رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل العاشر والاخير

مواضيع مفضلة

رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل العاشر والاخير

 

 

 في الصباح
استيقظت ملك فلم تجد ادم في الغرفه فتوجهت إلى المرحاض واغتسلت وتوجهت للاسفل فوجدته يعد لها الافطار
ملك باستغراب: ادم انت يتعمل ايه
ادم بابتسامته الجذابه: بحضر لاميرتي احلي فطار


ملك بابتسامه: كدا كتير اووي عليا
ادم وهو يقترب منها: مفيش حاجه كتير عليكي ياقلبي اسمعي انتي بس الكلام وانا ادلعك بس بلاش اروح لنور والكلام الفاضي ده
ابتسمت ملك وقالت: حاضر
ادم: بحبك وانت مطيع طب ماتجبي حاجه بقا.

ملك باستغراب: حاجه ايه دي
ادم: حساب الاكل الجميل ده
ملك: ههه معيش فلوس
ادم بجديه: معكيش فلوس اذي والخزنه الا فوق دي بتاعت مين
ملك: في ايه ياادم بهزر الله
ادم: ياملك انا بقيت جوزك واملاكي هي املاكك فارجوكي متعصبنيش بالطريقه دي حتى ولو هزار
ملك بابتسامه: ماشي
فاكمل ادم ممزحا وقال: يالا هاتي الحساب
ملك: حساب ايه بقا ده
ادم وهو يقترب منها: انا هخد انا الحساب
ملك: قليل الادب والله.

ادم: ههههه عارف والله متحلفيش مصدقك
ملك: ههههه طب ممكن افطر
ادم: اكيد
وجلسوا معا يتناولوا الافطار بجو من الحب والرومانسيه
عند عمر وسرين
استيقظ عمر فوجدا سرين تجلس وتتناول الافطار
عمر: صباح الخير
سرين وهي تأكل: صباح النور
عمر: بتعملي ايه بتفطري من غيري
سرين: لا والله ابدا دانا بأكل تصيبره سندوتشات بس لحد ما تصحي ونفطر كلنا
عمر بدهشه وفزع: كل السندوتشات دي وتصبيره.

سرين: ايوا قليلين صح انا بقول كدا بس يالا عشان الرجيم
عمر: وكمان في رجيم طب اقوم انا اخد شور اصل اموتك واخلص
وبالفعل توجه عمر إلى المرحاض وظلت سرين تأكل التصبيره من وجهه نظرها حتى دق الباب
سرين: ادخل
تعالي ياطنط
والده عمر: عمر فين
سرين: في الحمام
والده عمر: بتعملي ايه الفطار جاهز تحت انا كنت جايه اناديلكم
سرين: بجد طب يالا وعمر يجي ورانا.

والده عمر: لا خاليكي وتعالي مع جوزك واتهدي شويه مش ادام الواد كده يتخض انتو لسه في الاول
سرين: حاضر هحاول
وتركتها سناء وتوجهت إلى الاسفل
خرج عمر من المرحاض وقال: هي ماما كانت هنا
سرين: اه كانت جايه تنادي لنا عشان نفطر معهم تحت
عمر: اوك
وارتدي عمر ملابسه وتوجهوا إلى الاسفل ليتناولوا الطعام في جو العائله.

في فيلا حازم
افاق حازم من نوميه فوجد شهد تجلس بجانبه وتبكي
ففزع وقال: مالك ياحبيبتي انتي تعبانه
شهد: لا
حازم: طب مالك بس بتعيطي ليه
شهد: عشان انت مش بتحبني
حازم وهو يزفر بملل: انتي مش هتسيبك من ام الاسطوانه دي
شهد بزعل: وكمان بتزعلي مش بقولك مش بتحبني واخذت تبكي بدموع
حازم وهو يجذب شعره بعصبيه شديده: استغفر الله العظيم ياشهد ياحبيبتي والله بعشقك اعمل ايه تاني بس عشان تصدقي
شهد: هاتلي مانجه وانا اصدقك.

حازم بذهول: يعني انتي عامله كل ده عشان المانجه
شهد: مانا طلبتها منك وانت مجبتهاش
حازم: امال ايه الا انا جبتهالك تحت دي فراوله
شهد: دي صفره انا عايزها خضره
حازم: هتفرق اللون يعني
شهد بدموع: اكيد
حازم وهو يركض إلى الخزانه ويرتدي ثيابه: خلاص رايح اهو متعيطش بقا الله
وركض حازم إلى المكان المنشود حتى يأتي لهذه المجنونه ماطلبت.

في منزل حسام
استيقظت سيلا فوجدت حسام يصلي الضحي فقامت هي الاخري وتوضأت وادت صلاتها
فوجدته بجانبها
حسام وهو يقبل جبينها: ربنا يباركلي فيكي ياحبيبتي
سيلا بابتسامه: ويباركلي فيك ياابو خديجه
حسام: الله ايه الاسم ده
سيلا: اتعلمت منك ان الاسماء لما نسبت يعني اسم بنتي لما تسالني ليه سمتيني كدا ارد بفخر واقولها على اسم ام المؤمنين خديخه رضي الله عنها.

ابتسيم حسام لها وقال: ان شاء الله دي هتبقا نور عيوني فرحه كبيره اووي ليا وانتي احلي حاجه حصلتلي ياسيلا
سيلا: ربنا يخليكي ليا ياقلبي
احتضنها حسام وقال ويخليكي ليه ياام خديجه
على يخت جميل بين السماء الزرقاء والبحر الازوق منظر من اجمل ما يكون
استيقظ ادهم وابدل ثيابه وتوجه إلى البحر وظل يسبح فيه حتى تستيقظ نوره
وبالفعل استيقظت نور فلم تجد ادهم فخرجت من الغرفه وظلت تجوب بعينها اليخت الجميل الذي يشبه الفيلا.

فوقع نظرها على اميرها وهو يسبح بمهاره وحرفيه فظلت تنظر باعجاب له
اقترب ادهم منها وقال: صباح الخير ياقلبي
نور: صباح النور.
ادهم: مش هتيجي تجربي الميه
نور بخوف: لا شكرا انا كدا تمام
ابتسم ادهم لها وقال: خايفه
نور: اكيد
ادهم: هاتي ايدك
نور: لا ياادهم
ادهم: اسمعي الكلام يانور هاتي ايدك
اعطت نور له يدها فجذبها ادهم برفق إلى احضانه فظلت تصرخ به
نور: طلعني ياادهم بقولك طلعني.

ادهم: هههه طب انتي جبانه وانا عايز اعلم اولادي الشجاعه
نور بصراخ: اما اولادك يجوا ابقا علمهم برحتك طلعني بقولك
ادهم: نور بص لي
فنظرت له نور فاسترسل قائلا: سبي نفسك للميه وواثقي فيه هترفعك
نور: وافرد غرقت
ادهم: وانا موجود اذي
وبالفعل وثقت به اولا وللمياه اخرا
احتلت الفرحه وجهها فالمياه ممتعه
ادهم: يالا نطلع
نور: لا
ادهم: ههههههههههههه الوقتي لا
نور: هههه بصراحه معاك حق
ادهم: الصقر ديما على حق
نور بغضب: متكبر.

ادهم: هههه عارف
وبعد مرور نصف ساعه
صعدوا على متن اليخت وابدلوا ثيابهم وتناولوا افطارهم بين الحب والسماء والماء
بعد مرور عده اشهر
في المشفي
ادم: ماتهدي يا ادهم الله
ادهم: ابعد عني ياادم الساعه دي
حسام: خلاص ياادهم انت وترتنا معاك
حازم: ماتخافش ياخويا كلها كام شهر وكلنا هنقعد نفس القعده الحلوه دي
عمر: ماتفكرنيش ابوس ايدك انا كنت حمل فرد لما هيبقوا اتنين.

حسام: لا حوله ولا قوة الا بالله العلي العظيم استهدي بالله ياعمر
ادم: افتكرنا بدعوه ياشيخنا اختك مطلعه عيني انا كمان
حسام بصوت منخفض: الحال من بعضه ياخويا
ادم: ايه
حسام: لا مفيش بدعيلك
عمر: الحق انت وهو
فنظر الجميع لما يشير له عمر وركضوا جميعا فادهم يجذب الطبيب من قميصه
ادهم: نور بتصرخ ليه بتعملوا ايه فيها
حازم: سيبه ياادهم
حسام: ياادهم الستات كلهم بيتوجعوا كدا هيكون بيعملوا ايه بس
عمر: استهدا بالله ياصقر.

ادم بفرحه: اول مره احس اني عاقل اووي كدا اخويا اتجنن ياجدعان يخربيت الجواز وسنينه
ادهم: بتقول ايه يا ذفت
ادم: بس ياعمر
صوت جميل اوقفهم عن الحديث صوت بكاء طفل صغير يعلن عن قدومه لهذه الحياه وماهي الا بضعه دقائق وسمعوا صوتا اخر
رفرف قلب ادهم لهم فهو يسمع اصواتهم بأذنه
خرجت الممرضه وهي تحمل اليه اولاده فركض الجميع اليها الا ادهم ظل مكانه جعلته الفرحه كالصنم المستحيل يقبل الحركه
ادم: انا الا هشيل الاول.

عمر: وحياه ابوك دانا حابس مراتتكم عشان اشيلهم الاول
حسام: نهارك اسود حابسهم فين
عمر: في الاوضه الا هناك دي يعني مش حاسس من ساعتها
ادم: وانا اقول الجو هادئ ليه
حسام: انت مجنون يالا
حازم: والله اول مره احس انه عاقل جدع يالا
ذهب حسام لكي يفتح لهم الباب
وحمل ادم الطفلين وتوجه إلى ادهم القابع بهدوء
اقترب ادم منه واعطي له الاطفال وقال: ربنا يباركلك فيهم ياادهم يوسف وسيف صح.

ابتسم ادهم عندما راي صغاره وتعجب عندما لاحظ الشبه الغريب فسيف يشبه ادم كثيرا ويوسف يشبهه ولكن اقنع نفسه انهم يبدو كذلك لانهم صغار
حمل ادهم الصغار ودخل إلى نور
التي عندما وقعت عيناها عليها بكت من الفرحه
نور بدموع: الحمد لله
ادهم: ليه بس الدموع دي ياحبيبتي
نور بفرحه: مش مصدقه ياادهم حلوين اووي ما شاء الله ربنا يحفظهم لينا
ادهم: يارب ياقلبي
عمر: ايه يابا عايز اشوف انا كمان.

ابتسمت نور واعطت الصغيرين لعمر الذي بكي من الفرحه
دخلت العصابه إلى الغرفه
ملك بغضب: انتو اذي تعملوا فينا كدا
ادم: اهدي ياملك عشان الا في بطنك
سيلا: اقعد ياخويا على جنب ما كلنا لينا بطن
شهد بصراخ: مين الحيوان الا عامل فينا كدا
حازم: والله مانا عمر
سرين: هجوم
شهد: استني يابت اما اقلع الجزمه هيبقا شكله تحففه لما يضرب بها
عمر وهو يرجع للخلف: الا هتقرب مني هلم عليها الناس وبعدين عيب الصقر اقعد هيقول علينا ايه.

ادهم وهو يحمل منه يوسف وسيف: لا عادي خدوا راحتكم
ملك: بقا انت تحبسنا ذي الكلاب
كدا
عمر: اهدي يالمعي
سرين: دانت ليلتك سوده
شهد: تحبها باوصه ولا بترتر
عمر باستغراب: هي ايه دي
شهد: بطنك
حازم: هههههههه هو بيحب الاتنين
ادم: انتو لسه هتخيره اخلصوا
عمر: اتنين ايه وتخياروه ايه بس ياذفت منك له ماتتكلمي يانور الله
نور: هههههه خلاص يابنات
ملك: ابدا والله لايتربا انا كنت عايزه احضر الولاده من اولاها
ادم: هي سينما.

شهد: بس يابابا
عمر: الحق عليا خايف على مصالحتكم
سرين: اذي
عمر: الممرضات هنا عسل العسل فجوزكم هيبصوا هيلقوا كل واحده كرشها ادمها فهينحرفوا فقولت انقذ العمل
سيلا: نهار اسود انت بتعاكس ياحسام
حسام: اعكس مين الله يخربينك
ملك: طلقتي ياادم هي وصلت لكدا طلقني
ادم: طلاق ايه بس ماشي ياعمر اصبر عليا
شهد وهي مماسكه الفازا: بتعاكس ياحازم وانا هولد كمان شهرين اقول ايه للبت ابوكي ماشي على حل شعره.

حازم: اوعي تتهوري ياشهد مظلوم والله
سرين: ياحبيبي ياعمر انت كنت بتحميني من الذعل
عمر: شوفتي ياقلبي ظلمتني
ادهم: في ظرف 5دقايق ان لقيت حد فيكم هنا والله لخليه يسلم على دكاتره العمليات دا اذي لحقهم
عندما انتهي ادهم من حديثه لم يجد احدا في الغرفه سوي نور التي تضحك وتصرخ
نور: ههههخهههههه مش قادره بطني بتوجعني من الضحك اااااه ههههههههههه
استطعوا الشباب بعد تعب اقناع البنات بأن عمر كاذب
وتوجهوا للنيل منه.

ادم وهو يجذب عمر من قميصه بقا انا يالا بعاكس
حسام: والله حلال فيه الضرب
حازم: مانا بقول كدا من الصبح
عمر: كدا ماشي انا غلاطان اني مخالتكوش تلفوا حولين نفسكم ذي ادهم
حازم: اذي دا
عمر: خالي الحيوان ده يسيبني الاول
حسام: سيبه ياادم
فجلس عمر وقال: يعني لما تلقيهم كلهم بيولدوا هتعملوا ايه اغبيه مش هنلقي حد يقف معنا فانا قولت واحد واحد احسن ونصبر بعضنا
حازم: اعدمك مفهمت حاجه.

عمر: يعني ياغبي منك ليه انتو مش بتشوفوا في الافلام والراويات الواحد مراته بتروح تولد وياخد صاحبه معاه ومراته الحامل وتقوم هي بقا اول ما تشوف اوضه العمليات وتسمع صوت البطله بتصرخ تقوم ولده هي كمان لما كلكم بقا تتحطوا في المواقف ده كان ايه الا هيحصل
حازم: تصدق صح
ادم: اه والله داكانت تبقا كارثه
حسام: انا مروح احسن مجانين
حازم: الله يخليك
في المشفي
في غرفه نور.

كان ادهم يجلس بجانبها وهي تحمل يوسف وسيف بسعاده
ادهم: ربنا يحميهم لينا ياقلبي انا فرحان اووي مش متخيل اني خلاص بقيت اب
نور بفرحه: ولا انا ياادهم
فدق ادم الباب
ادم: عايز اشيل بقا الله
نور: طبعا دانت عمهم اتفضل
ادم بابتسامه قوليله وحمل هو الاطفال
ادم: ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم ياادهم
ادهم وهو يحتضن اخيه ويباركلي فيك ياادم
ملك: وانا فين
نور: ههههه انتي حبيبتي انا.

كان الجميع سعداء بالاطفال وتمنوا اليوم الذي سيرون فيه قره اعينهم.

بعد مرور عده اشهر في فيلا حازم
في فيلا حازم
شهد: حااااازم قوم قوم
حازم: ايه في ايه مالك
شهد: هيكون في ايه يعني بولد
حازم: بتولدي ازاي
شهد: ااااه مش قادر فوق ياحازم بولد بقولك ااااه
استوعب حازم الموقف وحملها بين يديه واتجه ناحيه باب الفيلا
شهد: اه هتوديني المستشفي كده بهدوم البيت منك لله انت السبب اه هموت
اتجه حازم إلى غرفتهم بسرعه وقام بتبديل ملابسها ثم حملها واتجه بها إلى المشفي
في السياره
شهد: حااازم.

حازم لا رد
شهد: اااه بسرعه مش قادره انت مش بترد عليا ليه
حازم: لا رد
وصل حازم وشهد إلى المستشفي وسط صراخ شهد وسكوت حازم
وبعد وقت قصير وصل ادهم وملك وادم ونور وحسام وسيلا
ادهم: ايه يا حازم لسه مخرجتش
هز حازم رأسه بلا
ادهم: في ايه يا حازم مالك
حازم: كانت بتصرخ وبتتوجع وانا واقف مش عارف اعملها ايه وانا مش قادر اقعد دلوقتي وانا سامع صرخها جوا حتى مقدرتش اهديها.

ابتسم ادهم: علشان تعرف كنت عصبي ليه متخفش ان شاء الله ربنا يقومها بالسلامه
ادم: امال فين الواد عمر
قاطع كلامهم صوت طفل جميل فركض حازم من مكانه بسرعه واتجه إلى الممرضه التي تحمل الطفل
حازم: شهد عامله ايه
الممرضه: الحمدالله كويسه وهتتنقل اوضه عاديه دلوقتي
التقت حازم الطفل منها واذن في اذنيه
حازم: شرفتي حضن ابوكي يا قلبي
ملك: وسع كده هات
حازم: بس يابت دي بتاعتي انا
ملك: انا بت.

حازم: اه وستين بت كمان ملكيش دعوه بنوري
ملك: ما9شي يا حازم اما وريتك
وذهبت ملك إلى ادم
ملك: ادم
ادم: مالك يا قلبي مين إلى مزعلك
ملك: حازم وبيقولي يا بت ومش رضي يخلني اشيل النونو
ادم: قالك يا بت
ملك: اه وكمان قالي انت ستين بت
ادم: متزعليش يا قلبي انا هروح اربهولك دلوقتي
وتركها واتجه ناحيه حازم
ملك: ادهم
ادهم: نعم ياملك
حازم: مش راضي يديني النونو
ادهم: معلش سبيه دلوقتي وابقي خديها منه بعدين.

ملك: بس عيب إلى قالوا في حقك ده
ادهم بإستغراب: قال ايه
ملك بخبث: بيقول على مراتك نوري
تحولت عين ادهم إلى اللون البني القاتم
وذهب اتجاه حازم
ادم: بقا انا تقول لمراتي يابت
ادهم بعصبيه: انت عبيط بتقول لمراتي نوري
حازم بخوف من هيئه التوأمان الذان يقفان امامه: طب ادم انا اه قولت لمراتك يابت علشان عايزه تاخد بنتي مني وانا ملحقتش اشلها انا اسف حقك عليا
ادهم: والله ما قولت على مراتك نوري مين قالك كده
حازم: ملك.

فنظروا جميعا إلى ملك التي نزلت دموعها من كتر الضحك على هيئه حازم
حسام بغضب: ملك ينفع تكذبي كده وتقولي كلام ما حصلش
ملك: انا مكدبتش هو قال نوري
حازم: ايوا ليا حق اني ادلع بنتي
نور بفرحه: انت هتسمي نور ياحازم
حازم: شهد الا اختارت الاسم
ملك: طب كنت سميها ملك ياخويا حتى تطلع دمها عسل ذيي كدا
حازم: ملك دا لو اخر يوم في عمري
ملك: شوفت ياادم
ادم: بصراحه عنده حق
ملك: كدا طيب طلقني فورا دانا مليون واحد يتمناني.

ادم: بالكرش دا ابقي اقبليني
حسام: بس انت وهي خلاص مش عمالين لحد حساب
ادهم: ابقا تعال في البيت ياخويا وشوف الحساب عامل اذي انا بفكر اخد فيلا بعيد عن الحيوانات دي
ادم بغضب مصطنع: بقا كدا ياادهم عايز تسيب البيت طب وانا
ملك: ههه تعال معنا
ادهم: نعم
ملك: رجلينا على رجلك ياصقر
نور: هههه
ادم: بتضحكي على ايه يانور
ملك: على هبلك ياغبي
ادهم: الصبر يارب
عمر وهو يالتقط انفاسه: انا جيت
حازم: اتاخرت ليه
عمر: كنت بجيب ده.

حازم: وايه دا
عمر: ميكي
حازم: خالهولك يمكن ينفعك انا بنتي متلعبش بالاشكال دي
عمر: بقا كدا حلال على سيف ويوسف
ادم: هم ناقصين العاب
عمر: خلاص هلعب به انا
ملك ؛هاته ياعمر
واخذته ملك وهي في قمه السعاده والشوق لرؤيه جنينها
اقتربت نور من سيلا التي تجلس بصمت
نور: مالك ياسيلا
سيلا: بصوت منخفض تعبانه اووي يانور حاسه اني ثم صرخت صرخه قويه سيلا: ااااااااه الحقني ياحسام مش قادره انا بولد ااااه.

حسام: اهدي ياماما بتوليدي ايه بس انتي لسه في السابع
سيلا: ااااه
ادهم بخوف على اخته: مالك ياسيلا ادم بسرعه هات دكتور
سيلا بدموع مش قادره ياادهم اااه بطني
حملها ادهم وتوجه إلى احد الغرف واحضر ادم الطيبه
وكشفت عليها واخبرتهم بسرعه اجراء ولاده بالتدخل الجراحي لعدم وجود المياه بجانب الجنين
بكت نور وملك خوفا على سيلا وكاد حسام ان يموت من قلقه عليها
باتت فرحه الجميع إلى حزن على سيلا.

ادم بخوف شديد للاحد الممرضات: هي اتاخرت جوه كدا ليه
الممرضه: ادعيلها يافندم عن اذنك
فزاد بكاء نور وملك عليها حتى شهد ماانا افاقت طلبت رؤياتها فتفاجئت من سرين بأنها بغرفه العمليات فأخذت تبكي وتدعو لها
بعد مرور ساعه
خرج الطبيب فركض الجميع اليه
ادهم: طمنا يادكتور
الطبيب: الحمد لله انقاذنها هي والجنين على اخر لحظه الفضل لله وللدكتوره الا كشفت عليها
حسام: الحمد لله
ادم: والجنين.

الطبيب: بخير هو بس محتاج الفتره دي يكون في الحضانه
نور: يعني هو كويس
الطبيب: اطمنوا والله كويس
ادهم: وسيلا
الطبيب: كويسه شويه وهتخرج
عن اذنكم
حازم: اتفضل يادكتور
وبالفعل خرجت سيلا وحملها ادهم إلى فراشها
واصرت شهد على ان تراها فاخذها حازم بفراشها المتحرك إلى غرفتها
شهد: سيلا حبيبتي حمدلله على سلامتك ياقلبي
سيلا بتعب وبكاء: الله يسلامك يا شهد
شهد بدموع لوجع سيلا: معلشي ياحبيبتي ان شاء الله هيرجعلك بالسلامه.

حسام: خلاص بقا ياسيلا انا قولت ايه
سيلا: كنت عايزه اشوفه ياحسام
ادم: بسيطه الوقتي نخدك ياستي تشوفيه
ادهم: خلاص بقا ياسيلا انتي لسه تعبانه
عمر: عرفت بقا ياحسام انا اتاخرت ليه كان لازم يعني تجبها معاك اه بس لو تسمعوا كلامي مكنش دا حالكم
غمزت ملك لسرين التي استجابت بسرعه كبيره لها واخذت تصرح
سرين: ااه بطني بيني بولد ولا ايه ده ااااه ياعمر
عمر لادم: كلم ياعمر
ادم: والله انت غيرت اسمك والا ايه
سرين: اااه عمر.

عمر: قبل ما تصرخي وتعملي مهرجنات وعض والكلام الفارغ ده احنا نطلق احسن يابنت الحلال
حازم: خههههه اتفخس على الرجوله
ادم: انا بقول يالا ياملك اصل تعمليها انتي كمان
ادهم: يالا يانور نمشي من هنا اصل اتخنقت منهم بجد زمان يوسف وسيف صحوا
نور بحب: يالا
وعاد ادهم ونور إلى القصر وايضا ادم وملك
في القصر
توجه ادهم إلى غرفه احبابه يوسف وسيف
فهو يعشق الجلوس إلى جوارهم
وتأتي نور قلبه إلى الغرفه.

نور بزعل مصطنع: ادهم انا فين من دلعك ده انت اهملتني اووي ياادهم
ادهم: انا يانور فين دا بس
نور: انا ابتديت اغير
ادهم بابتسامته الجذابه: في حد يغير من اولاده برضو
نور: اما ياخدوا حبيبي مني طبعا
ادهم: حبيبك
نور بخجل: ايوا وقلبي كمان
ادهم: لا دانا اسيب الاولاد بقا
وحملها ادهم وسط ضحكاتها فهو بالفغل نجح في اسعاد قلبها وامتلاكها.
في غرفه ادم
ملك: ادم
ادم: نعم ياقلبي
ملك: متشوقه اووي اشوف بنوتنا
ادم بابتسامه: ان شاء الله ياقلبي اكيد هتطلع حلوه ليكي بس ربنا يستر من الباقي
ملك بزعل: باقي ايه دا
ادم: جنانك ياروحي انا مش قادر لجنانك هقدر ليكم انتو للاتنين
ملك: يعني انا مجنونه
ادم: هكدب اكيد مجنونه
ملك: كدا طب تعال
وركضت ملك ببطنها المنتفخه خلف ادم بالسكين
ادم: يابنت المجانين اعقلي ياملك
ملك: مش انا مجنونه استحمل بقا.

وكالعاده استيقظ ادهم ونور على صراخ المجانين من وجهه نظر ادهم
فهبطوا إلى الاسفل كالعاده
ادم: ابعدي السكينه دي يابت
ملك: لا ياحبيبي هتموت يعني هتموت
فوجدت ملك نور وادهم امامها
نور: بطلي جنان ياملك انتي اتجننتي عايزه تموتي جوزك
ادم: وابو بنتك
نور: بقول اهو اخرس انت
ادم: ماشي
نور: وابو بنوتك حبيبتك
ملك: ماهو الا بيعصبني الله
ادهم وهو يجلي ويضع قدما فوق الاخري: اه وعشان عصبك تقتليه صح
ادم: الله عليك ياصقر.

ادهم: اخرس انت
ادم: خرست
ملك: انتو هتعملوا عصابه عليا واخذت تفعل ما تفعله يوميا وتبكي
ادهم: كفيا ياملك ذهقنا والله بدلي بقا من روتينك اليومي ده
ملك بصدمه: سمعت اخوك بيقول ايه
ادم: سمعت ومش هتكلم معاه حق
ملك: كدا ماشي طلقتي ياادم بالذوق
نور: ما خلاص بقا ياملك الله بدل ما يتجوز عليكي بجد
ملك بصدمه: ايه
نور بذكاء: هو انتي مفكره انه هيطلقك وهيقعد كدا دا ما هيصدق
راكضت ملك إلى ادم واحتضنته وقالت وسط دهشه الجميع.

ملك: حبيبي يادومي بهزر معاك
ادم: قلبي ياملوكتي كدا عايزه تموتني
ملك: انا اقدر ياعمري انت الا نرفزتني
ملك: خلاص ياادهم اطلع اوضتك احنا اتصالحنا
ادهم بغضب شديد: تعالي ياقلبي نطلع مش عايز ارتكب جنايتين
واخد ادهم نور قلبه وصعد إلى غرفته وتوجه ادم إلى غرفته مع ملكته
بعد مرور 6 سنوات
في قصر ادهم حيث يجتمع الجميع
عمر: يابني اوعي دا وشي يابابا ارحم امي ياسرين الله
سرين: بتزعق للود كدليه ياعمر الله.

عمر: دا ولد ده اعوز بالله من غضب الله
ادهم الصغير: مامي بابي زعلان اني طالع شكله
عمر: بس يالا بلا طالع شكلي انا حد ذييا
راكل ادهم عنر في بطنه وركض فصرخ عمر صرخه مدويه
عمر: اااااااه
حازم: ههههههه تستهل والله ههههه
ادم: الواد ده اول مره يعمل حاجه صح
لورا: بابي
ادم: قلب بابي
لورا: خديجه مش راضيه تلعب معيا انا ونور
ادم وهو يوجه حديثه إلى خديجه: ليه بس ياخوخه مش عايزه تلعبي معهم ليه.

خديجه بخجل: انا مش بحب العب ياخالو انا عايزه اقرء قرأن
شهد: ماشاء الله
نور: روحي ياخديجه اقرئي ياحبيبتي
نور الصغيره: سبيها تلعب معنا الله
حازم: خلاص بقا يانوري الله سببي خديجه برحتها
ادم: العبي معهم شويه ياخديجه عشان مش يزعلوا منك
ادهم: اعملي الا تحبيه ياقلبي وانت ياادم سبها على راحتها
لورا وهي تشير لادهم ليهبط لمستواها
وبالفعل ركع ادهم لها على قدمه
ادهم: نعم ياحبيبتي
لورا: العب معنا
ادهم: ههه اشمعنا انا.

لورا: انت احلي واحد فيهم
ابتسم ادهم ابتسامته الجذابه وقال: وبابي ماهو شكلي
لورا: لا انت احلي مامي بتقولي بابي غبي وهو بيقولها مجنونه والكل بيحبك لانك حلو وعيونك رمادي
نظر حسام لها بتعجب وقال انتو كام سنه بالظبط
عمر: وهو ينزع ابنه الراكض على راسه: بس ياحبيبي انا اشك ياحسام العيال دي اكبر من كدا بكتير بس يابني
سيلا: هههههه والله حرام دول كيوت خالص
شهد: جدا تعالي يانوري ياقمورتي.

نور الصغيره توجهت إلى سرين وقالت: طنط ابعدي ابنك عني بيعكسني
حازم: مين دا دانا اقتله واقتل ابوه
عمر: ابوه مين بس يابابا وكان يتحدث لادهم الراكض على راسه
ابوه عمل ايه بس بس بقا يابني
نور: ادهم انا مش لقيه سبف ولا يوسف
حسام: سيف بيلعب بره يا نور
نور: ويوسف
ملك: اقعد مع خديجه بيحفظها القران
ادهم بنظره ذات مغذا: اكيد يعني مع خديجه مش لازم تسالي
ركض سيف إلى حضن عمه ادم فهو نسخه منه وقال.

سيف: مش انت بتحبني ياانكل ادم
ادم: طبعا ياحبيبي
سبف: خلاص جوزني لورا اصل بفكر اختفها ومعيش فلوس اصرف عليها
ادم بفزع: تختف مين يالا دانا اقتلك
ادهم: قبل ما ايدك تتمد عليه اكون طيرت رقبتك ياذفت تعال ياسيف ياحبيبي انا هجوزهالك
لورا وهي تركض لاحضان الصقر انا بحبك اووي ياانكل عشان هتجوزني سيف
انفجر الجميع ضاحكا وما ذاد ضحكهم يوسف الشبيه الاخر لادهم الصقر
يوسف: متزعقش لاخويا كدا ياانكل ادم.

ادم بضحك: دانا بفكر اقتله
يوسف: يبقا تتحداني الاول قبل ما توصلي وانا الا هعمل فرحه وهجوزه بنتك وانت هتحضر ودا وعدي ليكي
صدم الجميع من هذا الطفل الذي لا يتعدي ال6 سنوات فهو نسخه لادهم سليم
سيف: اظن كدا موافق صح
ادهم الصغير: وانا يابابا عايز اتجوز نور
نور الصغيره: وانا مش بحبك بالعاقيه يعني
نور الكبيره: هههه وافقي اصل تشوفي الا عمرك ما شوفتيه ذيي
ادهم: نور الله.

ضحك الجميع بسعاده دامت مع جمعهم لمدي السنوات علاقه قويه ابت ان تنتهي مع اختلاف الظروف ظلت قويه وصامده امام الصعوبات.
تمت
 أرجوا أن تكون نالت إعجابكم

 

النهاية ◄ 

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف