رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل السادس

مواضيع مفضلة

رواية عاشقان يجمعهم القدر الفصل السادس

 

 

 ادهم خلاص اوك
سبلا هروح البس
نور هو انا هروح بجد
ادهم ايوا يانور انا اشترتلك كام حاجه يعني على قد ماعرفت كدا
نور لا شكرا انا هلبس الا عندي


ادهم نور بلاش عند ياهغير رايي واقولك مفيش خروج خالص
نور لا خلاص هلبس حاضر وجذبت نور احد الالطقم من الفراش ثم ركضت إلى المرحاض حتى تبدل ثيابها
ضحك ادهم على هذه الطفله البريئه
ادهم متجوز طفله انا
نور لا لو سمحت احترم نفسك انا مش طفله انا واحده عاقله جدا.

ادهم والله في حد عاقل يجري كدا
نور بصراحه لا
ادهم شوفتي
نور اصل مشتاقه اشوف ملك ملك حياتي هي كل حاجه انا بعتبرها بنتي مش اختي
ثم اكملت بدموع انا لسه فاكره لما قالتلي اني السبب في موت بابا وانها مش هتسامحني اتوجعت اووي انها ممكن تصدق اني اعمل كدا
بس انت السبب عمري ما هنسا اني اترجيتك اشوفه وانت رفضت
ادهم نور انا
نور مفيش داعي للكلام عن اذنك
وتوجهت نور إلى المرحاض مره اخري حتى تبدل ثيابها.

اما ادهم فعلم انه سيعاني حتى يكسب قلب نور قلبه
في غرفه سيلا
كانت تبكي على معامله حسام لها وهي تحبه بشده ولكن عزمت قرارها على ان تعرف لما يعاملها كهذا
وانه اذا كان يوجد حبا اخرا بحياته يخبرها حتى تمحي حبه من قلبها العاشق
نزل ادهم إلى الاسفل في انتظار نور وهو في كامل اناقته بطالته الساحره
فكان يرتدي بنطلون جملي على تيشرت ابيض ضيق بيرز عضلات جسده
ويضع برفانه الساحر
سيلا انا جاهزه ياادم
ادهم طب اوك شوفي نور.

سيلا اهي نزلت
التفت ادهم إلى ما تشير اليه سيلا ولكن تخشب مكانه
فكانت نور نور ترتدي فستان زهري منقوش بالزهور البيضاء وحجاب بسيط من اللون الابيض فكانت في غايه الجمال
ظل ادهم ينظر لها كثيرا لم يعرف كم من الوقت وهو يتامل جمالها
فكان معجب بجمالها الرقيق الطبيعي رغم ان وجهها لا يحتوي على اي من مستحضرات التجميل الا انها كانت ملكه.

وصلت سياره ادهم إلى الشارع الذي تسكن فيه نور
ادهم يالا انزلوا وانا عندي مشوار مهم هخلصه وهجي على طول
سيلا اوك يالا يانور
وبالفعل اخذت سيلا نور وتوجهت إلى المنزل ولكن نظرات الناس لها جعلت نور تشعر بانها فعلت شيئا ذميما
لاحظ ادهم ذلك فامر الساق بالوقوف
ادهم وهو يفتح باب السياره
ادهم نور
فنظرت له
توجه ادهم اليها ومسك يداها
ادهم انا غيرت رايي هجي معاكم
سيلا متاكد ياادم
ادهم ايوه.

ادهم وهو ينظر للجميع كي يصل لهم ما يريد
ادهم نور انتي نسيتي دي
نور بتوتر اي دي
ادهم دبلتك نسيتها
والبس ادهم نور الخاتم الذي يثبت للجميع انها ملك له
ضحكت سيلا على ذكاء اخاها المعهود فهو لا ينسي ادق التفاصيل فهو علم بان عوده نور لن يتركه الناس دون حديث
اخذ ادهم يد نور وصار معها إلى المنزل
تحت نظرات وهمسات الناس التي تصل إلى اذنهم
احد النساء مش دي نور بنت عم محمد الله يرحمه
احد النساء ايوه هي.

سيده اخري ومين الا معها ده
سيده اخري دا ادم سليم صاحب اكبر شركات ومصانع الصلب مشهور اووي بشوفه في التلفيزيون
احد النساء اتجورت واحد غني اووي كدا يابختك ياختي وقعته ازاي دي.

احد الفتايات يارب انا عايزه لو نص حظ نور واتجوزت واحد بالجمال ده دا ولا نجوم السيما
تبسم ادهم ولكن ليس لكلام الفتايات ولكن لنور الذي يشع وجهها غضبا وغيره
وصل ادهم إلى المنزل ودق الباب
ففتح حسام
حسام نور
احتضن حسام اخته
نور حوس عامل ايه واحشتني
حسام ههه يابكاشه انا كنت عندك امبارح
ادهم هنفضل بره كتير
حسام لا طبعا اتفضلوا
ودلف الجميع إلى الداخل
حسام البيت ناور يا نوري
نور الله واحشتني الكلمه دي اووي ياحسام.

حسام قلب حسام ههههه وحشني منكفتك فيا
نور اه ياخويا مانا كنت باخد كل اقفا
حسام ههههه لا معتش في ضرب خلاص
نور باستغراب بجد
حسام ههه بس النهارده بس من فرحتي ممكن اقلب قرد علشانك
نور حبيبي ربنا يخليك ليا يارب
ملك نونووووووو
نور بدموع لوكه واحشتيني جدا
اسرعت ملك إلى حضن اختها
ملك وانتي ياقلبي واحشتيني جد
ما تعرفيش البيت كان عامل ازاي من غيرك كان ضلمه علشان نوره راح معاكي يا نور.

نور ايه يا جماعه هو انا اسبكم شويه اجي القيكم بتقولوا اشعار
ملك كده انا غلطانه
نور لا
ملك امشي يابت
ثم وجهت حديثها إلى سيلا
ملك: سيلا واحشتيني
سيلا: وانت اكتر يا يوكا
ملك: يوكا تصدقي حلو احلي من لوكه
ثم وقفت ملك
ملك: انا عايزه اقولكم حاجه مهمه
نور: خير
حسام: ايه إلى حصل
سيلا: ايه هي
ملك: انا قررت ان يبقي دلعي يوكا
ضربها حسام على رأسها
حسام: وانا إلى كنت فاكرك هتقولي حاجه مهمه
نور: تافه
اما سيلا فاكتفت بالضحك.

نظر لهم ادهم بحزن على حال اسرته التي حرمت من السعاده حتى هو حرم منها وحزن على حرمانه لنور من حب هذه الاسره
ملك بس اي ده
سيلا هههه اي
ملك مين المز ده
كان ادهم في عالم اخر
سيلا دا ادم اخويا وجوز اختك نور
ملك دا جوزك دا مز اووي يخربيت الجمال ياجدعان هههه يابت المحظوظه يانور وكمان عيون رماديه
حسام ملك
ملك بهزر الله انت واقفلي كدا على الواحده
ادهم لا خدي راحتك يا ملوكه انتي ذي سيلا
ملك متشنكره متسنكره.

ضحك ادهم ضحكه جاذبه انتي مصيبه
حسام شوفتي مش رايي لوحدي انا هدخل اجيب حاجه تشربوها
وغادر حسام الغرفه
ادهم انا هخرج ذي ماقولتلكم وساعتين واجي اخدكم
سيلا اوك يا ادم
وخرج ادهم من المنزل.

كانت هذه الفرصه لسيلا كي تتحدث مع حسام على انفراد
فأستأذنت كي تذهب للمرحاض
ملك احكيلي كل حاجه بالتفاصيل الممله
نور يخربينك جعزتني
ملك احكي
نور احكي ايه
ملك وقعتي الواد المز ده اذي.

عند حسام وسيلا
دلفت سيلا إلى المطبخ كي تتحدث إلى حسام
سيلا: حسام
حسام سيلا ثم اكمل: نعم يا انسه سيلا عايزه حاجه
سيلا حسام انا عملت فيك حاجه ليه بتعملني كدا
حسام لا معملتيش حاجه
سيلا طب بوصلي
حسام وهو يضع عيناه إلى الارض لا
سيلا يااه مكتتش اعرف انك مش طايقني لدرجه انك بتحط وشك في الارض عشان مش تشوفني انا اسفه اني بتقل نفسي عليك عن اذنك
حسام لا ياسيلا مش حكايه اني مش طايقك بالعكس
سيلا انت بتحبني.

حسام انا هطلب ايدك من ادم انشالله
سيلا وهي تمسك يده بجد ياحسام بتحبني
حسام وهو يسحب يده بجد بس مش هقدر اقولهالك الا بعد كتب الكتاب انشالله
سيلا طب انت ليه مش بتبصلي
حسام لان ربنا امرنا بغض البصر يا سيلا وانا بغض بصري مش عايز اخد ذنب والا انتي كمان تاخد ذنب ياسيلا
سيلا: طب ما انت بتبص لشهد عادي وكمان بتهزر معاها
حسام: اولا شهد محتشمه
ثانيا شهد تبقي اختي في الرضاعه فهي المحرمه عليا.

سيلا: يعني ايه محرمه وازي يعني محتشمه
حسام محرمه يعني ميجوزش الزواج منها ومحتشمه علشان محجبه وبتلبس لبس واسع هو صحيح بردو لازم تغض البصر بس على الاقل في الكلام العام ينفع ابصلها ومخدش ذنب
سيلا: هو الحجاب ده ربنا امر بيه او الرسول قالنا نلبسه
حسام: طبعا
ثم اكمل حديثه
قال رسول الله صلي الله عليه وسلم
يا اسماء ان المرأه اذا بلغت المحيض لا يصلح ان يري منها إلى هذا وهذا
سيلا: وايه هي بقا هذا وهذا.

حسام: ياه يا سيلا انت شكلك متعرفيش حاجه عن الدين
سيلا وهي تبكي علشان مكنش فيه حد يعلمني ماما كان كل همها الفلوس والموضه وبس واخويا إلى مفروض من لحمي ودمي كان عايز يقتلني لولا ادم هو إلى حماني منهم
حسام خلاص يا سيلا متعيطيش انا هعلمك كل حاجه بس لما تبقي في بيتي انشاء الله
سيلا بجد ياحسام
حسام: ايوا بس لازم تعرفي اني مش هعرف اعيشك في نفس المستوي الا كنتي عايشه فيه انا على اد حالي.

سيلا: وانا مش يهمني الفلوس انت عندي بالدنيا كلها
ابتسم حسام وهو ما زال يركز نظره على الارض
حسام اما بقا عن مقصد سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام
بهذا وهذا
فهو يقصد الوجه واليد اي بمعني الشعر والجسم مفروض كلهم يتغطوا وميبنش المفاتن بتاعت الجسد فهمتي ياسيلا
سيلا: شكرا يا حسام بجد وانا انشاء الله هلبس الحجاب في اقرب وقت وهتغير اولا علشان ربنا وثانيا علشانك
حسام بابتسامه جاذبه.

هشوف بنفسي يالا روحي اقعدي معاهم علشان احنا كدا بقالنا كتير واقفين مع بعض وما يصحش ودي تعتبر خلوه
سيلا يعني ايه
حسام ههههه اما نتجوز هقولك كل حاجه ههه
سيلا بغضب طفولي طب نتكلم شويه
حسام: احنا قولنا ايه
سيلا: خلاص حاضر
وتركته سيلا وذهبت وهي في غايه السعاده.

حل المساء وعاد ادهم كي يصطحب نور وسيلا إلى القصر بعد ان تم الانتهاء من عمله.

حسام اتفضل ياادم
ادهم هم فين
حسام جوه ادخل
فدخل ادهم وجلس
حسام ادم انا بشكرك على انقاذك لنور من الحيوان ده
ادهم نور مراتي ياحسام انا الا بعتذر على طريقتي البايخه في حمايتها
قطع حديثهم
دق الباب
حسام دي اكيد شهد
فتح لها حسام
فدلفت شهد
شهد بصوت مرتفع: السلام عليكم يا اهل الدار
ضربها حسام
حسام حرام عليكي طبلت ودني فرقعت
شهد: احسن
وقع نظرها على ادهم الجالس
شهد بخوف: السلام عليكم
ادهم بأبتسامه بسيطه: وعليكم السلام.

شهد وهي تشقط حسام من قميصه ههه
شهد واد ياحسام الرجل ده بيعمل ايه هنا
حسام بصوت منخفض مثلها اساليه
شهد ليه اتجننت انا عشان اغلط غلطه اختك
شهد هي ملك فين
حسام مع نور جوه
شهد بفرحه هي نور هنا
حسام ايوا
فركضت شهد إلى الغرفه التي يجلس بها الفتيات
شهد: نوووووووور
نور: الله يخربيتك قطعتي الخلف
سيلا: لا ما تخفيش يا نور انت حامل
شهد: ايه ده انت حامل
نور: اه
شهد: اكيد هتسميها شهد
ملك طب لو طلع ولد
شهد: شهد بردوهعععععع.

ملك في حد يضحك كده
شهد: اه انا
ثم ذهبت واحتضنت نور
شهد: واحشتيني اوي يا نونو
نور: وانت كمان يا قلبي
ملك: وانا كمان عايزه حضن
حضن الثلاثه بعضهم ودموعهم تتساقط خوفا من ان يتفرقوا مجددا
سيلا وانا هنا على فكره
ملك تعالي ياختي
شهد هي جيت عليكي
دق ادهم واستاذن للدخول
ادهم: يلا يا نور
نور: لا انا مش عايزه اروح معاك انا عايزه اقعد هنا مع ملك
ادهم مينفعش.

نور: لا مش هاجي واحتضنت ملك بشده ادهم: حسام اتكلم انت مش عايز افقد اعصابي عليكي
حسام يا نور ما ينفعش تفضلي هنا خطر عليكي
نور: انا مش هسيب ملك
ادهم: خلاص هاتي ملك تقعد معانا الفتره دي في القصر
حسام: لا مينفعش
نور: انا مش همشي من هنا
وبعد محاولات كثيره من ادهم نجح بأقناع حسام بأن يأخذ ملك إلى القصر.

في القصر
وصل ادهم إلى القصر ومعه نور وسيلا وملك المدهوشه بجمال هذا القصر التي لم تري له مثيل
صعدت نور وملك إلى غرفه سيلا.

اما ادهم فصعد إلى غرفته.

في غرفه ادهم
ادم: ادهومه حبيبي
ادهم: انت ايه إلى خرجك من اوضتك
ادم: اعمل ايه يا ادهومه اصل نونو واحشتني
ادهم: نونو مين
ادم: اخس عليك يا دومي انت نسيت نونو مرات ادم سليم نور يا دومي
ادهم: نفسك في حاجه ياحبيبي
ادم: لا ليه
ادهم: اصل سمعت انهم بيسألوا السؤال ده قبل ما يموتوا حد
ابتلع ادم ريقه
انا بهزر معاك مش قابل هزاري قولي مش تقتلني حرام كده يبقا في شويه صبر
ادهم هيبقا فيه وانا بدفنك هدفن بشويش.

ادم اخس عليك تموت ادم سليم ماعاش ولا كان للا يقدر عليه
ادهم ههه انت هتقولي
فقاطع كلامهم صوت دق على الباب
ادهم: مين
هدي: انا يا حبيبي
ادم نهار اسوح اروح فين تحت السرير ايوه
ادهم سرير اي ياغبي
ادم تصدق ممكن اتقفش طب في الدولاب
ادهم هتدخل اذي حسابك معيا بعدين
ادم مش وقته ياعم خبني بسرعه
ادهم: حاضر يا تيتا ثواني
ادهم: ادم استخبي بسرعه
استخبي ادم في غرفه الملابس
ففتح ادهم الباب
الجده: عامل ايه يا حبيبي.

ادهم: الحمدالله
هدي: مالك يا ادم
ادهم: مالي ازاي
الجده: ايه إلى غيرك كده يا ادم وليه مش عايز تحكيلي ايه إلى حصل مع ادهم
ادهم: لو سمحتي انا مش عايزه اتكلم في الموضوع ده
الجده: لحد امتي انا تعبانه يا ادم وممكن اموت في اي لحظه
ارجوك يابني انا قلبي بيتقطع على ادهم إلى مش عارفه هو حصله ايه انت مش عارف احساسي ايه انا بموت طب قولي بس هو قبره فين حتى نفسي اقعد ادمي واشكيله.

كانت مع كل كلمه تقولها الجده كانت تطعن قلب ادهم فكم يود ان يقول لها انه هنا حي يرزق ولكن لم يقدر وفي نفس الوقت يتقطع قلب ادم حزنا على اخيه ولكنه حزم على وضع نهايه لظلم اخاه كفا سنوات قضاها بدون هويته فكم تعذب وهو يرا معانتها وتحمل الكثير والكثير لاجل حمايته
فكم سيظل صامتا
ادم هدهد.

التفتت هدي إلى مصدر الصوت
جحظت عينها بشده حتى كادت ان تدخل في حاله صدمه مما ترى.

هدي وعيناها تدمع ادهم
ادم لا ياتيتا انا ادم ادهم هو الا واقف ادمك
هدي بصدمه انت ادهم
اكتفي ادهم بتحريك راسه
هدي طب ليه يابني ليه تعمل فيا كدا كنت بتشوفني بموت وانت واقف تتفرج عليا
ادهم غصب عني انا كنت بموت قبلك
هدي طب ليه عملت كدا
ادم انا هقولك
وقص ادم كل شئ لهدي المصدمه مما تسمع
هدي ياحبيبي يابني
احتضنت هدي ادم بشده
ادم عرفتي بقا ادهم عمل كل ده ليه
هدي وهي توجه كلامها لادهم.

هدي عايزه احضنك ياادهم تعال يابني
بكت هدي في حضن ادهم كثيرا تالما على ما مر بيه احفادها من ظلم ولم تقدر هي على حمايتهم
هدي كل ده مريتو بيه وانا في المستشفي اسفه اني معرفتش احميكم
ادم لا يا هدهد متقوليش كده انتي مكنش بايدك تعملي حاجه الصراحه بتيستا الا جانبك ده مخلاش حاجه تتعمل وما عملهاش
ثم اكمل محاولا اضحاك هدي التي تبكي بشده
ادم عارفه ياهدهد ايه الا مفرحني في المهرجان ده
هدي وهي تمسح دموعها اي ياادم.

ادم ان الكل الوقتي عاد بيخاف مني وان اسمي عاد علامه مسجله بسبب الاخ الا واقف جانبك ده يعني ادخل اي مكان الوقتي اقول انا ادم سليم الكل يجري من ادمي هههعع
هدي ههههههه لسه ذي مانت دمك خفيف انا قولت في حاجه غلط دا مش ادم وكان عندي شك
ادهم يسلام بقالك سنين معرفتينش وبتقولي عندي شك لا والله برفو عليكي بجد
هدي ههههه كدا ياادهم بتتريق عليا ماشي
ادهم لا ياقلبي مش بتريق عليكي بس بهزر مش اكتر.

ادم هو انت بتهزر ذينا كدا عادي
هدي ههه
سيلا انتي هنا ياهدهد وانا بدور عليكي اي ده
ادم دانا متخفيش
جحظت سيلا عيناها مما تري
ادهم لا كدا كتير الكل عرف حسابك تقيل معيا
ادم نفسي مره يخف مع اني عامل رجيم عشان يخف
سيلا بخوف شديد وهي تنظر لادهم
سيلا ادم
ادم نعم ياقلبي بصي هنا انا ادم هو ادهم
فاغمي عليها
ادهم ينفع كدا ياذفت
ادم انا مالي هي الا اعصابها فشنج
حمل ادهم سيلا ووضعها على الفراش
بدا ادهم في افاقه سيلا.

هدي سيلا حبيبتي
ادم متخافيش انا المرحوم اقصد ادم
ظلت سيلا تنظر إلى ادم وادهم
هدي اهدي ياحبيبتي
ادم بكره الكلمه دي هتهدي اذي مش عارف
قطع كلامهم دق الخادم على باب الغرفه ففتح ادهم
ادهم في اي
الخادم حازم بيه عايز يقابل حضرتك
ادهم خلاص روح انت
في الاسفل كان يجلس حازم في انتظار ادهم
ادهم في اي يابني انت مش لسه مكلمني
حازم كنت عايزك في كم موضوع كده
ادهم مالك ياحازم
حازم بوجع مفيش ياادم.

ادهم ههه لا خلاص تقدر تناديلي باسمي الحقيقي
حازم بدهشه بجد اذي
ادم انا اقولك
حازم ادم
ادم زومي حبيبي كدا متشقرش عليا في المقابر اخص عليك اخص
حازم ادهم الحيوان ده بيقول ايه وطلع اذي
ادم هههههه انت معرفتش الا حصل
حازم لا
ادم انا ظهرت للكل بشحمي ولحمي
حازم وهو ينظر لادهم الذي كان على وشك قتل ادم
حازم وعملتها اذي دي
ادم ذي الناس
ادهم حازم تعال ورايا وسبك من الحيوان ده
في غرفه نور.

ملك كل ده حصل معاكي يانور وانا معرفش
نور كل ده كسرني يا ملك
ملك بس ادهم شخص عنيف اووي ليه يعمل كدا
نور هو كدا من وجهه نظره حماني
ملك مش عارفه اقولك اي يانور
بس هو مر بظروف صعبه اووي محدش يستحمل ده بجد
نور انا ذنبي ايه ياملك قوليلي
ملك اديله فرصه يانور
نور فرصه وهو مدنيش فرصه اشوف بابا ليه مدنيش فرصه لما اتاسفت ليه
لا يا ملك انا عمري ما هسمحه ابداا خلاص انا طلبت الطلاق
ملك طب وابنك يانور
نور ماله.

ملك هيعيش اذي من غير اب يانور احنا اتحرمنا من الام يعني انتي جربتي احساس الحرمان متخاليش ابنك يعاني ذيك فكري يانور
وتركت ملك نور حتى تعيد حسابتها
عند ادهم في المكتب
حازم في اي ياادم واذي هو ظهر
ادهم خلاص ياحازم اسمي ادهم
حازم اخييرا وحشني الاسم ده يابو الادهم
ادهم صحيح اسمي رجع لكن شخصيتي ذي ماهي يعني تتكلم عدل احسنلك
حازم اسف ياصقر
ادهم ههه ماشي ياخويا المهم قولي بقا مالك
حازم مفيش ياادهم
ادهم عليا ياحازم.

حازم صدقني مفيش جديد مفيش غير الحاجات الا اتعودنا عليها الكدب والخداع والخيانه دول الا موجودين
ادهم عندك حق ياحازم للاسف الشديد دول الا خالوا قلوبنا تقسي على اقرب الناس لينا ومنثقش في حد بسهوله
عمر انتم هنا وانا قالب الدنيا عليكم
ادهم ليه خير
عمر امي عايزه تجوزني غصب عني
حازم هههههه هدي نفسك يانوسه ياختي متعمليش في روحك كدا
عمر ابعد عني ياحازم مش فايق لهزارك
حازم براحه عليا ياخويا
ادم عموره حبيبي.

عمر اي ده انت ايه الا خرجك ياواد انت الصقر هيفتلك
ادم متخفش الكل عرف
عمر عرف ايه
حازم كل حاجه
عمر كله كله
ادم ايوا
عمر حيث كدا بقا ادهم حبيبي وحشتني
لاول مره يضحك الصقر امام اصدقاءه
ادهم هههه انت غبي يالا على اساس اني مش وحشتاك وانا ادم ياغبي
عمر عليا الطلبات مافهمت منك حاجه لس مش مشكله اهم حاجه انك بتضحك
حازم ادهم في موضوع مهم كنت عايزاك فيه
ادهم موضوع اي ده.

حازم ممدوح الشرقاوي قالب الدنيا على معتز ابنه وشكله مش ناوي على خير
ادهم خاليه يتعذب كدا ويحس الحرمان الا انا دقته سنين
حازم يا ادهم كفيا مشاكل لحد كدا دا مش بني ادم دا شيطان
كان ادهم وحازم يتناقشون بصوت منخفض للغايه وادم وعمر يتحدثون ولكن افزعوا من صوت ادهم الرعدي
ادهم شيطان على نفسه انا مش اي حد ورحمه ابويا لخليه يندم على اليوم الا فكر بس يتحداني وكل الا عمله حسابه عندي عسير
لازم يدفع تمن الا عمله.

حازم بس ياادهم
ادهم بصوته الرعدي خلاص ياحازم الا عندي قولته خلاص
وتركهم ادهم وتوجه إلى غرفه نور
في غرفه نور
كانت شارده تفكر في كلام ملك وتترك دموعها تخرج ما بداخلها
قاطع شرودها صوت ادهم
ادهم نور انتي كويسه
نور انت دخلت هنا اذي
ادهم هيكون اذي يعني
نور اخرج بره
ادهم مش هخرج
نور يبقا انا الا هخرج
وتوجهت نور للخروج ولكن ادهم جذبها اليه
ادهم انتي ذودتها اووي
نور سبني
ادهم وان ما سبتكبش هتعملي ايه.

نور انت عايز مني ايه يا ادهم
ادهم وهو يقترب منها بشده حتى لفحت انفاسه وجهها عايزاك يانور عايزك تكوني جنبي وليا انا لوحدي
عايزاك تكوني مراتي وحبيبتي
نور وهي تدفعه بس انا بكرهك ياادهم بكرهك
ادهم وهو يقارب منها وظلت هي تترجع إلى الخلف حتى التصقت بالحائط
ادهم بتكرهيني
نور ها
كانت نور تغرق في جمال عيونه الرماديه وكادت ان تموت من قربه المهلك لها
ادهم بابتسامه جذابه ها ايه انتي بتكرهيني اد ايه
نور لا.

ادهم وهو يقترب منها اكتر لا ايه
نور بحبك
ادهم بابتسامه كنت عارف بس كان نفسي اسمعها منك
نور بتوتر هي ايه
تعالت ضحكات ادهم الساحره التي ذادته وسامه على وسامته على تلك المجنونه التي تفقد عقلها عند اقترابه منها فابتعد عنها حتى تسترد عقلها
نور وقد عادت لوعيها فاحمر وجهها غضبا وخجلا
نور انت
ادهم انا ايه يالا كملي
كادت نور ان تتحدث ولكن وضع ادهم يداه على شفتاها كانه منعها من الحديث.

ادهم حبيت اعرفك انك لو غلطتي فيا
اقترب ادهم منها وهو يتحدث بجانب اذنها
هعقبك بطريقتي
جحظت عين نور من واقحه هذا الادهم
نور انت واقح وا
ابتلع ادهم باقي جملتها في قبله طويله يثبت لها مدي عشقه لها
كانت نور كالمغيبه عن الواقع كانها في عالم اخر لم يوجد فيه سواهم
وذهبوا معا في عالم اخر
عند سيلا
ادم ها احسن الوقتي يا سمسمه
سيلا هبقا احسن وكل حاجه بس سؤال الله يكرمك
ادم اتفضلي.

سيلا الا كان عايش معنا وحماني من امي وممدوح هو ادهم
ادم ايوه
سيلا اذي ادهم مكنش بيحبني والا بيطقني عشان ماما
ادم ادهم عمره ما كره حد ياسيلا ادهم مكنش عايز ياذيكي خههههه وعلي فكره الا كان بيساعدك على طول حتى واحنا صغرين كان هو مش انا
سبلا بصدمه اذي مش معقول
ادم لا معقول ادهم طول عمره بيساعدك وانتي فكرتي في الطفوله انه انا
سيلا لا مقالش انه ادهم.

ادم ذمان مكنتش تفرق معاه بالعكس الاهم عنده انك تكوني كويسه وفي نفس الوقت انك تحبني اكتر وتتعلقي بيا اما الوقتي فذي ما انا حكاتلك
سيلا بدموع ياااه ادهم استحمل كل ده
ادم بوجع على اخيه ايوا وكل ده عشاني
سيلا وهي تمسح دموعها وتبتسم طب انا هعلمكم تاني اذي
ادم ههههههه لا متخفيش هتعرفي انا على كرسي وهو واقف
سيلا اسفه يا ادم مقصدش والله
ادم لا ولا يهمك المهم احكيلي عنك مفيش جديد.

سيلا بفرحه في احلي جديد حوس حبيبي
ادم حوس مين يابت اسم دوا ده والا ايه
سيلا بحزن مصطنع اخس عليك دا الحب الا هتغير عشانه علمني يعني ايه احترام علمني حاجات كتييير اووي وكلها في طاعه الله
ادم لا دانتي واقعه بقا احكيلي
سيلا اكيد بص ياسيدي
ادم لا هاتيلي شبسي وعصير وفشار وانا ابص واركز كمان
سيلا بس كدا اوك.

في منزل شهد
ذهب حازم لطلب يدها واتفق على ان الزفاف يقام فورا
رفض الاهل بشده لكن مع اصرار حازم وموافقه شهد وافقوا
حازم انشالله كل حاجه هتتعمل في معادها ومفيش حاجه هتنقص
ريهام والده شهد انشالله يابني اهم حاجه انها تكون مبسوطه
حازم بنبره سخريه فهمتها شهد اكيد اتطمني ريهام ربنا يريح قلبك يابني نسيبك بقا مع العروسه شويه
كانت شهد جالسه دموعها تهطل على خديها ووجهها موجه إلى الارض.

حازم توتؤ ياريت بلاش دموع التماسيح دي مش محتاجه تمثلي علشان انا عارف كل حاجه
نظرت له شهد بكره شديد
شهد انا بكرهك انت ازاي كده انا كنت واثقه فيك كنت فكراك شخص كويس ومحترم
حازم وانا شخص كويس ومحترم مع إلى يحترمني
شهد وانا محترمتكش امتي انا عملت ايه اصلا
حازم والله بجد هو في واحده محترمه تكلم واحد وتمسك ايده وكمان تطلعي معاه شقته لوحدكم لمجرد انه يقرب ليها
ده بالنسبالك مش قله احترام دي حاجه ترجعلك انتي.

بس بالنسبه ليا انا وساخه
شهد انت بتتكلم عن ايه و مين ده الا طلعت معاه شقتوا لوحدينا انت بتتكلم عن ايه انا عمري ما عملت كده
حازم يعني قذره وكمان كدابه اومال حسام ده يبقي ايه وعلي فكره انا شفتكم بعنيا ومحدش قالي
شهد حساااام انت مجنون صح حسام ده يبقي
قاطعها حازم
حازم عشقيك ولا حبيبك متفرقش
ثم اقترب منها
حازم بصوت يشبه الفحيح.

مش حازم الا واحده حقيره زيك تضحك عليه وتمثل عليه الاحترام اوعدك على اد حبي ليكي هيكون ضعفه عذاب وانت عارفه اد ايه انا بحبك ويمكن اكتر كمان مما تتصوري
ثم ابتعد عنها
حازم جهزي نفسك للا جاي
ذهب حازم وترك شهد مصدومه من كلامه وهي حقا لا تعلم لانه شك بأخلاقها ام تفرح لمدى حبه لها
استيقظت نور فوجدت نفسها في حضن الصقر الذي ابدل حياتها إلى جحيم ثم إلى نعيم
ظلت نور تطلع إلى ملامحه فكم يبدو هادئا.

ولكن تذكرت ما فعله بها من قسوه فنظرت له بكره شديد
وجاءت حتى تقوم من جانبه ولكن يد قويه جذبتها
ادهم لسه برضو مش عايزه تسمحيني
نور عمري ما هسمحاك ابدا يا ادهم
ادهم يانور حرام عليكي الا بتعمليه دا انا اعتذرت كتير يانور انا بحبك اووي
نور بدموع اعمل ايه صدقيني ياادهم حاولت احبك بس فشلت مش شايفه غير القسوه والذكريات الا انت سبتهالي ذكريات بحاول اهرب منها مش عارفه
وذادت دموعها ارجوك ياادهم سبني ارجوك.

ادهم وهو يمسد على شعرها بحنان اهدي ياحبيبتي حاضر هخرج حالا بس اهدي وبالفعل اخذ ادهم قميصه وارتداه باهمال وخرج حتى تهدا
جلست نور على الفراش وهي تمسد على بطنها المنتفخه قليلا
نور ياتري هحبك انت كمان ولا لا مش عارفه بس الحاجه الوحيده الا متاكده منها اني مش هفرط فيك ابدا
هل سيظل البعد حليف نور وادهم اما سيجمعهم القدر
في مكان مظلم للغايه تملاه الغبره يبدو كانه معتقل.

كانت تجلس سيده في اواخر العهد الخامس من عمرها
وهي مرباطه بالاغلال
شخصا ما يارب تكوني مبسوطه معنا
السيده حرام كده هتستفاد ايه من كل ده
شخصا ما كتييير لازم احرق قلبك ذي ما حرقتي قلبي عليهم اخدت مني حياتي
السيده انا اسفه بس ارجوك خرجيني من هنا
شخصا ما الخروج ده بمزاجي انا
في غرفه سيلا كانت ملك تجلس معها في نفس الغرفه
سيلا انا سعيده جدا بوجودك معيا يايوكا.

ملك حبيبتي انتي والله هههه بس انا بتكلم وانا نايمه عشان يكون عندك علم
سيلا هههه لا خدي راحتك بس انا برضو رغايه موووت عشان نكون متفقين قشطه
ملك قشطااات ههههه.

في الصباح الباكر
استيقظ ادهم وارتدي بداله من اللون الرمادي وقميص اسود ووصفف شعره ووضع برفانه فكان حقا وسيما
وخرج من غرفته لكي يتوجه إلى الشركه فقبل في طريقه ملك
ادهم صباح الخير يا ملك
ملك صباح النور ياادهم
ادهم هههه انتي عرفتي الاسم الحقيقي
ملك ايوا سيلا حكتلي
ادهم قالتلك ايه
ملك كل حاجه
ادهم طب كويس الحقها بقا قبل ما الخبر ينزل على الفيس
ملك ههههه انا بقول كدا برضو
سيلا حد جيب سيرتي
ملك هو مش انا.

ادهم اخص على الرجوله
ملك رجوله مين يابا دي بعيد عنك مش بتسمع بتضرب على طول
ادهم لا دي غلبانه اووي حتى شوفي
ادهم في حاجه ياسيلا
سيلا لا والله مافي خد راحتك خالص
ملك هههه
ادهم مانا واخدها متقلقيش انتي
المهم انا هخرج عشان عندي شغل خالي بالكم من نور
سيلا اكيد
ملك انتي هتوصيني على اختي ياجدع
ادهم جدع طب ربنا يستر سلام
وخرج ادهم من القصر
سيلا طب هنزل انا بقا عندي محضرات كتيرا اووي
ملك اوك مع السلامه
سيلا ملك
ملك نعم.

سيلا عايزاكي معيا اما ارجع تشتري ليل لبس محتشم وحجاب
ملك بجد يا سيلا
سيلا ان شاء الله
ملك الف مبروك ياحبيبتي بجد فرحتلك اووي
حاضر من عيوني
سيلا خلاص انا ادامي 5ساعات واجي قشطه
ملك هههه قشطه ياختي
سيلا السلام عليكم
ملك وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وغادرت سيلا.

وصعدت ملك إلى الاعلي لكي تذهب إلى نور واثناء سيرها بإتجاه غرفتها لحظت ظل شخص جالس على كرسي فاقتربت منه ولكن عندما رأته صرخت
ادم ايه يا انسه اهدي انت شوفتي عفريت
نظزت ملك ورأها فهي متأكده ان ادهم قد ذهب
ملك انت مين مساحيل تكون ادهم
ادم: بجد وعرفتي اذي اني مش ادهم
ملك: اولا ادهم لسه ماشي
ثانيا ادهم لسا ماشي بردو
ادم: لا والله طلعتي ذكيه
ملك: ذكيه غصب عنك انت مين لحسن اطلب البوليس واقولهم انك حرامي.

ادم: انت عبيطه هو في حرامي يبقي مشلول واصلا في حرامي يتجرأ يخش قصر ادهم سليم
ملك: عندك حق امال انت مين
ادم بفخر: انا ادم سليم صاحب الهلومه دي كلها وانت
ملك ههه هلومه اي
ادم بس مين الجميل
ملك بخجل انا ملك اخت نور
ادم: يا صلاه النبي احسن انت بقا عروستي
ملك: افندم
ادم: متخديش في بالك
ملك: بعد اذنك
وذهبت ملك تاركه حب جديد ينمو في قلب ادم.
عاد ادهم من الخارج وتوجه إلى غرفه نور فوجدها تنام بعمق
ادهم نور
نور لا رد
ادهم يا نور اصحي
نور بنوم ملك سبيني انام شويه
اقترب منها ادهم وطبع قبله على جبينها فقامت نور مفزوعه
نور في حد يصحي حد كده
ادهم لا هو حد يقدر يصحيكي كده غيري
احمر وجه نور خجلا من قرب ادهم منها.

نور عايز ايه
ادهم في واحده تقول لجوزها عايز ايه
نور اه في انا
ادهم صوتك ما يعلاش يانور افضل لكي والا انتي الا هتتحملي العواقب
اكتفت نور بنظرات القاتله
ادهم شاطره
انا اشترتلك هدوم قومي البسي وانا هستناكي تحت
نور: ليه هنروح فين
ادهم مش لازم اقول
خمس دقايق وتكوني تحت يانور
وتركها ادهم وغادر من الغرفه
بعد خروج ادهم من الغرفه
قامت نور بتقليده
نور خمس دقايق وتكوني تحت يا نور مش عارفه فاكر نفسه ايه ده.

ليأتي صوت ادهم من الخارج
ادهم: تحبي اجي اوركي فاكر نفسي ايه وانا نفسي الصراحه اجي
فقامت نور مسرعه واغلقت الباب
نور لا متتعبش نفسك سابني دقيقتين واجهز.

لتتعالي صوت ضحكات ادهم من الخارج على هذه الحمقاء التي تنحج دائما في رسمه البسمه على وجه الصقر.

امسكت نور الحقائب وفتحتها لكي تتفحص الملابس فهي لا تنكر ان ذوق ادهم اعجبها كثيرا
ارتدت نور فستان من اللون السماوي الفاتح وحجاب من اللون الابيض ولم تضع سوي ملمع شفاه بسيط فكانت ملكه وفي غايه الجمال
نزلت نور من على الدرج
فوقف ادهم ينظر لها بحب كبير وبإنبهار لهذه الزوجه الرائعه
خجلت نور من نظرات ادهم
فقطعت الصمت
نور: مش يلا
ادهم: اه يلا
ولكن قبل ان يزيح نظره عنها لاحظ ملمع الشفاه التي تضعه.

ادهم: ايه إلى انت حطاه على وشك ده
نور: حطا ايه
اقترب ادهم منها ده
وكان يشاور على شفتيها
نور بإرتباك: ده ده ملمع ومش باين
ادهم: بس انا شفته
وانا مراتي متخرجش وهي حاطه مكياج
نور: بس دا م
قاطع كلامها قبله ادهم وبعد قليل
ابتعد عنها ونظر إلى شفتيها التي اصبحت بالون الاحمر من قبلته
ادهم: يووووه اديك دلوقتي بقيتي احلي والناس هتبص عليكي اكتر
نور وقد كان وجهها احمر من الخجل والغضب
نور انت مش محترم على فكره.

ابتسم ادهم واكمل وهو يغمز لها وممكن اخدك عادي واوركي الاحترام بجد
تركته نور وركضت إلى السياره
وتتبعها ضحكاته من الخلف.

عند ادم وملك
ملك وهي توجه حديثها إلى الخادمه
ملك هو محدش هنا
الخادمه لا ياهانم مدام نور خرجت مع ادهم بيه وانسه سيلا بره
ملك طب ادم هنا
الخادمه ايوا ادم بيه في اوضته
ملك: تمام شكرا
الخادمه: العفو
توجهت ملك إلى غرفه ادم ودقت على الباب
ادم: ادخل
فدلفت ملك إلى الغرفه
ملك: صباح الخير
ادم: ايه ده القمر بنفسه هنا ده ايه الهنا ده صباح النور والرز بالبن والمهلبيه وقمر الدين و.

قاطعته ملك: ايه يا بابا براحه خد نفسك
ابتسم ادم: فاصبح اكثر وسامه
ادم واقفه على الباب ليه ادخلي
ظلت ملك واقفه مكانها بتوتر شديد
ففهم ادم انه لا يجوز ان تدلف إلى غرفه شاب بمفردها
ادم بنوع من الكومديه لا ما تدخليش
نظرت له ملك بإستغراب
ملك نعم ما فهمتش
ادم: اصل زي ما انت شايفه انا شاب واعزب وجميل ووسيم مووت.

ومينفعش اخلي بنات يدخلوا اوضتي لحسن يوقعوا في غرامي بقا وينتحروا عشان طبعا مش هوافق اتجوزهم وساعتها الناس هتكره خلقتي يرضيكي الخلفه العسل دي حد يكرهها.

انفجرت ملك من الضحك
ملك ههههههه لا ميرضنيش ههههه
فاقترب ادم منها
ادم: تعرفي ان ضحكتك حلوه اوي
احمرت وجنتي ملك وارتبكت بشده
ملك: انا اناااا هستناك في الجنينه تمام متتأخرش او اتأخر لا متتأخرش سلام
وتركته وذهبت
فابتسم ادم: مجنونه.

عند ادهم ونور
وصل ادهم إلى جامعه نور فندهشه نور
نور: احنا بنعمل ايه هنا
ادهم ولا حاجه جاين نلعب ونروح على طول
نور انت بتهزر
ادهم المفروض اعمل ايه الهانم عندها امتحانات كمان شهر ولازم تاخد المحاضرات وتذكر كويسبس مش مهتميه
ولا الاميره كانت عايزه تقعد تحت البطنيه مدفيه ومش تكمل تعلمها
نور بفرحه ممزوجه بدموع بجد ياادهم
يعني هتسبني اروح الجامعه وانجح واتخرج واشتغل.

كانت فرحه داخليه احس بها ادهم لان كلام نور يوحي بانها لا تنوي ان تتركه حتى لو لم تقولها مباشرة
ادهم: ايوا هتعملي كل ده بس بالنسبه لشغل ما اعتقدش
نور: نعم يعني انا اذاكر كل ده وفي الاخر ما اشتغلش
ابتسم ادهم: انا ممكن اخليكي تشتغلي بس بشرطين
نور: وايه هما بقا
ادهم: الاول انك تجيبي امتياز
التاني انك تشتغلي في املاكي لما تخلصي
نور: هو انت عندك املاك متخصصه في المجال بتاعي.

ادهم: انا عندي شركات ومصانع ومستشيفات متخصصه في كل حاجه
ويلا علشان منتأخرش على المحاضره بتاعتك
نور: وانت هتحضر معايا المحاضره
ادهم: اومال اسيبك لوحدك وانا عارف ان في خطر عليكي
نور: طب وشغلك
ادهم: الشغل يستنا اهم حاجه انتي
احست نور بفرحه داخليه باهتمام ادهم بيها وانه قد شرع في اخترق قلبها
نزل ادهم ونور من السياره فجذب ادهم نور من يدها حتى يثبت للجميع انها ملكه.

وكانت اعين الكل موجه اليهم وخصوصا الفتيات فقد اعجبه بشده بأدهم فلديهم كامل الحق فمن لا تعجب بأدهم سليم
سمعت نور بعض الاحاديث
الفتاه: يالهوي شايفه حلو ازاي
الفتاه الثانيه: يخربيته ده قمر
الفتاه: ما تيجي نتعرف عليه
الفتاه الثانيه: يابنت انت شايفه إلى ماسكه في ايده دي
الفتاه: مش ممكن تكون اخته.

كانت نور تسمع كل هذا وهي تشعر بغيره كبيره هي لا تفهمها ولكنها ارادت ان تقتل كل من ينظر اليه فهو لها وقفت ثواني تستوعب ما قالته لنفسها ولكنها انكرته واقنعت نفسها انها لا تحبه
ادهم: نور نور
نور بغضب: نعم
ادهم وهو يعرف ما يغضبها فقد سمع الفتيات ايضا
ادهم بابتسامه مكر: انا هروح اسأل البنات دول عن المحاضرات خليكي هنا على ما اجي
نور: لا انا جايه معاكي
واتجهوا نحو الفتيات
ادهم: لو سمحت انا عايز جدول المحاضرات.

قاطعته نور
نور: اسفين لو هنزعجكوا اصل انا بقالي كنتير مجتش الجامعه علشان لسه متحوزين قريب وانتوا عارفين بقا مشاغل الجواز
الفتاه بحقد: اه اتفضلي
وكان ادهم يحاول ان يمسك ضحكاته
ولكنه لم يقدر فقد انفجر ضاحكا على طريقه نور
نور: يلا علشان منتأخرش
ادهم بين ضحكاته: يلا.

عند ادم وملك
ادم نعمين عايزه ايه
ملك في ايه يا ادم الله اسمها نعمين
ادم طب خلاص نعم ياانسه ملك طلبتي تشوفيني ليه مرضيه كدا
ملك بابتسامه ايوا كدا اتعدل
ادم مين يابت الا يتعدل
ملك بهزر يا دومي الله
ادم عفوت عنك خلاص ما دام فيها دومي
ممكن تقولي عايزه ايه بقا
ملك هقولك بس بعدين الله
ادم طب هاتي تفاحيه
ملك: اسمها تفاحه مش تفاحيه
ادم مش فارقه كدا كدا هتتاكل هههه
ملك سو فاج
ادم ربنا يخليك
بعد قليل من الوقت.

ادم: ملك
ملك نعم
ادم هما لو قالولك اتجوزني او تعنسي تختاري ايه اه وهاتي موزايه
ملك: اعنس يا ادم خد الموزايه هي
ادم: يا ده انت بتحبيني اوي كده
ملك: اه جدا
عادل: السلام عليكم
ملك: وعليكم السلام
عادل وهو ينظر إلى ملك: هو فين ادهم علشان عايزه يمضي على شويه ورق
ملك: مش عارفه هو خرج من الصبح
عادل: طب ممكن يا انسه قولتليلي اسمك ايه
كادت ملك ان ترد لكن قاطعها ادم بغضب.

ادم: ملك يا عادل المدام المستقبليه بتاعتي وياريت تخف من البصبصه ليها ده لو عندك ذوق
عادل بحرج وغيظ: اه اسف انا همشي وهبقا اجي في وقت تاني
بعد ان ذهب عادل
ملك: انت ازاي تقول ان انا هبقي مراتك
ادم: اه معلش طيرت من ايدك عريس وبعدين انت تطولي تبقي مرات ادم سليم
ملك: انت عبيط انت ازاي تكلمني كده
ادم انتي تطولي اصلا
ملك لا اطول واطول من كدا كمان
وعلي فكره انت مفيش ولا بنت اصلا ترضى انها تتجوزك.

ادم بوجع: شكرا يا ملك بس انا مخترتش اكون مشلول ومش علشان ربنا مديكي صحتك كامله تتكبري
وعلي فكره انا كنت بهزر لما قولت انك ما تطوليش انك تبقي مراتي
صدمت ملك من كلامه فهي لما تقصد هذا
فوقفت
ملك: ادم انا مقصدتش خالص بالكلام ده انك تكون مشلول انا عمري ما شوفتك مشلول اصلا والا كنت اقصده من كلامي ان مفيش بنت هترضي تتجوز واحد متكبر بس وانا اسفه مكنش قصدي اجرحك
كانت دموع ملك تهطل على خديها.

ادم: طب انزلي هقولك حاجه
فجلست ملك امامه
فمسح ادم دموعها
ادم: انا اسف اني فهمتك غلط واسف على الطريقه البايخه إلى اتكلمت بيها بس انا مش بحب حد يبصلك زي عادل كده
ابتسمت ملك: خلاص صلوحه
ضحك ادم: خلاص صلوحه
ملك ادم انا بحبك اووي
تدرجت نور ما تفوهت به فقامت مسرعه حتى لا تري رده فعله فاوقفها صوته الجذاب
ادم تتجوزيني يا ملك
ذهلت ملك مما سمعت وتخشبت مكانها
انجه ادم لها فكري برحتك وردي عليا
وتركها ادم تحسم امورها.

عند ادهم ونور
بعد ان انتهت المحاضره ركب ادهم ونور السياره
ادهم: يلا احنا هنروح نطمن على البيبي وبعدين نروح
نور: ماشي
وفي داخلها سعاده لا توصف وهي لا تعرف مصدرها
وبعد قليل وقفت السياره امام المشفى ودلف ادهم ونور إلى الدكتوره
الدكتورة: اهلا بيكو اتفضلو
ادهم: شكرا احنا كنا عايزين نطمن على نور
ابتسمت الدكتوره اكيد اتفضلي يا مدام
جلست نور على الفراش وقامت الدكتوره بالاجراءات الازمه.

كان ادهم ممسك بيد نور وهو يرى الجنين كان في غايه السعاده لدرجه ان دموعه قد نزلت من شده فرحته فهو لم يتخيل ابدا ان يكون له ولدا كان حال نور ايضا لا يتخير عن حال ادهم فقد كانت في غايه السعاده ونظرت نور إلى ادهم لتجده ينظر لها فلتقت اعينهم في لقاء طويل لا يوجد به كلام كل ما يوجد به هي مشاعر صادقه فقط
الدكتوره ربنا يبارك لكم فيهم يارب
ادهم باستغراب فيهم
الدكتوره ايوا مدام نور حامل في توام
نور بفرحه ايه.

الدكتوره ايوا بس محتاجه تغذيه شويه
ادهم بفرحه اكيد انا ههتم باكلها
الدكتوره كده تمام
عاد ادهم ونور إلى القصر وهم في حاله من السعاده بعد سماع هذا الخبر الجميل
اما سيلا فحسنت علاقتها بربها وتقربت منها كثيرا وعلمت كم انه رحيم بعباده لا يغلق باب رحمته في وجه احدا فهو الرحمن.

في ذلك الوقت كانت تقام المؤامرات ضد ادهم وتخطيط لخطف نور والتخلص من جنينها حتى يكون من السهل الحصول على الثروه
فهل ستنجح مخطاطهم في قتل نور؟

 

تااااابع ◄ 

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف