادهم.

انا كنت هموت وادم من يوميها وهو اتحول بالقسوه دي لان السند والقوه اختفوا من حياته وال ذاده قسوه انهم لقوا جثت ادهم في نفس الاوضه ال كان بيتحبس فيها
نور بخوف ومين ال عمل كدا.

ادم بس ال يعرف يابنتي محدش غيره بس هو رافض الكلام في الموضوع ده وبقا نسخه من ادهم او اوسخ كمان على الاقل ادهم كان حنين جدا والقسوه كان بيستخدمها مع بعض الاشخاص ال يستهلوا اما ادم بقا قاسي مع الكل يانور والسبب اهمال امه ال خالت امل تدخل حياه سليم وانتي فيكي شبه كبير اووي من رنا
نور بدموع واي ذنبي.

هدي معلشي ياحبيبتي انا عرفت انه اتجوزك رسمي يعني انتي مراته الوقتي وادم مش هيتخلي عنك اتقبلي ده وعيشي يابنتي دي نصحيتي ليكي وانا هحاول اكلمه
نور بدموع انا عملت ايه عشان اتعاقب عليه
هدي اهدي ياقلبي وانشاء الله خير انا هروح اكلمه وهرجع ليكي تاني
في غرفه المكتب
كان يجلس ادم وهو يرجع بعض الملفات الذي احضرهم له عمر لعدم ذهابه إلى الشركه
هدي ادم
ادم حمدلله على السلامه
هدي الله يسلمك ياحبيبي عامل ايه.

ادم تمام نزلتي بدري عن معادك ليه
هدي عشان
ادم سيلا صح
هدي ياادم يابني ال بتعمله دا غلط انت كده بتخاليها تكرهك ذياده
ادم تكرهني تعمل ال هي عايزاه خروج مش هتخرج من هنا ودا اخر كلام عندي
هدي يابني ماهي مراتك الوقتي يعني كدا كدا هترجع تاني
ادم هي مش هتخرج من هنا عشان ترجع
هدي ياادم يابني ال بتعمله دا غلط صدقني هتندم
ادم محدش ليه علاقه بالموضوع ده فياريت حضرتك متتدخليش فيه.

هدي فوق ياادم هتخسرها صدقني لو فضلت بالقسوه دي
ادم هههههه بجد الوقتي القسوه دي مش عجباكم ولما كنت طيب كسبت ايه من الطيبه دي
هدي ياادم
ادم ول حاجه بالعكس خسرت خسرت اخويا وابويا في يوم واحد وادام عيني
هدي ايه ال حصل في اليوم ده ياادم
ادم من فضلك مش عايز اتكلم في الموضوع ده تاني
هدي حاضر يابني بس ارجوك نور بنت كويسه بلاش المعامله دي
وتركت هدي ادم وتوجهت إلى غرفتها حتى ترتاح قليلا.

بينما صعد ادم إلى الغرفه الموجود بها نور
في منزل نور الذي سيطر عليه الحزن بسبب فقدانها
كان يجلس حسام بتعب شديد
ملك مالك ياحسام
حسام مفيش ياملك
ملك انت كنت في المستشفي
حسام ابوه اطمنت على بابا ونزلت القسم
ملك بابا عامل ايه
حسام مفيش جديد
ملك ول اخبار عن نور
حسام لا ياملك
فدق الباب وما كانت سوي شهد
دخلت شهد
شهد بتوتر اذيك ياحسام
حسام الحمد لله ياشهد
شهد مالك
حسام نحمد ربنا
ملك مفيش جديد ياشهد نور مالهاش اثر.

شهد نور كويسه
تفجاء حسام وملك من كلام شهد
حسام وانتي عرفتي منين
شهد بتوتر انا اصل
ملك بدموع ارجوكي يا شهد فولي الحقيقه
شهد حاضر وقصت شهد لهم كل ما عرفته
حسام اه يابن الكلب والله ليكون اخر يوم في حياتك
شهد ال عرفته ان هو يبيقي نفسه اخو سيلا
حسام ايه انا كان قلبي حاسس ايوه اذي معرفش انا سمعت صوتها
وركض حسام إلى قصر ادم سليم
في غرفه سيلا.

كانت نور تجلس وهي تبكي بشده من الظلم القابع عليها ومن الظلم الذي تعرض له ادم
فتفجاءت بصوت حسام ينادي عليها
نعم صوت اخاها
مسحت نور دموعها وقامت من على الفراش وركضت إلى باب الغرفه بسعاده كبيره ولكن تفجاءت بادم امامها وعيناه الصقريه كالجمره الحمراء.

كان ادم ينظر لها بغضب شديدا
ظلت نور تترجع للخلف في في خوفا شديد
نور بدموع انا عايزه اخرج
ادم بصوت كالفحيح انتي فاكره ان اخوكي ال تحت ده يقدر يخرجك من هنا دانا افعصه انتي فاهمه باشاره واحده مني اخالي رجالتي يخلصوا عليه
نور لا ارجوك حسام لا
ادم وهو يجذبها من حجابها لو مش عايزاني اخلص عليه الاحسن انه يمشي من هنا تفهميه بالذوق احسن مانا ال افهمه انا بطريقتي
نور حاضر
دفعها ادم بقوه حتى سقطت ارضا.

ادم وهو يقترب منها انا بحذرك يانور وانتي عارفه كويس انا اقدر اعمل ايه
نور بخوف على اخاها لاااا انا همشيه ارجوك ما تاذيهوش
ادم وريني هتعملي ايه
في الاسفل
نزلت سيلا وهدي على صوت حسام القوي
سيلا حسام
حسام ايوا ول كنتي مفكره انك هتخدعينا اكتر من كدا
سيلا بدموع اخدعكم اخدعكم ايه
حسام والله انتي بني ادمه قذره اوووي انا مكنتش متخيلك كدا بس حلو الدور ال لعبتيه علينا دا عشان ادخلك بيتي.

هدي انت مين وبيت ايه ال بتتكلم عليه
حسام اسالي الهانم
سيلا حسام انا معملتش حاجه
حسام لو فعلا معملتيش حاجه ذي مابتقولي قوليلي نور فين
نور حسام
حسام بلهفه واشتياق لصوت اخته نور
لم تتحمل نور وركضت إلى حضن اخاها وبكت بكت بشده على افتقدها له ولم تفاق من غفوتها الا على صوت الصقر
ادم نور
ابتعدت نور عن حسام في خوف شديد عليه وهي تري لون عين ادم البنيه القاتمه
حسام كويس انك ظهرت ياحيوان انت دانا هوديك في داهيه.

نور بدموع حسام اسمعني
حسام انت فاكر نفسك ايه انت بني ادم حقير
ادم خلصت كلامك ول لسه في اضافات
حسام وهو يبعد نور عنه حتى ينقض عليه
نور حسام لا
حسام ابعدي يانور لازم اقتل الكلب ده
احمرت عين ادم وكانها كالجمره الحمراء التي ستحرق الجميع
نور بدموع وهو تتعلق بذراع اخاها ارجوك ياحسام
حسام وهو يضع يده على وجهها متخفيش ياحبيبتي انا هخرجك من هنا والحيوان ده لازم ياخد عقابه.

واتجه حسام إلى ادم الذي يجلس باستفزاز وهو يضع قدما فوق الاخري
نور لا ياحسام ارجوك لا
حسام ابعدي يانور
نور حسام ادم يبقا جوزي
صدمه كبيره اصيب بها حسام
حسام بصدمه انتي بنقولي ايه
نور ايوه جوزي
حسام لا هو ال خاليكي تقولي كده
نور وهو ليه هيعمل كدا صدقني ادم جوزي واحنا بنحب بعض اووي
كان قلب هدي وسيلا يتمزق على هذه الفتاه التي تفتعل كل هذا من اجل عائلتها
حسام انت كادبه يانور انتي اتخاطفتي والزباله ده ال خطفك.

نور انا متخطفتش ياحسام انا ال قولت لادم يعمل كده
حسام بدهشه ليه.

نور بتوتر لانك مكنتش هتوافق انك تجوزتي ليه عرفي وانا بحبه وعايزاه انا زهقت من الحياه دي ال كلها فقر نفسي اعيش ذي الناس الاغنياء هم ناقصهم ايه عننا نفسي اكون عندي عربيه والبس حلو مش اللبس المقرف ده
حسام بصدمه انا مش مصدق نفسي معقول ال بسمعه ده انتي نور طب اذي
نور وهي تقترب منه نور دي شافت كتييير اووي انا عايزه اعيش في السعاده دي في القصر ده مش العشه بتاعتكم دي.

صفعها حسام بقوه على وجهها حتى ان ادم كاد ان يقتل حسام
حسام العشه ال مش عجباكي دي هي الا حمايتك السنين دي كلها بدل ما تنامي على الرصيف انا بقا بالنسبه للقصور والعربيات فربنا.

يغنينا بالحلال كان ممكن يكون ده عندنا بس بالحرام لكن انا وابوكي اشتغلنا ليل نهار عشانكم عشان واحده طماعه انانيه ما يهمهاش ال المظاهر انا رميت شهدتي عشانك انتي وملك لكن هقول ايه لوحده ذيك ضعيت
شرفها وفرتت فيه مهمهاش اخوها وال ابوها المرمي في المستشفي بين الحيا والموت ده وال اختها ال ممكن مستقبلها يضيع بسبب ال عملته انتي بجد دمرتني يانور دمرتي الثقه الكبيره ال كنت زرعها فيك.

اغمضت نور عيناها في الم شديد ايوجد هناك وجع اكثر من الذي هي فيه ولكن تحملته تحملته تلك الفتاه المسكينه فتحمل الم البعد اسهل من الم الفراق.

حسام انا هخرج من هنا وانسي انك ليكي اخ
اه نسيت مبروك عليكي القصور والعربيات يا
يانور هانم بس خاليكي فاكره حاجه واحده بس ان اي واحده فرتت في شرفها بتكون مالهاش قيمه عند اقرب الناس ليها
انتي من النهارده حره انسي ان ليكي اخ او اخت او اب ونصيحه مني متظهرش ليا في اي مكان ولو بالصدفه والا هتندمي
وتركها حسام ورحل
وقعت نور على الارض وسمحت لنفسها بالانهيار بكت بل صرخت بالبكاء
بكاء مزق قلوبهم حتى ادم.

هدي حرام عليك ياادم حرام وتوجهت إلى نور التي تبكي
هدي معلش ياحبيبتي
سيلا اقتربت من نور
سيلا بدموع نور
ولكن نور لا تجيب احدا فقط تبكي تسمع لدموعها بالخروج
اقترب ادم منها
هدي هتعمل ايه ابعد كفيا كدا
ادم متخافيش
وجذب ادم نور حتى تقف ولكنها لم تعد تحملها قدمها على الوقوف فاخشي عليها
فحملها ادم
سيلا واخدها فين
ادم اوعي من طريقي ياسيلا
سيلا لا يا ادم حرام عليك ال بتعمله فيها دا انت ايه مش بني ادم.

ادم بصوت كالرعد كلمه ذياده وهتندمي ياسيلا
بعدت هدي سيلا عن طريق ادم لانها تعلم غضبه
صعد ادم إلى الاعلي وهو يحمل نور
وضعها ادم على الفراش برفق وازاح عنها حجابها وداثرها جيدا
ظل ادم يتطلع اليها وهي كالملاك البرئ
ادم انا اسف يانور انا بجد اسف
بس خلاص هانت
مكنتش اتوقع اني هحبك كده ايوا انا بحبك
انتي غيرتي حياتي كلها خاليتي قلبي القاسي يرجع فيه مكان للحب من جديد.

بس انتي ال بتنرفزيني وانا مش بقدر اسيطر على غضبي انا قولتلك ميت مره انا غضبي وحش اوي
بس خلاص كل حاجه هتتحل وهترجع ذي الاول قريب انشالله
وخرج ادم تاركا نور تعاني من قسوه الكلمات التي تتذكرها
عند حازم
عمر زومي حبيبي
حازم انا معتش ورايا غبرك يالا
عمر انا مالي ياجدع ماهم ال بيطردوني الله
حازم وتيجي تقرف في اهلي انا صح
عمر امال اترمي في الشارع لكلاب السكك ياحيوان.

حازم لا ياخويا ميخلصنيش وكويس انك جيت عشان عايزك في موضوع
عمر انا
حازم اه
عمر سمعك
حازم انا هتجوز
عمر ايه
حازم اي يالا في اي
عمر هتتجوز عليا ياحازم ياشماتته ابله ظاظا فيك ياعموره ياخرابك ياارمط صوتي ياانشراح على ال راح عايز تتجوز عليا يالهووووي
حازم في اي ياض
عمر ليه
حازم ليه اي
عمر تتجوز عليا
حازم غور من ادمي ياحيوان اصل اقتلك واخلص
عمر طب استنا
حازم ايه
عمر عندها اخوات بنات
حازم معرفش ليه.

عمر عشان اتجوز انا كمان اشمعنا يعني
حازم غور يالا غور
عمر واطي واطي.

في غرفه ادم
بدات نور في استعادت وعيها فوجدت نفسها في غرفه ادم
ونظرت بغل وغضب شديد عند راويتها له ينام بجوارها وكأن شئ لم يكن
مرت الذكريات الاليمه التي فعلها هذا الصقر بهذه العصفور البرئ فوجدت سكين بجانبها لم تشعر بما تفعل احضرت نور السكين واخذت تنظر لادم بكره شديد
ولكن تذكرت قوله تعالي بسم الله الرحمن الرحيم
ولا تقتلوا النفس التي حرم الله الا بالحق
صدق الله العظيم.

فالقت نور السكين الذي بيدها وجلست على المقعد باهمال وهي تبكي عندما تذكرت ما قاله اخياها
ادم رجعتي في كلامك ليه
فزعت نور بشده
ادم ايه خفتي
نور انا مبخفش ال من ال خلقني عرفت انا خوفت من مين
ادم وهو يجلس على الفراش ويتناول السكين المرمي على الارض
نور انا مش هوسخ دنيني واخرتي بسبب بني ادم وسخ ذيك
ادم وهو يتغلب على غضبه بصعوبه شديده
ادم كفيا يانور.

نور ليه كفيا انت عندك مشاعر وهتتاثر ياحرام انت اوقح بني ادم انا شوفته في حياتي اكيد مفيش اوسخ من كدا
ادم وعيناه تحولت إلى البني القاتم كفيا اسكتي
نور لا مش هسكت انانفسي اموتك واخلص بس خوفي من ربنا ال مانعني انا اقتل شيطان ذيك
ادم وهو يقبض على يداه المحمول به السكين حتى نزفت يداه اخرسي
نور لا مش هخرس انا اشرفلي اني اقعد العمر كله في سجن احسن من العيشه معاك في مكان واحد
ادم نور لاخر مره بقولك اسكتي.

نور واني اكون متجوزه انسان مريض ذيك
فقد ادم اعصابه وغرس السكين بالكرسي التي تجلس عليها نور
ادم نووووور
فزعت نور واخذت تنظر إلى السكين وادم التي تحترق نظراته الصقريه المخيفه نور
ادم بصوت كالرعد لاخر مره هحذرك متخلنيش اعمل حاجه اندم عليها
فزعت نور منه واكتفت بتحريك راسها فقط
بينما ترك ادم الحجره كي لا يقتل هذه الفتاه الساذجه التي تثير غضب الصقر
بعد خروج ادم تنفست نور بحريه كانه من يمنع عنها التنفس.

ولكن لفت اتباهها وجود قطرات الدماء على الارض فتبعتها نور
حتى وصلت إلى جدار خالي من الابواب
ولكن تتطلعت اليها فوجدت اثار الدماء على الجدار فضغطتت عليها فاذا بالجدار ينفتح كباب غرفه سريه
اخفق قلب نور بخوف ودخلت إلى هذه الغرفه
اصيبت نور بصدمه كبيره مما رات اذهل عقلها وظنت انها جنت.
دخلت نور إلى الغرفه وهي في حاله رعب شديده
تفجاءت نور وصدمت بشده عند راوياتها لادم يجلس على احد مقاعد الغرفه ولكن شكله مختلف تمام وبلبس مختلف
ظلت نور تنظر اليه باستغراب
تفجاء ادم من وجود نور هنا وكيف وصلت إلى هذه الغرفه
ظلت نور تنظر له بريبه وخوف شديدان حينما وجدته يجلس على كرسي متحرك
بلعت نور ريقها في خوفا شديد وظلت تتراجع للخلف بخوف حتى احست باحدا ما بخلفها كانت الصدمه الاخري لها فهو ادم.

فزعت نور بشده مما رات كانها تري لادم نسخه او صوره
ادم وهو يقترب منها بحذر كبير
ادم نور اهدي مفيش حاجه
اغشي على نور فورا
ادم ههههههه بذمه امك ياشيخ حد يشوف المنظر ده ويهدي هههههه بس متشكر اوووي ياادهم ذوقك عالي اووي يعني عليا الجمال ده كله تبقي مراتي
ادهم اخرس يالا
ادم خرسنا ياخويا استلم بقا هههههه غبي اووي ههههههه قال اهدي قال حد يشوفك ويهدي اه بس اقوم على رجلي بس فتره وهتعدي وهخد مراتي.

ادهم شكل ايدي واحشتك صح
ادم لا وعلي ايه الطيب احسن اما اروح اشوف المسلسل وانت شوف المزه دي اقصد مراتي قمر ياواد ذوقك عجابني امال انا سبتك تختارلي ليه بس وحياه عيالك ياشيخ براحه عليها بدل مانت عامل شبه الطور الهايج كدا اهدي عليها
ادهم ادم
ادم ورحمه ابوك مانت قالب عينك خاليك كدا انا هخلع وخد راحتك على الاخر الاوضه اوضتك يا دومي سلامانجه انا
ادهم سلام ذفت على دماغك.

ادم دا نوع فاكهه جديد دا ول ايه مانا هنا بقالي سنين يكونش طالعوا نوع جديد وانا معرفش
ادم نهار اسوح الواد عينه الونت بني اخلع ياادومي بسرعه
ادهم غبي
ادم الله يكرم اصلك ياحبيبي
وحمل ادهم نور إلى غرفتها( ايوه ادم سليم هو نفسه ادهم سليم وهنعرف في باقي الفصول ليه ادهم انتحل شخصيه ادم وليه ادم متخبي وليه هو على كرسي متحرك مع الفصول انشاء الله ).

ادم ابقي طمني على نور ياابو الكابتن الصقر واقع ياجدعان تحيا مصر ههههههه عشت وشوفتك مقفوش من قلبك وانا اقول مالي اليومين دول حاسس اني بحب او فرحان على شعبان على جوعان طلعت انت مش انا
ادهم وهو يحمل نور طب هروح اوديها الاوضه ارجع اشوف مالك
ادم لا مترجعش
ادهم ليه
ادم بقفل بدري المدرس بقا عقبال عيالك كدا قول انشالله
ادهم هقول
ادم امته
ادهم بس اودي نور واجيلك حاضر
ادم طب يالا
ادهم يالا ايه.

ادم روح عشان اقفل الباب وراك مانت مالكش امان بعيون الصقر دي مش كفيا البت كل يوم تسلوحها مش بعيد القيك داخلي الاوضه بشومه ول حاجه وتقولي كله ال العار وتخلص على ال جابوني
ابقي هربت منهم وتقتلني انتي ياسلام حاميه قاتله والنبي ليقه
ادهم بسسس انت ايه
ادم انا ادم سليم ال الكل بيخاف مني يالا تقشعر له الابدان عند ذكر اسمه
ادهم ابدان اه طب بس بلاش نتكلم كتير.

ادم طب يالا بقا قبل ما الحلاوه دي تصحا ويجبلها جلطه وانا مش ناقص
توجه ادهم للخروج
ادم ادهم
ادهم ايه تاني
ادم هي مراتك دي ليه اخوات بنات
ادهم بستغراب اعتقد اه ليه
ادم هتجوذها اكيد مزه ذيها
ادهم انا بقول اخلي نور هنا واخلص عليك
وبالفعل وضع ادهم نور وتوجه إلى ادم الذي يضحك بشده
ادم اعقل ياابو الادهم استنااااا
ادهم ايه
ادم انا بعتذر جدا منك بس بلاش ايدك دي ابوس ايدك
ادهم تصدق صعبت عليا يالا عفوت عنك.

ادم لا كريم اووي
ادهم تصبح على خير ياخويا
ادم وانت من اهله
واخذ ادهم نور إلى غرفتها
جلس ادهم بجانبها
ادهم في نفسه ايه بس ال جابك ورايا
مش لازم حد يعرف السر ده انا خفيته سنين ومش لازم حد يعرفه
جاء الطيب الذي طالبه ادهم لها
بعد كشف الطبب عليها
الدكتور الاغماء ده متكرر ياادم بيه
ادهم ايوه حصل 3 مرات او اربعه كدا ممكن تطمني
الدكتور المدام حامل وعندها هبوط حاد.

ادهم وهو يجلس على الفراش وينظر لنور الفاقده الوعي ايه حامل
الدكتور ايوه الف مبروك هي لسه في الاول وياريت تتغذا كويس وتاخد الادويه دي في مواعدها
ادهم كان كالمغيب تماما
الدكتور ادم بيه انت كويس
ادهم عاد للقسوه وانت مالك اتفضل
وخرج الطبيب وظل ادهم بجانب نور
بدات نور تستعيد وعيها
نور وهي تضع يداها على دمغها ااااه
ادهم حمدلله على سلامتك
فزغت نور وتكورت على نفسها في خوف شديد.

حاول ادهم الاقتراب منها ولكنها كانت تترجع في خوف شديد وكان جسدها ينتفض بقوه
ادهم اهدي يانور
نور بخوف شديد ارجوك خرجني من هنا ارجوك ارحمني
ادهم وهو يتنهد بياس ثم نظر لها
ادهم نور انا
نور ابعد عني
ادهم اهدي انا مش هاذيكي
نور بدموع سبني امشي
ادهم حاضر هخرجك اوعدك بس كمان يومين بس اظابت نفسي وهخدك لاهلك
نور لا انا عايزه ارجع الوقتي
ادهم مش هينفع.
نور انت عايز ايه انا هخرج يعني هخرج.

ادهم نور انا قولت ال عندي كلمه ذياده وهقولك مفيش خروج خالص.
بكت نور بخوف من ادهم
اقترب ادهم منها
ادهم نور حاولي انك متغصبنيش ارجوكي
نور نظرت له برعب شديد
نور بصوت منخفض من الخوف انت مين
ادهم انا ادهم يانور وال شوفتيه ده هو ادم
نور ليه ليه بتكدب وبتقول انك لدم وان ادهم مات
ادهم اوعدك اني هجاوبط على كل اسئلتك بس مش الوقتي في الوقت المناسب
نور طب انا متجوزه مين.

ادهم ههههههه متخفيش انتي مع الصقر امنيتك مش هتتحقق
نور بس اذي العقد
ادهم العقد مكتوب باسمي ادهم سليم
انتي شوفتي النسخه بس كان الاسم مشوش مش باين
نور عملت كدا لبه
ادهم قولتلك هتعرفي في الوقت المناسب ال عايزه منك ان محدش يعرف بال شوفتيه ده مفهوم
لم تجيب نور من صدمتها
ادهم مفهوم
نور حاضر
ادهم في حاجه لازم تعرفيها
نور بخوف حاجه اي دي
ادهم انتي
ادهم انتي حامل
نور بصدمه ايه انت بتقول ايه
ادهم ال سمعتيه.

نور بدموع لاااا
ادهم لا ايه
نور مش عايزه الطفل ده لازم ينزل انا مش هحبه لانك انت ابوه
ادهم وهو يقترب منها ويجذبها من حجابها وبصوته الرعدي لو فكرتي بس تاذي ابني صدقيني هيكون اخر يوم ليكي ولكل عيلتك سامعه
نور ابعد عني
ادم الله يخربيتك هتموت البت سيبها
ادهم انت اي ال جابك هنا ياحيوان لو حد شافك هنعمل ايه
ادم سيلا اخدت المنوم ال انا حاطتيته ليها وتيتا مش محتاجه منوم بتنام مقتوله.

والاخت ال جانبك دي اففشتنا خلاص
سبها بقا
ادهم وهو يترك نور ويتجه إلى ادم القابع على الكرسي المتحرك
ادهم انا سابتها بس همسكك انت اي رايك
ادم اقتلني وخلصني بدل مانت كل يوم تهددني كده الموت مره واحده احسن من 33333777779
ادهم ايه
ادم عليا النعمه مااعرف اقولهم تاني
ادهم اخرج بره ياادم احسنلك
ادم لا انا عايز مرات ادم سليم في كلمه
ادهم مرات مين ياخويا
ادم احم خلاص اطلع بقا الله
ادهم ادم انا مش بهزر اتفضل ادامي.

ادم 5دقايق بس والله وهمشي
ادهم بنفاذ صبر اتفضل اخلص
ادم على انفراد
ادهم نعم
ادم بعد اذنك يعني ياصقر بيه
وبالفعل خرج ادهم وهو يتوعد لاخاه بعلقه معتبره ههه
كانت نور ترتجف وهي تتطلع للشخص النسخه القابع امامها
ادم اهلا نور انا ادم سليم ال الناس كلها بتموت مني وانتي شوفتي فامفيش داعي اني اعرفك عليا
ول ايه
نور بخوف انا معتش فاهمه حاجه اصلا ارجوك اي نكان انت مين خرجني من هنا ان بكره اابني ادم ده اوووي.

ادم بصي يانور ادهم مش وحش اووي كدا ادهم هو ال انا بسببه ادامك الوقتي وهو ال دفع سنين من عمره بسببي برضو. ادهم مر بظروف صعبه اووي ممكن يكون قسي عليكي بس غصب عنه
نور انت ليه متخبي في الاوضه دي وليه هو بيقول انك مت وليه منتحل شخصيتك.

ادم لان ادهم القاسي ال بتكرهيه دا بيحاول يحمني من ال نفسهم اني اموت عشان كدا منتحل شخصيتي عشان لو حد حابب ياذي ادم سليم ادهم ال يوجهه او بمعني الاصح بيفديني بنفسه من خوفه عليا مفيش اخ في الدنيا يعمل كدا يعيش طول عمره بشخصيه وهويه مش بتاعته عشان يحمي اخوه
نور من ايه
ادم مسيره هو يحكيلك كل حاجه بس انا حبيت بس اعرفك ان ادهم شخص عظيم ميستهلش انك تكرهيه اديله فرصه يانور
ادهم خلصت ال5 دقايق
ادم لسه 3 ثواني.

ادهم طب تعال ياخويا بدل ما اوصلك المقابر احسن من الاوضه
ادم لااا الاوضه الله يكرمك
استنا
ادهم ايه
ادم كلمتها في ال قولتلك عليه
ادهم هو ايه
ادم انت نافع في حاجه ال الضرب اوعي نور
نور نعم
ادم مفيش ليكي اخت
نور ليا بس ليه
ادم هختفها واتجوزها
نور لا ابوس ايدك كفيا انا
ادم يابت انا احسن منه انا كيوت وعسل وعسول بالقشطه انما هو مصاص دماء بعيد عنك
في لمح البصر كان ادم محمول على اكتاف ادهم كشوال البطاطا.

ادم مش قولتلك الله يكون في عونك يابنتي
استنا الكرسي ياصقر
سحب ادم الكرسي وهو يشير لنور
ادم باي هبنج الكل بعد بكره واجي اشوف اختك دي
ضحكت نور بشده عليه
دخل ادهم فوجدها مازالت تضحك بشده وتحاول كبت ضحكتها ولكن تفشل
نور ههههههههههه ااه بطني ههههههههههههههههههه
نور احم احم ههههههههههه
ادهم ضحكتك حلوه اووي
نور انا بس
ادهم بحبك
نور لا رد
ادهم مستغربه
نور لا رد فقط عيناها تنظر له وفمها يكاد يصل إلى الارض.

ادهم انا فعلا بحبك معرفش اذي بس انتي غيرتني يانور انتي بقيتي نور عيوني وقلبي انا حبيتك اووي اول مره ادهم سليم يتهز ادام واحده ست محدش قدر يخترق قلبي ده غيرك عشان كدا حاولت اقسي عليكي عشان انسي حبك بس للاسف فشلت
انا عارف اني قسيت عليكي كل لما كانت قسواي بتزيد عليكي حبك كان بيكبر جوا قلبي وعشقك هو ال خالني اعترف ان فعلا الحب موجود الحب من اول نظره
لاسف حبيتك يانور وانا مينفعش احب مينفعش.

ثم اقترب منها واخذ يمسد على شعرها
ادهم انا حميت ادم باني انتحلت شخصيته واوعدك اني هحميكي لاخر نفس فيا
نور من ايه تحميني
ادهم لسه مجاش الوقت تعرفي كل ال عايزك تعرفيه اني بحبك وانك النور ال نورلي دنيتي
النور الا خالي القاسي يرجع لجزء من حنيته ال فقدها من سنين
نور لو بتحبني خاليني اخرج من هنا ارجوك عايزه اشوف بابا
ادهم انا وعدتك وبوفي بوعدي
دق باب الغرفه
فتح ادهم الباب وجد سيلا تبكي بشده
ادهم في اي ياسيلا.

اتجهت سيلا إلى نور
سيلا نور باباكي توافي
كانت هذه الصدمه كافيا لكي تفقد نور النطق وهذه هي النقطه التي ستجعلها تكره ادهم اكثر وسيزيد معاناه ادهم معها من جديد
وستفكر نور في الانتقام من ادهم.

 

تااااابع ◄ 

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف